Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hastighedsoptimering af magento.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer. 

Jeg er ved at skulle launche en webshop som jeg har valgt at drive fra Magento. webshoppen er dog utroligt langsom lige nu, og har en svartid på over 10 sek.. Jeg har vha. google værktøj: https://developers.google.com/speed/pagespeed/ fundet frem til at der mangler noget optimering på hjemmesiden. Jeg kan se at gzip ikke er aktiveret og filerner derfor ikke er komprimeret. Deruvdover skal billeder også komprimeres. Så jeg søger nogen som har i stand til at kunne optimerer magento sitet, da forsiden på nuværende tidpunkt fylder godt 5 MB. Jeg er på nuvære tidspunkt hosted hos Unoeuro, men overvejer stærk at flytte til magentohotel, dog er jeg godt klar over at alene en ny server ikke er nok til at opnå den ønskede hastighed. 

Jeg håber der er nogen som har erfaring med dette og kan hjælp en ny og ung iværksætter.

Mvh Haider.  

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Haider

En af måderne på at aktivere gzip er at indsætte et par linier i .htaccess som ofte ligger i roden af dit website. Du kan læse om det her http://www.simplehelix.com/blog/magento/gzip-compression-and-magento/ og hvis det er volapyk så skal du have en udvikler til at gøre det.

Derudover kan du kompromere billederne bedre via kraken.io. Her kan du downloade alle billeder og kører dem igenenm og så uploaade igen.

Afhængig af din installation er der flere ting at gøre såsom at kombinere js og css filer.

Jeg syntes dog at 10 sek. lyder af ret meget så måske har du database problemer også? eller måske er dine billeder VIRKELIG store. Jeg kan desværre ikke sige mere med mindre du poster addressen til siden.

Tilmeldt 21. Apr 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar Peter, 

Ja det er nok ikke noget jeg selv kan sidde og lege med vurderer jeg, men magentohotel har aktiveret gzip som standard i deres server. Kan du evt. linke til en guide i hvordan jeg kompromere billederne bedre via kraken.io ? 

Ja 10 sek. er utroligt langt tid, du må meget gerne tjekke siden ud: www.lupusport.com 

mine billeder fylder i omegnen af 15-250 KB, anses det for værende VIRKELIG store billeder? I tilfælde af at jeg har database problemer, hvordan finder jeg ud af om jeg har det og hvordan løser jeg det? Vil der hjælpe at skifte webhotel

Mvh Haider

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ihvertfald noget der er helt galt. Hos mig tager den 5-30 sek. afhængig af side.

Der kan være flere årsager til dette f.eks.

-er der pillet ved magento og tilføjet custom kode?

-forbinder du til en eksterne service for at hente data?

-index på databasen kan være røget en tur og det koster meget i performance.

-køre magento i dev mode?

-er cacke aktiveret korrekt?

Dit problem her er ihvertfald ikke gzip og store billeder. Det er det første request på serveren som bygger html'en som er rigtig langsom og årsagen er nok en eller flere af ovenstående.

Jeg vil anbefale at du får en kyndig til at kigge på det, det kan være mig eller en anden som forstår sig på løsningen og optimering.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også en magento webshop, som jeg i starten havde hos et "almindeligt" webhotel. Mit site var også rigtig langsomt, specielt når jeg skulle åbne en ordre, så gik jeg tit over på en anden side og læste lidt nyheder, inden ordren var åbnet efter 10-15 sekunder. Jeg prøvede alt muligt som ikke hjalp. Jeg fik så flyttet mit site over på et magento webhotel, og det har jeg ikke fortrudt. Det kører super hurtigt nu, og jeg er rigtig godt tilfreds med den nye hastighed. Ulempen er, at jeg ikke får læst så mange nyheder mere ;)

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 21. Apr 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke pillet ved Magento nej. Det er blevet installeret med et 1-click installation igennem Unoeuro, og så er der blevet installeret et tema hvor der er fortaget mindre custimization. 

- Jeg er ikke sikker på om jeg forbinder til den eksterne server nej, hvordan ved jeg om jeg gør det? 

 - Jeg ved ikke om magento kører i dev mode, jeg har blot anvendt Magento efter installationen, jeg husker dog at den ikke var så langsom i starten da temaet blev installere. 

- Ja cache er slået til. 

Kan du give et bud på hvad det vil koste, samt en tidshorisont på hvor langt tid det vil tage? 

Mvh Haider. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Haider, du har ikke PM aktiveret så vil du ikke sende en besked på peter@indexed.dk så tager vi den derfra. Jeg vil gerne hjælpe dig med problemerne så mon ikke finde ud af noget. Måske skal du netop bare flyttes til magentohosting og hvis det ikke løser det kan man gå i dybden.

Fra København
Tilmeldt 26. Aug 13
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Haider,

Jeg kan helt klart anbefale at flytte til Magentohotel, da det kører super godt og hurtigt.

Det kan være lige meget med at hastighedsoptimere din webshop, hvis fundamentet altså serveren ikke lever op til de høje krav som Magento kræver. Derfor synes jeg kraftigt du skal overveje at flytte din shop.

Håber du får din Magento webshop, til at kører hurtigere :)

Med venlig hilsen

Kristoffer

Tilmeldt 21. Apr 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak Kim for at du delte din erfaring, jeg vil nu prøve med et nyt webhotel :)

Tilmeldt 21. Apr 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skriver lige en mail til dig Peter. 

Jeg prøver nu at flytte webhotellet over til magentohotel, og hvis der stadig er problemer efter dette kontaker jeg dig :) 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)