Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dyr Dyr Dyr finansiering af opstart, men hvad koster livs kvalitet i 3 år ? 259.000 i renter er det et problem ?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 6. Jun 13
Indlæg ialt: 42
Fra  Rock N Risotto Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

lad først og fremmest være med at se mig som u klog :-)

men jeg skal skaffe 80.000 til e udbetalng til en food truck,, jeg har pt indtil nu været på sygedagpenge da jeg har været godt og grundigt nede i stress grebet.. 

me men men jeg er  ovenpå og har lovet mig selv ikke at sku arbejde for andre end mig selv, jeg er uddannet kok, og  dygtig til mine ting.... 

men nu er der ikke noget hjælp at hente i banen, og jeg har på fornemmelsen at når man er registreet som  enkeltmands er der ikke så lang line på ekspress lån...  nu har jeg fundet ud af jeg kan købe iphones og sælge dem på den blå avis og så æde abbonementerne selv, hvilket med 24 tlf til 3500 stykket og et abb mellem 3-500 koster 259.000 i abbonementer,,, men hvad er alternativet ? det skal være inden for lovens rammer. jeg vil bare gerne i gang, dumme penge eller ej.

håber i har fifa tips og tricks, i ved godt hvorfor det her forum oseksistere, fordi vi heller ikk gider nogen chef. :-)

de aller bedste hilsner Henrik og Rok N Risotto.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Henrik

Jeg er ked af at sige det, men med dit forslag om at købe iphones med abonnement for at videsælge dem uden abonnement for at finansiere virksomhedsopstart, så lyder du som en person, som har brug for en chef. Det lyder som vejen til at sikre dig en placering i RKI og gæld for evigt og måske endda en plet på dit straffeattest.

Hvis du vil være selvstændig, må du enten starte uden penge - hvis det er muligt. Og ellers er der ingen andre muligheder end søge finansiering på mere rigtig måde via banken eller via en medinvestor. En medinvestor kan dog være lige så besværlig :) som en chef.

Jeg synes at du skal starte med at have en avisrunde eller andet og spare op i et par år, og først derefter blive selvstændig. Ellers starter du selvstændig virksomhed på andres bekostning.

I øvrigt så er det at være selvstændig hårdt arbejde - Eksempelvis bruger man rigtig rigtig mange ressourcer på andet end det, som man har lyst til og er god til, eksempelvis på at netværke, og andet for at skaffe kunder. Men når det er sagt, så ja det er dejligt at være uden chef - men husk den grimme æliing. Der skal meget til, før end man end nærmere sig at være en smuk svane og mange af os når aldrig derhen. Faktisk er der jo også mange af os, som blot får endda et nederlag i samlingen.

Tilmeldt 6. Jun 13
Indlæg ialt: 42
Fra  Rock N Risotto Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

hej..

jeg har arbejdet i restaurations branchen siden jeg var 13, er 27 nu, kørt arbejds MÅNEDER AF PÅ 250 TIMER planlagt min madbod på roskilde ved siden af.. har haft fuldtid og deltid samtidig med at få det til at løbe rundt..  ??? og du siger avis rute ???.  der er jo ikke nogen der kan fornægte mig at betale mange abbonementer,,, ??  og hvorfor er det strafbart ? og  hvem siger RKI 

det var ku et dårligt svar du kom med,

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr Rock N Risotto:
lad først og fremmest være med at se mig som u klog :-)

Hvis 259.000 i rente for at "låne" 84.000 ikke er u-klogt, hvad er det så? :-)

Du kan vel låne penge af nogle rockere til nogenlunde samme rente, så slipper du også for bøvlet med at sælge telefonerne.


Det virker til at du har en fed energi og er god til at tænke ud af boksen :-) Men som skrevet før så har du måske brug for, om ikke en chef, så en at teame op med. Måske en der har penge og struktur, men er kanp så god til at tænke top alternativt.


Held og lykke med det hele!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Se at få dig et arbejde så du kan tjene de 80.000 Dkk. Som du mangler, det kan jo ikke tage dig langt tid hvis du arbejder 250 timer om måneden.  

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

grundigt nede i stress grebet. - måske fordi du har arbejde 250 timer om måneden. Men så kan det være at du skulle "work smart, not hard"

Og nu er det ikke for at træde på dig, men hvis du går ned med stress pga. 8-10 timers arbejde i nogle måneder, så er det måske ikke smart at starte en foodtruck

At du tænker på at sælge telefoner videre og så selv æde udgiften viser måske at du stadigvæk skal være på sygedagpenge fordi du ikke helt kan se klart (og det er ikke for at støde dig)

Der må være en anden løsning en at købe en foodtruck til 80.000 - du må se om du ikke kan leje en i en begrænset periode, for at se om dit koncept overhovedet holder. F.eks. http://www.guldkyllingen.dk/

Held og lykke med dit projekt

Tilmeldt 6. Jun 13
Indlæg ialt: 42
Fra  Rock N Risotto Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

du har sku nok en pointe, stressen var mange ting der spillede ind, og jeg har nu en stadeplads der ka generere noget når den åbner, det ku være jeg bare sku lave en aftale om udbetslingen istedet...

Tilmeldt 6. Jun 13
Indlæg ialt: 42
Fra  Rock N Risotto Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

du har en pointe. :-)

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Har du lavet en oversigt over hvor meget det vil koste dig at drive den foodtruck? Du skal have et klart økonomisk overbillede af dit projekt. Du skal have lavet, synes jeg:

*Resultatbudget

*Likviditetsbudget

*Balacebudget

Evt. start med at lav en liste over de mange forskellige udgifter der er i forbindelse med en foodtruck, hvor meget du regner med at sælge pr. dag, vareforbrug, madspild (også hvad du vil gøre for at forhindre madspil). Har du allerede lavet en menu? Priser på menuen? :-)

Det vidst også det, som man kalder for en god gammeldags forretningsplan

Har du brug for hjælp til dette, må du gerne sende en PB (mod betaling). Det kan også være en idé at investere nogle penge i en forretningsudvikler/konsulent.

www.dinformue.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)