Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dårlig betaler

Side 1 ud af 6 (56 indlæg)
Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 55
Fra  BoligRedningen Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har snart haft min lille virksomhed i et år, og mine kunder har altid betalt deres regninger. Nogle gange lidt for sent, men de er dog blevet betalt ;-)

Nu har jeg en kunde som skylder et beskedent beløb på 700 kr. for et stykke arbejde jeg har udført.

Kunden har vist ikke til hensigt at betale, lyver for mig, da han hele siden siger at pengene er på vej, men nu er der gået 1,5 måned uden jeg har fået mine penge.

Jeg har sendt flere rykkere, men det hjælper ikke.

Hvad gør man i en lille enkeltmandsvirksomhed for at få sine penge?

Jeg tænker det jo også koster at få inkassohjælp og det er jo trods alt et lille beløb..

skal jeg bare sige pyt, det var et lille tab??

Venligst Kent

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja glem dem og kom videre, den energi du bruger på en så lille sag, kan bruges meget bedre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kent

Det er en rigtig irriterende situation at være i.

Jeg har selv haft nogle kunder, som ikke kunne betale. Det vigtigste er at få en eventuel afbetalingsordning - og i det tilfælde er min tålmodighed meget stor. Men der findes også folk, som opfører sig undvigende; og de skal have at vide hvor skabet står.

Jeg vil anbefale dig, at du skriver til vekommende: "Nu har jeg rykket for vores mellemværende tre gange og jeg synes ikke rigtigt at møde nogen hensigt på at finde en løsning. Så frem jeg ikke hører fra jer inden for 7 dage, så føler jeg mig nødsaget til at henvende mig til Sø- & Handelsretten med henblik på at begære jeres firma konkurs."

Det er lidt hårde ord og folk bliver også lidt befippede, når man fortæller det. Men i de to gange jeg har gjort dette, da fik jeg mine penge den ene gang efter to dage - og den anden gang meldte virksomheden sig selv konkurs og jeg fik aldrig mine penge.

Så, altså - man må naturligvis have en hvis 'kærlighed' og forståelse for sine kunder - men man må altså også være skrap, når det er - fordi det kunne jo være, at virksomheden fortsætter sin ugerning over for andre. Og så synes jeg næsten, at man er forpligtet til at gøre noget så alvorligt, som at 'vifte' med en konkursbegæring. Det koster vist iøvrigt 450.- kr hos retten.

Men, spændende diskussion. Jeg lytter med hvad andre siger Smile

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hagbart:

Ja glem dem og kom videre, den energi du bruger på en så lille sag, kan bruges meget bedre.

Jeg er iøvrigt fuldstændig enig - men jeg synes også, at man har lidt en forpligtelse overfor eventuelt andre erhvervsdrivende (og samfundet som sådan), at gøre meget tydeligt opmærksom på, at den form for adfærd ikke er i orden - og, at når man ikke betaler sine regninger (uanset hvor ubetydelige de måtte være), så kan man ikke føre firma.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 55
Fra  BoligRedningen Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det tænker jeg også jeg gør, men det er mere princippet i det, som gør mig gal 😡

Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 55
Fra  BoligRedningen Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David

Tak for dit svar og dit bud, ja det er måske værd at prøve nogle lidt hårde ord,
Men min kunde er en privat person, så det med konkurs, kommer jeg nok ikke langt med😉

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hagbart:
Ja glem dem og kom videre, den energi du bruger på en så lille sag, kan bruges meget bedre.

Nej fandeme nej man skal sgu ikke lade dårlige betaler slippe, lige meget hvor lille beløbet er.  Det eneste man opnår er at flere og flere vil undlade at betale små regninger, for det har jo ingen konsekvens. 

Send din kunde rykkere med et rykkergebyr på 100 kr.  Den må du gøre max 3 gange med 10 dages mellemrum.  Derefter kan du sende sagen direkte til retslig inkasso i retten, uden brug af advokat.

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 55
Fra  BoligRedningen Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der syntes jeg også du har en pointe, det er ikke ok at bare lade være med at betale sine regninger, at lyve om at pengene er på vej, og nu tager han ikke længere sin telefon😡

Det er klart at jeg ikke vil bruge flere tusinde kroner på inkasso, når det er sådan et lille beløb, men håbede der måske var en billigere måde at han kunne få en lærestreg😉

Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 55
Fra  BoligRedningen Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Hvordan sender man en kunde til retslig inkasso, og koster det noget?

Side 1 ud af 6 (56 indlæg)