Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdifastsættelse af andele i virksomhed under stiftelse.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kvistgård
Tilmeldt 22. Jan 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære læsere,

Som ny bruger er det FEDT at se så megen aktivitet og så mange velfunderede svar på alt imellem himmel og jord. Det gør, for mig, Amino til noget helt unikt og jeg ser frem til at kunne give igen efter hånden som jeg beriger mig med erfaringer.

Nu til mit spørgsmål:

I forbindelse med mine ideer, som nu er ved at få ben for alvor ved stiftelsen af en virksomhed, har en række folk fået øjnene op for at koncepterne jeg har udviklet er både innovative og kreative nok til at de kan bygge en solid virksomhed. Det gør også at interessen for at investere og køber sig ind inden go-live er stødt stigende, men der støder jeg på lidt udfordringer i forbindelse med værdifastsættelse, da jeg ikke vil være hverken grådig eller idiot, hvis i forstår. Dog har jeg et godt motto der hedder "hellere lidt af noget end meget af ingenting", og leger da også med tanken om at finde en investor der kan bidrage med noget erfaring i opbygning, osv. Behovet er der ikke, men det skal ikke afholde mig fra at lytte til dygtige mennesker - først da har jeg da for alvor tabt sutten :-) Findes der mon nogen der har stået i en tilsvarende situation, som kan rådgive lidt om fastsættelsen af værdi for andele ?

På forhånd tak, og igen, tak fordi i alle bidrager til at vi nykomlinge kan suge løs af jeres erfaringer. Og en endnu større tak til Martin's ihærdighed for at bringe vores fælles interesser på banen med en så åben, fed og ligefrem dialog.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Agge,

Jeg stiftede selv en virksomhed hvor 30% medejer skulle ud, det er han nu og vi har en fin tone imellem.

Mit råd er at stifte virksomheden selv, hvis ApS så skal der 50.000kr til. Der efter kan du sælge anparter til andre. Grunden til at jeg synes du skal stifte virksomheden selv er at Stiftere altid vil være synlige på virk.dk det er bare mig.

Værdi af en virksomhed er altid svær, men i praksis er virksomheden ikke mere værd end nogle vil betale :)

Jeg kan selv klare mig uden investore men har valgt at søge en eller flere for at få nogle erfarne hjerner og lidt hurtige penge ind, så vi kan smide en markedsførings bombe. Nu skriver du ikke om i skal lave software eller sælge biler, men jeg vil råde dig til at gå så langt så muligt selv og få de kompetencer ind når de skal bruges.

Selv har jeg arbejdet på et stykke software i 2 år, efter det første år valgte jeg at få en ind(omtalte person som allerede efter 6 måneder røg ud). Så mit produkt skal jo bare udvikles, hvis dit produkt er noget der hurtigere kan sælges, så skal du jo søge den hjælp som du har behov for før.

Men jeg vil sige at du skal stifte virksomheden selv, når du nu står alene. Du kan altid sælge anparter :)

Fra Kvistgård
Tilmeldt 22. Jan 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Super værdifuldt svar - tak, Tobias.

Jeg ser lige om der dukker flere op, og krydser fingre for at der kommer flere for sammenligningens skyld.

Iøvrigt vil jeg da gerne mødes til en kop kaffe og høre om hvad du laver, samt fortælle lidt om hvad jeg har gang i.

Fedt at høre fra dig.

Agge.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Agge,

Glad for at kan lide det, jeg drikker ikke kaffe og jeg har alt for få timer i døgnet til arbejdet. Så tid til at mødes findes ikke det næste lange stykke tid.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)