Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Shopify - overførsel af data til USA

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Fra  Kryptoupdate.dk Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj,

Shopify har for nyligt tilføjet denne sætning til deres checkout del:

"By continuing, I agree that my information will be transferred to the United States"

Det lyder jo lidt voldsomt men skal åbenbart stå der pga. en fjollet EU regel, troede faktisk jeg var blevet hacket, så vil gerne have dette 

ændret. Hvad har i andre Shopify brugere gjort mht oversættelse af denne del?

Tilmeldt 28. Oct 15
Indlæg ialt: 18
Fra  Laceless ApS Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pokerhund,

Jeg har også godt set det i mit dashboard idag - umiddelbart kunne jeg ikke se funktionen/punktet endnu, men har måske ikke fået kigget ordentligt nok igennem.

Så indtil videre gør jeg ikke noget. ;)

- Mathias

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ændret ordlyden til
"ved at fortsætte acceptere du at dine data behandles i henhold til den gældende EU lovgivning "

Den der med udlevering til USA gav lidt for mange opringninger fra nervøse brugere. Efter jeg har ændret teksten er der ikke en der har ringet.
Teksten har jeg ændret i sprogfilen som du finder under checkout.

Når det så er sagt, aner jeg ikke om det jeg har skrevet er ok.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er vel ret søgt at skrive det behandles efter gældende eu lovgivning når du rent faktisk skal gøre opmærksom på at al data bliver sendt til USA og at eu lovgivning gør at du skal oplyse om dette.

Din tekst er jo decideret løgn og fortæller ikke det loven siger den skal

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 03:06
Hvor mange stjerner giver du? :

nu, bliver der nævnt en lov? Er det noget man kan finde henvisninger til, eller er det en formodning, synes det virker ret bombastistk at man skal skrive sådan i sin checkut, det er da om noget konkurrence forvriddende!

Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Fra  Kryptoupdate.dk Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Shopify har lavet denne side hvor man kan læse mere:

https://docs.shopify.com/manual/settings/checkout/eu-consent

Er meget i tvivl om hvad jeg skal stille op med dette.... Har skrevet noget med at vi lagrer oplysninger, men det beskriver jo ikke at data bliver overført til slynglerne i USA.

https://docs.shopify.com/manual/settings/checkout/eu-consent

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ihvertfald finde en anden formulering end den shopify foreslår og som, Sunbao påpeger, indeholder det som den skal.
Mit problem var og er at kunderne begyndte at springe fra eller ringer for at høre om hvad det går ud på.


Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Et eller andet sted virker det vanvittigt at EU på den måde skader EU baserede virksomheder. Det virker ikke særlig gennemtænkt.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Bryan Johansson:

Et eller andet sted virker det vanvittigt at EU på den måde skader EU baserede virksomheder. Det virker ikke særlig gennemtænkt.

Well det er vel så i bund og grund op til webshop ejeren at gøre op med om de kan stå indefor at hoste en webshop hos nogle der sender alle vores oplysninger til NSA.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Well, det her er jo et af de problemer man kan løbe ind i når man anvender de hostede løsninger.

Hvis jeg var dig ville jeg lade teksten stå som den var, på den måde sikre du dig at du driver din shop iht gældende lovgivning - jeg ved at det ikke er en "fed" besked i checkout-flowet og den koster nok også lidt på konverteringerne, men om beskeden er fjollet eller ej er sådan set ikke op til dig, hvis det er reglerne så er det bare at følge dem.

//Morten

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)