Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! PostDanmark har ikke lavet told på mit import!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  McFly Companies Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Håber der er nogle som kan hjælpe mig. Jeg blev i november importregistreret og begyndte i december, at bestille nogle varer i østen.

Jeg modtog i midten af december min første sending med nogle solbriller, en forsendelse til en værdi af ca. 350 dkr.
Senere på måneden modtog jeg en forsendelse til en værdi af ca. 1050 dkr.

Begge pakker var tydeligt markeret med mit CVR. nummer.

Jeg har så gået og ventet på at modtage en importspecifikation, dog uden held. Kontaktede SKAT, for at høre om PostDanmark havde indberettet noget, og det havde de ikke, men SKAT bad mig kontakte PostDanmark.

Kontaktede PostDanmark, som kunne bekræfte, at de ikke havde noget på mit CVR. nummer. Jeg sendte dem beløb og varedeklaration på pakkerne, og spurgte, om de ikke kunne indberette nu. Men fik svaret, at det måtte de ikke.

Hvad skal jeg gøre lige nu? For jeg er jo kun interesseret i at køre en legal forretning, uden at Told og SKAT, har noget på mig.

Peter

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Jeg importerede for over 20.000kr i september og kontaktede skat for at høre hvor min regning blev af. Og manden i telefonen sagde at den nok skulle komme, så jeg kan ikke gøre noget. Jeg har ikke modtaget nogen regning endnu, så hvis den en dag kommer betaler jeg den da gerne. Men jeg vil da ikke rykke flere gange for at få en regning. Nu har jeg kontaktet told & skat 2 gange, det må være nok.

Som fragtfirma er det deres opgave at indberette dine importerede vare, så sender skat dig regningen efterfølgende. Nu arbejder det offentlige ikke så hurtigt her i landet, så mon ikke at den kommer en eller anden dag...? :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakt SKAT de kan oplyse dig hvordan du skal indberette varerne.

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

firma-dyr:
Hvis værdien er under 1150 kr. (150 Euro) skal du ikke betale told:

 

Varen skal jo stadig indfortoldes da der skal beregnes moms

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. May 15
Indlæg ialt: 62
Fra  E-væsker Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Som fragtfirma er det deres opgave at indberette dine importerede vare, så sender de dig nok regningen efterfølgende.... 

Men ja det tager tid :-)

Hos E-væsker kan du købe alt i billig E-væsker med nikotin, og E-cigaretter!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)