Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattepligt ved 2 adsense konti

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Jeg er næsten sikker på, at jeg kender svaret på mit spørgsmål, men jeg vil bare gerne have det bekræftet:

Ifølge retningslinjerne i Google AdSense må man kun have én AdSense-konto. Hvis man vil have mere end én, har man to muligheder:

- Oprette en virksomhedskonto

- Oprette en ny privatkonto i et andet navn

Betalingerne på den nye konto udstedes naturligvis i det nye virksomheds- eller personnavn. Selvom man ikke efterfølgende kan ændre oplysningerne på betalingskvitteringerne, kan man vælge at få betalingen overført til en anden konto i et andet navn.

Mit spørgsmål er så, om det fortsat er kontoindehaveren der er skattepligtig, selvom betalingsmodtageren er ændret? (kontoindehaverens navn står som sagt fortsat på alle betalinger, der udstedes).

Som nævnt kender jeg næsten selv svaret, men vil bare gerne være sikker :)

Vh. Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de begge er oprettet på ens CPR så er man som person skattepligtig (hvis man kan det?)

Hvis det med en virksomheds 2. konto = oprettet på et CVR nummer, så er man CVR skattepligtig af den og CPR af den første

Det er tilknytningen til person CPR der tæller hvis både den første og anden er tilknyttet til det. Det er ligemeget med bankkonto - det er CPR tilknytningen - eller CVR som tæller

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)