Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opfinder der ikke har penge til patent eller iværksættelse

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er en ung mand med en masse gode ider og opfindelser. jeg ligger inde med i hvert fald 2000 emner. men det det handler om nu er kun 1 ide. jeg kan fortælle hvad det er, men ikke hvordan den skal se ud og hvordan den skal fungere. men det er en ide til en (vandtryksmotere) det der gør den her ide penge sikker er de penge forbrugerne spare på benzin for det første, og så er selve motoren meget enkel og ikke indviklet, den består kun af 2 ting, hvor en benzin moter består af 100. jeg søger derfor de rigtige mennesker der til dagligt bruger deres tid på sådanne ting. jeg ved ikke hvor mange der sidder derude med samme ide eller har taget patent på det. men det finder vi ud af. den mand/kvinde der er interesseret i at tage patent på min ide. jeg glæder mig til at få svar fra nogle der kan hjælpe. og ser frem til at møde nye mennesker eller måske kun en person. men i hvert fald fortælle mere om iden.

mvh. Malte Stig Jensen

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvad du mener med vandtryksmotor og spare benzin, men tænker du at sprøjte vand ind i forbrændingskammeret få grader før tænding, så er det patenteret og bruges i F1 motorer, jeg mener også BMW er begyndt på nogle modeller.

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

nej. det er lidt svært for mig at forklare, men det ganske enkelt. der skal sidde en vandtryksmotor i undervognen og så der hvor trækakslen sidder skal en propel sidde hvor vandtrykket skal ramme og få proppellen til at køre rundt og trækakslen med, hvliket vil give en reaktion hvor man ville kunne køre på vandtryk. men der er selfølgelig mere i det. hvor stort skal vandtrykket skal være og hvad bilen skal veje osv. håber du kunne få en bedre fornemmelse af hvad jeg mener :)

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

så der er ingen forbrænding eller noget. det er 100% miljøvenlig drift

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Åhh, er du klar over at de oprindelige både i Tivolisøen blev konstrueret i 1934 af en vis ellehammer og var drevet af trykluft ca. efter samme princip som du beskriver.

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

nej. det er lidt svært for mig at forklare, men det ganske enkelt. der skal sidde en vandtryksmotor i undervognen og så der hvor trækakslen sidder skal en propel sidde hvor vandtrykket skal ramme og få proppellen til at køre rundt og trækakslen med, hvliket vil give en reaktion hvor man ville kunne køre på vandtryk. men der er selfølgelig mere i det. hvor stort skal vandtrykket skal være og hvad bilen skal veje osv. håber du kunne få en bedre fornemmelse af hvad jeg mener :)

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

nej det vidste jeg ikke, har ogsåtænkt på lufttryk. men tror vandtrykket er stærkere. men da jeg ikke har set dem på markedet endu. handler det bare om at være den første til at skyde det i gang vil jeg tro. der er ingen grund til at vente, nu når regeringen snakker om de vil have et bedre miljø. men jeg skal lige finde ud af på patentkontoret om nogen faktisk er ved at lave det.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er næppe nogle der er ved at lave en vandtryksmotor, af den meget simple årsag, at det ikke ville virke.

Vand er en væske og imodsætning til gas er væsker i praksis ikke komprimerbare, dvs, du kan lave et meget højt tryk, men du opnår ikke effekten ved at lade vandet løbe ud.

Hvis du derimod brugte trykluft til at blæse vandet ud, ville du opnå beskrevne effekt.

Der hvor ideen støder på grund er vægten og størrelsen af din tryktank for, at du kan opnå rækkevidde.

En oplysning fra en ingeniør er: Lad være med at lytte til politikere, når de snakker miljø, mener de skattegrundlag.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Malte

Jeg tænker du så programmet på science om vands styrke ligesom mig, min første take var at man burde kunne få mere energi ud end det tager at øge presset. Man så hvordan vand plus kompressor springer alt fra stenblokke til trykluftbeholdere. Ved ikke om det er muligt men så højt pres burde kunne drive en generator.

Der er bare rigtig mange med nye motor modeller der aldrig ser markedet, ved ikke om patenter er en rigtig ide, men de her kan hjælpe dig tror jeg:

www.opfind.nu

Er det ikke muligt at få lavet en prototype på DTU? eller evt på TI, jeg tænker en mpdel i hård plastik fra en 3d printer.

Der er alt for mange patenter der aldrig bliver brugt fordi opfinderen skal have pengene fra patentundersøgelse og rettigheder tilbage.

Held og lykke med projektet

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr A, selvfølgelig kan man ikke få mere energi ud end det koster at øge presset. Energi kommer altid et sted fra og opstår ikke af ingenting.

Det er ikke et krav ved patent at opfindelsen rent faktisk virker. Så mange patenter støver til, af den simple grund at opfindelsen ikke virker.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)