Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til regler

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg fik engang en idé som passer nogenlunde med en ide som har været oppe at køre, men er lukket ned på grunden af nogle regler fra fødevarerstyrelsen.

Ved ikke præcist hvad firmaet gjorde forkert, men er der nogle som jeg hjælpe mig med hvad jeg skal overholde af regler hvis jeg skal kunne sælge mad ud fra hjemmets fire hjørner?

Med Venlig Hilsen

Andreas

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ring til fødevarestyrelsen så skal de nok guide dig på vej.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Har snakket med dem over mail og de har sagt to gange at det slet ikke må laves i private køkkener, men det burde ikke være rigtigt at man ikke bare kunne laves mad i private køkkener, så er der nogle med et godt råd til hvordan jeg kommer omkring det?

Med Venlig Hilsen

Andreas

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved, så må vi(kontor virksomheder) ikke engang have en mikroovn uden en tilladelse fra førevarestyrdelsen. Så hvis de skriver at du ikke må, så må du nok ikke.

Har du ikke mulighed for leje dig ind et sted hvor det kan tilberede maden?

Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er nok dum men er dette er hvad de skrev.

Du kan læse om reglerne for kogekone/kok nedenstående:

 

Når private benytter en kogekone eller kok til at komme i eget hjem for at lave mad til en privat fest, og al tilberedning foregår her. Kogekonen eller kokken kan eventuelt være behjælpelig med indkøbene, når det foregår i umiddelbar tilknytning til arrangementet. Der er ingen grænser for, hvor mange gange en kogekone eller kok må lave mad i privatsfæren.

 

Hvis du laver mad kontinuerligt i eget hjem er der tale om en restaurant og det skal registreres.

 

Du kan lave mad og sælge fra eget hjem 10 gange om året uden at være registreret, du må dog ikke lave reklame eller lign. for det.

 

Hvis du som jeg skrev i forrige mail, har lavet for meget aftensmad kan du sælge det overskydende uden begrænsning. Men du må ikke gøre det til en forretning.

Med Venlig Hilsen

Andreas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Loven forskriver at man skal have mindst være fliser i 180cm fra gulvet sat hård gulv i enten fliser eller masivt gulv. Være kloaksering med spild filter. Samt skal køkkenet godkendes af fødevare styrelsen til tilberedning af mad..

Så med mindre du har dette i hjemmet så bliver det ikke hjemmefra du har produktion

Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det at lukke helt ned, eller er der på en eller anden måde en vej udenom?

Med Venlig Hilsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Untitled

Jeg forstår ikke dit problem, hvorfor er det du mener du ikke skal følge glædende regler på området?

Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Ravn

Det er på ingen måde fordi jeg føler at jeg skal være hævet over regler, men her virker det tæt på at man kan komme uden og nogle af reglerne og starte det op på en eller anden måde.

Med Venlig Hilsen

Andreas

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Andreas,

Jeg må ikke køre privat i min firma bil og du må ikke lave mad til at sælge i din virksomhed i dit private køkken.

Som jeg skrev tidligere har du så ikke undersøgt om du "bare" kan leje dig ind et sted hvor alle godkendelser er i hus, så du kan gøre det du er god til: Lave mad(Jeg ved ikke om du er god, men hvis det er det du vil så skide være med det).

Jeg søgte lige hurtigt på google efter "delekøkken" i København(da det er her jeg bor) og fandt på første pladsen på Google: http://www.kitchencollective.dk/.

Hvis du vil lave mad og leve af det, så synes jeg det skal være dit fokus, ikke hvor det skal laves. Min iPhone er lavet i Kina, men den kan det den skal. Hvis du vil lave mad, så lad ikke nogle regler og lovgivninger stoppe dig, bare find en anden løsning så du kan komme i mål :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)