Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide til App/VIrksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle :)

Jeg har ifølge mig selv en forfærdelig god ide til en APP, som endnu ikke er set på markedet. Med den rette ekspertise og kapital kan det efter min mening blive en kæmpe succes.

Jeg har brug for hjælp til følgende:

-Findes der et lukket sted hvor man kan finde sparring mht. til sådanne ideer? (Man er selvfølgelig nervøs for at ideen bliver stjålet)

-Kan man tage en form for patent på en APP? eller anden form for registrering?

Ser frem til at høre tilbage fra jer :)

Mange tak

Tilmeldt 20. Oct 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Apps er ikke muligt at tage patent på mener jeg. En god app vil blive kopieret med det samme uden du kan gøre noget. Nu kender jeg ikke dit emne men er det helt nyt så kan du prøve at læse på http://opfind.nu/ og se om det passer dig og din ide. Må man spørge om emnet uden du behøver at lukke hele katten ud af sækken? kan være der er nogen eksperter i feltet herinde.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Du skal ikke være så nervøs for at din idé bliver stjålen, det er slet ikke det der er din største risiko.

Ideer har ikke i sig selv særlig megen værdi. Værdien kommer først når du begynder at eksekverer din idé - dertil kommer at alle os der beskæftiger sig med at hjælpe folk som dig med at realiserer dine ideer, har masser af ideer selv, så hvorfor stjæle din?

Det du derimod kan være sikker på er, at den dag du får succes med din idé, så vil der være op til flere der "stjæler" den, prøv f.eks at søge på "uber clone" på Google.

Din største risiko er derimod at du får udviklet noget som ingen gider at "stjæle" - og det eneste værn du har mod det er at du løbende under hele processen fortæller om dine planer og diskuterer dem med dine partnere og potentielle kunder. Erfaringen nemlig at dem der får succes er ikke dem der får en god idé i deres studér-kammer og derefter laver en perfekt lancering af denne idé.

Dem der får succes er dem der formår at få rettet deres idé til således at den rent faktisk løser et problem som dine kunder er villige til at betale for at få løst for de løber tør for penge, og dette kan man kun gøre ved at fortælle andre om ideen.

Så rådet for mig er at tage fat i nogle der kan hjælpe dig med at komme igang, måske en kammerat eller en anden der kender lidt til det med at lave app's. Jeg vil også gerne hjælpe, men det er selvfølgelig ikke gratis Wink

Anyway - held og lykke med projektet

//Morten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)