Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Yousee vil ikke sende manglende faktura/bilag

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt mobilt bredbånd til mit firma hos en større dansk udbyder. Jeg mangler dog nogle bilag, bl.a. fakturaer og en kreditnota (fordi de havde trukket for meget ved en fejl).

Jeg har skrevet flere mails til dem og bedt om den manglende bilag hos dem og har endelig fået beskeden:

"Tak for din henvendelse.

Der er desværre ikke muligt for os og sende dig et bilag på at vi har trukket XX kr. på din konto og tilbageført XX kr. til dig.

Du kan heller ikke se det på Mit youSee.

Men i banken kan du jo se at vi har trukket dem i september og tilbageført dem til dig i starten af januar."

Jeg har ikke bilag på noget som helst. Har de ikke pligt til at udlevere dem?Hvad gør jeg ift. mit regnskab? Jeg kan jo ikke blive ved med at bruge min tid på dem og rykke, når de fuldstændigt nægter at udlevere bilagene?

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder helt grotesk.

Naturligvis skal de da bare udleverer dokumenter for transaktioner kredit/debit.

Det kan ikke nytte noget at man blot benytter bankudskrifter for fejl konteringer.
Tror du skal have fat i deres bogholderi, altså en der ved en smule om regnskab i stedet for en som du har haft fat i som tydeligvis ikke har forstand på bogføring

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv et bilag ud via din bankkonto og bogfør efter dem - og så ... når de nu er tilbageført er det så ikke bare at komme videre...

Brug tiden på din virksomhed i stedet-

God dag -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

Skriv et bilag ud via din bankkonto og bogfør efter dem - og så ... når de nu er tilbageført er det så ikke bare at komme videre...

Brug tiden på din virksomhed i stedet-

God dag -

Hej Per

De har trukket ét beløb og tilbageført et andet - og jeg mangler desuden et tredje bilag.

Har Per ret? Bruger jeg unødvendig tid på dette? Er Skat ligeglade? For så kan jeg da spare meget tid på bogføring fremadrettet. :)

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Per har ikke ret, og så dog...

Ja man kan sagtens bruge tiden mere fornuftigt, men rent bogføringsmæssigt er det no go at bogfører efter udskrifter fra banken.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

1980'eren:
Er Skat ligeglade?

Nej - det er de nok ikke. Men alligevel vil jeg følge Pers råd og bogføre udfra banken og så evt. hæfte en kopi af korrespondancen med Yousee ved. Hvis SKAT mod al sandsynlighed vil kaste sig over netop disse transaktioner - så kan de få en kopi hos Yousee.

1980'eren:
For så kan jeg da spare meget tid på bogføring fremadrettet. :)

For mange af den slags bilag er aldrig godt - men at en enkelt leverandør for måske et mindre beløb ikke vil sende dokumentationen vælter ikke læsset for dig.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

1980'eren:
Er Skat ligeglade?
Hallo - kan du forklare det når du bliver kaldt ind ... ja det kan du - ok så er det også ok -

Stop nu den spild af tid med at fluek.... over sådan noget - and get on ....

Der er vigtigere ting at bruge tiden på -

PS: Det er jo for pokker ikke et eller andet bilag for Lapdance + 3 fl champagne - og .... det har ingen indlflydelse på dit resultat - og det stemmer med din bank konto.

Du kan så begynde at periodisere men ... jeg er sikker på at du er i stand til at padle dig ud af situationen når du sidder ved bordet -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

1980'eren:
For så kan jeg da spare meget tid på bogføring fremadrettet. :)
sådan en gang sludder - hvis du insunerer det som jeg tror du gør.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

1980'eren:
Er Skat ligeglade?
Hallo - kan du forklare det når du bliver kaldt ind ... ja det kan du - ok så er det også ok -

Stop nu den spild af tid med at fluek.... over sådan noget - and get on ....

Der er vigtigere ting at bruge tiden på -

PS: Det er jo for pokker ikke et eller andet bilag for Lapdance + 3 fl champagne - og .... det har ingen indlflydelse på dit resultat - og det stemmer med din bank konto.

Du kan så begynde at periodisere men ... jeg er sikker på at du er i stand til at padle dig ud af situationen når du sidder ved bordet -


PPS - hvis der er tale om 2 forskellige beløb så er sagen jo en hel anden - men sådan læser jeg ikke dit første indlæg. I givet fald må der ligge en faktura til grund for det første beløb og en konto udskrift eller naturligvis en kreditnota til grund for det andet beløb -

PPPS Så ror jeg lige baglæns... ring til boghoideriet - der jo formentlig er TDC  - de er 100% hjælpsomme -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
For mange af den slags bilag er aldrig godt - men at en enkelt leverandør for måske et mindre beløb ikke vil sende dokumentationen vælter ikke læsset for dig.

Tak for hjælpen. Jeg har da heller aldrig før manglet et bilag - jeg sørger for at gemme korrespondancen fra Yousee.

Per Krabbe, scanboat.com:
Stop nu den spild af tid med at fluek.... over sådan noget - and get on ....

Hej Per. Jeg spurgte om, hvad man måtte/kunne/skulle gøre i situationen - det er vel det Amino er til for - så jeg forstår ikke, at det skulle være "fluek....." som du skriver. Jeg går bare ud fra, at du havde en dårlig dag. I så fald håber jeg, at du får en rigtig god af slagsen i dag. :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)