Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan med betaling af en vare i rater?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har behov for at lave en betalingsløsning på en vare, som betales i rater. Varen der er tale om er et kursus.

Lad os sige at jeg har et kursus der koster 10.000 kr. Imidlertid tilbyder jeg en betalingsløsning så det kan betales i 4 rater af kr. 2.700,- kr.

Pt. laver jeg noget lignende, men jeg er afhængig af at folk går ind i deres netbank for at betale min regning, og det giver et værre administrationsbøvl.

Hvad gør man hvis man gerne vil have en smart løsning???

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Vilhelm,

Du kan jo lave det til et online køb, så kunden tilmelde sit kort i din "lukkede webshop". Så når et kursus er overstået trykker du på en knap, så trækker du xx kr fra deres kort og sender dem en kvittering per mail?

Så hvis de samme kunder kommer igen, så har du allerede deres betalings oplysninger :)

På den måde slipper du for at skulle tjekke om de har betalt og sende rykkere osv..

!!!OBS!!! Men du skal have lavet dette, det koster penge. Samt hver gang det trækker penge fra et kort koster det et gebyr(mener at det er ca 3%), gebyret variere... Så der er også en ulempe. Hvis kortet er spæret eller udløbet så kan du jo heller ikke trække pengene.

Men i sin grund form synes jeg at dette vil være en god løsning. Skriv endelig hvad du vælger når du når der til :)

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha... så det du foreslår er egentlig at jeg kører betalingerne manuelt i og med at jeg har deres kreditkort information. Det er i og for sig en ok løsning - det er løsbart for så mange kursusgebyrer er der heller ikke tale om. Men jeg havde måske forestillet mig at der var en endnu smartere måde at gøre det på - hvor jeg bare indtastede antal rater og beløb og så kører det helt af sig selv... Som et kortvarigt abbonoment?

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vilhelm Kruse:

Aha... så det du foreslår er egentlig at jeg kører betalingerne manuelt i og med at jeg har deres kreditkort information. Det er i og for sig en ok løsning - det er løsbart for så mange kursusgebyrer er der heller ikke tale om. Men jeg havde måske forestillet mig at der var en endnu smartere måde at gøre det på - hvor jeg bare indtastede antal rater og beløb og så kører det helt af sig selv... Som et kortvarigt abbonoment?

Hvis du indtaster datoerne hvor kurset bliver afholdt, så kan systemet jo selv trække pengene. Så skal du bare vælge hvem der er på hvilket kursus.

Så hvis Peter starter 01-02-2016 og går til kursus hver uge, så trækker systemet jo bare hver uge x antal gange og stopper derefter. Så hvis peter kommer tilbage kan du bare "aktivere" ham igen, så skal der ikke indtastes yderligere :)

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken type system tænker du på?

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Vilhelm Kruse:

Hvilken type system tænker du på?

Alt det jeg omtaler er ideer, med andre ord det er en løsning som skal laves. For den bedste løsning så vil jeg forslå dig at få lavet denne løsning specialt til dig. Så den dækker dine behov 100%. Så kan du få det som du ønsker og ikke mindst, bruge den sparede tid på dine kurser :)

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak Tobias. Det er altid skønt at få koden noget der lige rammer sømmet, men det jeg er på udkig efter er en løsning der allerede kan det ud af boksen. Det er jo en super almindelig måde at tage imod en betaling i USA eksempelvis, når vi tale om kurser og elearning, mv.

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Vilhelm Kruse:

Ok, tak Tobias. Det er altid skønt at få koden noget der lige rammer sømmet, men det jeg er på udkig efter er en løsning der allerede kan det ud af boksen. Det er jo en super almindelig måde at tage imod en betaling i USA eksempelvis, når vi tale om kurser og elearning, mv.

I USA er automatgear også meget mere "standard" end her hjemme :)

Jeg kender ikke nogen systemer som gør dette i DK, men der har du da lige en forretning at starte, he he :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Vilhelm,
Nu ved jeg ikke hvor meget budget der er til projektet, men en cost-efficient metode er at bruge abonnementsbetaling fx i DanDomain.
http://help.dandomain.dk/Webshop5/DK/HTML/4.8.4_Abonnementsbetaling.htm

Man skal desværre udvise lidt manuelt arbejde ved metoden ved hver månedsstart og have manuelt styr på om kunden har betalt alle rater. 
Alternativt så vil jeg tro, at systemet kan bygges med noget som hedder tokens i fx DIBS og en opsætning med automatiske kreditkorttræk i et regnsskabsprogram.

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu hvor jeg begynder at forstå mit problem, tror jeg at mit behov går i retningen af infusionsoft, simplero og de typer, for de kan jo alt det jeg snakker om ud af kassen - særligt hvad angår fleksible betalingsløsninger. Men så er der jo lige det med Dankortet!!! .-)

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)