Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til uviden nybegynder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

jeg vil gerne igang med at starte min egen Webshop

Men helt ærligt sagt har jeg ingen anelse om hvordan man gør. 

Jeg har fundet et navn til siden og et passende Logo og jeg hved hvor jeg kan få mine varer fra.

Nu har jeg fundet lidt infomation verdrørende CVR og Momsafgift. 

Dog har jeg stadigvæk mange spørgsmål! F.Eks.:

Hvordan skriver jeg til en forhandler og spørger om eventuel rabatt ved køb af et støre parti?

Hvor kan jeg finde en god men ikke for dyr Webshop løsning? Helst en man ikke betaler for hver måned.

Jeg er ikke dansk statsborger, vil der være problemer med det?

Er det rigtig, at hvis man importerer varer fra EU men ikke har en omsætning på 50.000 kr om året skal man ikke betale moms eller anden afgift for varerne?

Er der andet jeg skal tænke på med hensyn til at starte en webshop? 

Mange mange tak på forhånd!!

Hilsen!

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Naive_Girl:
Er det rigtig, at hvis man importerer varer fra EU men ikke har en omsætning på 50.000 kr om året skal man ikke betale moms eller anden afgift for varerne?

Man betaler ikke moms ved import inden for EU hvis man er moms registreret.  Du behøver ikke  moms registrere dug hvis du forventer salg under 50k men det betyder så også at du ikke kan importere momsfrit.

Nu siger du at du ikke er interesseret i at betale for en webshop pr. måned, men er det din første webshop skulle du måske overveje det. Feks tilbyder https://tictail.com en rigtig billig og nem løsning og komme i gang med. Den er godt nok ikke dansk men er let og meget populær.

Flere her vil nok anbefale dig en Open Source løsning og her er Woocommerce populært. Men uanset hvordan du vender og drejer det kommer du altså til at betale på den ene eller den anden måde, 

Jeg vil anbefale en løsning som Smartweb eller Weebio. 

Her finder du www.smartweb.dk 

Her finder du http://www.weebio.dk

Jeg synes jo du skal give Weebio en chance, da det er en rigtig fed e-handelsløsning!

Held og Lykke med dit projekt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Naive_Girl:
Er det rigtig, at hvis man importerer varer fra EU men ikke har en omsætning på 50.000 kr om året skal man ikke betale moms eller anden afgift for varerne?
Nej - som ikke momsregistreret betaler du moms ved importen - som momsregistreret er det blot en angivelse der ikke koster noget, men du skal lægge moms på dit salg så

De 50 t er kun der hvor du inden SKAL være momsregistreret hvis det er oplagt du kommer over det i omsætning på enhver 12 mdr periode

Skat betales af fortjeneste på alt

Se lidt basalt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Den største humle er nok at finde den rette leverandør, der kan levere god kvalitet til fordelagtige indkøbspriser, så du kan drive en forretning med en sund indtjening. Ofte skal man købe store varepartier for at opnå de bedste indkøbspriser.

Hvilke produkter vil du gerne sælge i din webshop?

Når du har fået dine leverandøraftale på plads (husk at spørge om de kan levere professionelle produktbilleder og detaljeret produktinfo), så er næste trin webshoppen. Det er her det største arbejde ligger, hvis du er meget seriøs omkring projektet ...

Udfordringen ved e-handel er at dine kunder ikke kan se og mærke produkterne. Derfor er det altafgørende med masser af gode billeder og beskrivende tekster. Ligeledes bør du bruge meget tid på at SEO-optimere din webshop fra start af, hvor du får lavet søgeordsanalyse, opbygget din webshop med god kategoriopdeling så du får de bedste landingssider (eksempelvis hvis du skal sælge sengetøj bør du have underkategorier opdelt i størrelser, fx: "Sengetøj dobbeltdyne 200 x 220 cm" for at optimere til, hvad dine kunder søger efter på Google.

Når du er ved at være klar til kunder, kan du søge om en indløsningsaftale hos f.eks. Clearhaus, hvor det tager 1 - 3 dage, så du kan modtage kreditkort og evt. MobilePay. Clearhaus er fordelagtige for nystartede, hvor omsætningen i starten er minimal, fordi Clearhaus kun tager ca. 2,5 % af købet - Uden fast abonnement ved siden af. Du har derfor kun udgifter, når du har fået et salg.

 

De bedste hilsner
Kathrine Svendsen
Danhost ApS

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Naive_Girl:

Hvor kan jeg finde en god men ikke for dyr Webshop løsning? Helst en man ikke betaler for hver måned.

Der findes mange gode webshop-løsninger derud. Jeg synes du gør fornuftigt i at finde en løsning hvor du selv står med ejerskabet, og derved køber hele løsningen fra start. Derved kan du altid tage kontrollen over din egen forretning og derfra gøre hvad du finder bedst. 

Vi udarbejder vores kunders webshops i det populære WordPress med WooCommerce. Årsagen til at WordPress er blevet så populært at grundet de mange muligheder i forhold til design og funktioner, samt det yderst brugervenlige kontrolpanel. 

Du kan få udarbejdet en WordPress løsningen i mange forskellige prisklasser. Det vigtigste for dig at er du finder netop den leverandør der passer til dine ambitioner og budget. Vi ligger nok nogenlunde i midten af feltet - Tag et kig på vores webshop pakke på www.erhvervshjemmesider.dk/webshop 

Du er meget velkommen til at skrive mig en mail på simon@erhvervshjemmesider.dk, eller give et kald på tlf. 70 40 40 50. Så kan vi tage en dialog omkring dine behov og ønsker. 

Uanset hvad ønsker jeg dig held og lykke med dit projekt :-) 

Fra Skive
Tilmeldt 5. Jan 16
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, nu nævner du ikke hvor du er fra - men der findes flere netværksgrupper for iværksættere hvor man kan sparre og få viden fra andre. 

Jeg er fx med i et netværk af iværksættere fra Viborg og resten af midtjylland - du er velkommen til at deltage i vores gratis møder. De finder sted i Viborg. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)