Rigtig flot hjemmeside - se evt. om du kan få fat i domænet
tageksperten.dk, da den vil være god at have i forbindelse med
mund-til-mund-, tv- og radiomarkedsføring. Du kan finde ejeren af
domænet på dk-hostmaster.dk.
Umiddelbart er der ikke mange fingre at sætte på siden, så jeg vil
forsøge at gå i detaljerne. Ved ikke om noget er blevet nævnt, da jeg
ikke har læst de andre indlæg:
- Jeg er efterhånden ved at være træt af at se det samme billede:
http://www.tag-eksperten.dk/images/topbilleder/sidebillede.jpg på alle
din sider. Lav evt. en cirkulation, som helt sikkert vil skabe mere liv
på siden og give dine besøgende inspiration.
- "Kontakt mig" boksen fylder lidt for meget, da du roligt kunne
gøre input-felterne mindre. Det vil give dig mere branding-område som
evt. kunne sætte fokus på andre ting i din virksomhed. Kør evt.
tekststørelsen i selve input-felterne ned til 10 eller 11pt.
- Profil-siden virker lidt kedelig, da den ikke indeholder nogle
billeder. Derudover kunne det være dejligt med lidt informationer om
jeres virksomhed, er i n gammel familievirksomhed eller nye på markedet
med en masse gå-på-mod?
- På forsiden tager billedet mere højre en teksten, hvilket gør at
action-boksene bliver rykket længere ned. Hvis vi tager udgangspunkt i
1024x768, som de fleste benytter, resulterer dette i at boksene er
halvvejs skjulte og måske ikke fanger kundens opmærksomhed. Mange tror at fokus fra kundens side ligger i topmenuen, men det er faktisk sjældent at de vil benytte den som indgangsside - hvertfald ikke hvis de kan blive fri. Menu linjen benyttes i de fleste tilfælde først, når du har opbygget tryghed hos kunden.
- Taget fra en af jeres action-bokse på forsiden: "Prisen på et nyt
tegltag ligger typisk mellem 1.200 kr og 1.600" - 1.200, pr. m2 eller
hvordan skal den mon drejes? Gør det mere indbydende og skal derved en
højere clickrate. Vælg måske noget i retning af: "Se et overskueligt
priseksempel og vurder dit eget projekt". De andre kan også finpudses.
- Det er farligt med alle jeres eksterne link, under menupunktet
"Links". Måske kan linket til forhandlere være en nødvendighed, men i
skal være meget påpasselig med at sende folk væk fra jeres hjemmeside -
det er ikke sikkert de kommer tilbage igen, hvis det pludselig ringer
på døren. Var for sjov lige inde på en af siderne, hvor teksten
"forhandles af byggemarkeder og tømmerhandlere over hele landet" mødte
jer - det er måske ikke den bedste bullit til jeres potentielle kunder.
Derfor er mit råd til jer, at forsøge at gøre jeres egen side til et
videnscenter om de produkter i tilbyder, byggegaranti og med nogle
artikler inspireret af dem fra Idényt. Dette vil fastholde brugerne hos
jer og på sigt også give jer flere besøgende; "de har jo styr på
sagerne og ved hvad de taler om".
- Selvom jeres eksterne links skal væk, ser det også dumt ud at
link-navnet indeholder www, når det nu er klibbart. Men det er jo
ligemeget, men tænk ikke mere over det, nu hvor de alligevel skal væk.
- Det er godt at farvevælgeren åbner i en pop-up, så brugeren ikke
igen sendes helt væk. Dog åbner linket under siden: "Prøv farven på dit
nye tegltag her" i et almindeligt vindue, hvilket måske ikke er så
smart.
- Giv dine (indtil videre; få) billeder nogle mere sigende alt-tags, nu snakkede du jo selv om SEO.
- I bruger meget plads på overskriften på siderne, og derved har i
meget spildplads som kunne benyttes som et evt. branding- eller
tryghedsområde. Tænk på de mange mennesker som har 1024x768, de kan kun
se det øverste af jeres side og skal helst blive grebet inden få
sekunder uden at scrolle. Det kan godt være det nuværende ser meget
pænt ud, men det sælger ikke!
- Under flere hovedpunkter i menuen har i ingen undersider, men
stadig en submenu til venstre. Dette er ligeledes efter min mening
spildplads og dobbelt arbejde. Ved godt at i temmelig sikkert er låst
fast til et CMS-system med rimelig faste rammer, jeg siger blot min
mening. I kunne evt. lave menustrukturen om, så i ikke havde nogle
hoved-menuer uden under-menuer, og ydermere give siden det præg af det
videnscenter jeg tidligere nævnte.
- Få et billede af huset under jeres priseksempel, min første tanke
er at der er tale om dette hus:
http://www.tag-eksperten.dk/images/topbilleder/sidebillede.jpg og så
bliver jeg ærligt talt lidt skuffet. Evt. opstil et par eksempler mere,
som folk kan klikke sig ind på, fx: "Stuehuset på landet", "Parcelhuset
i byen", "Ejerlejligheden ved jorden" og så videre - i håb om at
potentiale kunder måske kan spotte en lighed til deres eget hus, og
derved kan i nemt få skat en øget tryghed.
Ja - ingenting blev alligevel til noget. Nu har du hvert fald noget
at gå i gang med, og ikke mindst knokle videre på. Men erfaring giver
dig mere end noget andet, så lav en masse forsøg og prøv nogle lidt
anderledes metoder af. Husk dog for guds skyld at analysere dine
forslag, så det ikke bliver skud i tågen.
Held og lykke med jeres tagfirma, er næsten sikker på i vil klare
det godt - hvis man hvertfald vurderer jeres hjemmeside i forhold til
konkurrenternes. Sig endelig til hvis jeg kan hjælpe dig med noget, jeg
vil gerne fortælle dig mere i forbindelse med markedsføringen af jeres
firma og komme med nogle konkrete idéer. Har dette din interesse, så
send mig gerne en e-mail.
|