Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start salg via Instagram og Facebook

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen. Jeg går lidt og drømmer om at starte en lille webshop op, der skal sælge tøj til piger/kvinder fra 15-30. Det er meningen, at det bare skal være en slags fritidsinteresse, da jeg har fuldtidsjob nu. Til at starte med ønsker jeg heller ikke at have en decideret hjemmeside, men jeg tænker mere på at sælge via Facebook og eller Instagram hvor bestilling bare skal ske på mail, hvilket jeg kan se andre gør. Min plan er at købe tøjet på aliexpress.com. Jeg er fuldstændig nybegynder i dette, og jeg har derfor 100 spørgsmål og tager gerne imod råd og vejledning.
Er der nogle formaliteter jeg bør tænke over i forbindelse med dette? Skat, told, CVR, you name it?
Hvordan gør jeg også ift prisfastsættelse?
Hvordan starter jeg bedst muligt med at købe på aliexpress og hvordan skal man forholde sig til den rimelig lange leveringstid?
Hvordan skal jeg gøre ift forsendelse. Skal jeg benytte PostDanmark og findes der et smart system eller skal jeg sende pakkerne som man almindeligvis ville sende en pakke?
Da jeg jo ønsker at starte på Facebook og Instagram har i så nogle gode råd til at få min side hurtigt spredt? Her tænker jeg selv på giveaways samt at købe mig til Facebook reklame.

Giv gerne jeres meninger og alle de gode råd i nu kan hive frem😛

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nok en god ide at blive import registreret,

Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg ikke få mine varer tilsendt uden det?

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt forstå at du vil i gang med at sælge, og se om det kan blive til noget større på et tidspunkt. Men jeg har lidt på fornemmelsen at en del af de privatpersoner der sælger i deres egen Facebook gruppe, sælger ulovligt, og helt uden om skat. Der er trods alt nogle regeler der skal følges, når du begynder at sælge, som jeg ofte ser i grupper ikke bliver overholdt.

En god ide kan evt være at starte på Trendsales.dk og oprette dig som firma. Der startede jeg selv ud, for at se om min ide kunne bruges.

Men som sagt er det en god ide at blive importregistreret, hvilket er gratis. Men jeg er i tvivl om det kræver et cvr nummer. Sælger du for under 50.000 kr på 12 mdr, behøver du ikke betale moms, men du skal betale skat, af alt hved du tjener. Så det er også en god ide at få et regnskabsprogram, så du kan holde styr på den del.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)