Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dårlig betaler

Side 2 ud af 6 (56 indlæg)
Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville glemme det og komme videre med livet og forretningen.

Ved godt at det er irriterende og lidt et nederlag at lade sådan en fyr løbe med sejren men er det virkelig energien værd at jagte 700 kr. ?

Jeg har eftergivet beløb større end det og må sige at det er befriende ikke at rode med. Vil personligt hellere se fremad da den energi jeg lægger i den retning langt overstiger de små beløb som kan risikere at falde fra.

Det er bare mit synspunkt.

Du kan jo evt. overveje om du kan lave en model hvor du ikke risikere at skulle hænge på regningen inden det bliver et problem.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare den tid du har brugt på denne tråd, kunne du sikkert have tjent det dobbelte, men hvis du absolut vil sætte et eks. så gå hele vejen. Det har jeg prøvet og det kostede mig 45.000 kr i advokat regninger, men jeg fik ret, men ingen penge, kun på papiret.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hagbart  

Jeg forstår slet ikke du har råd til at være her, men alle de penge du taber på at skrive dit indlæg.

Nu koster det jo ikke ret meget at sende sagen i retten da der er tale om en småsag som føres uden brug af advokat.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Manden driver en forretning og han tjener vel kun penge når han er ude og arbejde, det er han ikke når han sidder på nettet eller er i retten + al den spild tid der er forbundet med sagen. Jeg mangler ikke penge, derfor har jeg netop råd til at sidde på Amino en kedelig søndag eftermiddag ;-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hagbart:
han tjener vel kun penge når han er ude og arbejde,

Det gør han da i hvert fald ikke hvis han følger dit råd om ikke at forfølge en dårlig betaler! Kan godt høre du ikke kender meget til "småsager" som køre ved domstolen.  

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal se at komme videre.. Alt den tid for 700,- Det er ikke det værd.. Selvom det er mega trælst..

For det første har du allerede brugt tid med denne tråd.. Derudover skal du jo også bruge tid til at møde op i retten/samtale i telefonen med dem.. Der bruger du også hurtigt mere end 2 timer (venten/transport frem og tilbage).. Så se at komme videre, og finde nogle kunder, som er bedre end ham her..

Kenneth Jønsson

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Jønsson:
Der bruger du også hurtigt mere end 2 timer (venten/transport frem og tilbage

Hvem siger det overhoved kommer så lagt, når først skyldner har modtaget en stævning så kommer de fleste til lommerne. 

 

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vi bare uenige.. Hvis skylder ikke har reageret på breve og opkald i 1,5 måned. Og fået rykkere osv.. Så er han jo ligeglad.. Og så han så får et brev fra ham igen.. Eller en stævning.. Han dukker nok ikke op, og så er han lige vidt...

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes han skal skrive en mail/anbefalet brev til skyldneren:

'Jeg har flere gange forsøgt at kontakte dig med hensyn på at vi afstemmer vores økonomiske forhold og forventninger, men jeg har ikke hørt noget fra dig.

Nu er jeg nødsaget til at udskrive en officiel rykker til dig, som har omkostningerne 100.-. Du skylder derfor nu XXX + 100 kr.

Dette vil jeg gøre tre gange, hvorefter jeg føler mig nødsaget til at gå til domstolen og enten kræve et restligt inkassoindlæg i din formue, at registrer dig I Ribers og/eller at erklære dig personligt konkurs.

Jeg håber alt det bedste for dig - og hvis vi kunne komme denne sag til livs, vil jeg bliver glad. Vi kan eventuelt drøfte en afbetalingsordning."

På med 'bissen' - på en høflig og forstående måde.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 2 ud af 6 (56 indlæg)