Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jobmuligheder i Thailand

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 03:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino-brugere
Jeg er ny på siden, og jeg beklære derfor på forhånd, hvis jeg laver nogle "begynder-fejl".

Jeg er 21 år gammel, og er halv thai og halv dansk, og har derfor både thailandsk og dansk statsborgerskab. Jeg taler desværre ikke thai.
Eftersom jeg ikke kender så meget til den thailandske kultur, har jeg besluttet mig at rejse derned i slutningen af marts måned. Jeg spørg derfor her, om nogle evt kender til nogle jobmuligheder dernede? Hvordan man får skrevet sig op til en skole, så man kan lære sproget?
Hvis man lejer en studio, kræver de så et depositum?

På forhånd - tusind tak for hjælpen.

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ccp1:
Hej amino-brugere
Jeg er ny på siden, og jeg beklære derfor på forhånd, hvis jeg laver nogle "begynder-fejl".

Jeg er 21 år gammel, og er halv thai og halv dansk, og har derfor både thailandsk og dansk statsborgerskab. Jeg taler desværre ikke thai.
Eftersom jeg ikke kender så meget til den thailandske kultur, har jeg besluttet mig at rejse derned i slutningen af marts måned. Jeg spørg derfor her, om nogle evt kender til nogle jobmuligheder dernede? Hvordan man får skrevet sig op til en skole, så man kan lære sproget?
Hvis man lejer en studio, kræver de så et depositum?

På forhånd - tusind tak for hjælpen.

Hej Ccp1

Jobmulighederne er gode. Men desmindre erfaring og faglige kvaliteter du har, desto lavere løn vil du tjene - og minimumslønnen i Thailand er 9000 thai baht om måneden. Det er knap 1800 kroner og det er selvsagt, at det kommer du ikke langt med, hvis du tager derud for at opretholde en levestandared som du kender fra Danmark. Mit forslag er, at du henvender dig til nogle af de mange danske iværksættere der er ude i Thailand og høre om de mangler en frisk person som dig. Hvis du er villig til at lære noget nyt og viser at du er arbejdssom, tror jeg der er flere der kan bruge dig. Dermed har du mulighed for at få en større løn. Jeg kan henvise dig til flere personer og grupper både herinde på Amino og på Facebook, som du kan snakke med. 

Selv er jeg gået på Walen sprogskole som er flere steder i Thailand, bl.a. Bangkok og Phuket. At melde dig til deres skole, er blot at skrive en email til dem. De klare alt papirarbejdet for dig. Vær opmærksom på, at måden Thai'er underviser på, er meget anderledes end måden det foregår på i Danmark. For at følge med, skal du være skarp og have nemt ved at lære, for det går hurtigt og du vil hurtigt falde bagud, hvis du ikke er fremme i skoen. Såvidt jeg husker, gav jeg 26.000 eller 29.000 THB for hver 6 måneders skolegang. Jeg har også kontakter på Walen Sprogskole hvis du ønsker det. 
Lejer du en studio er der altid et depositum. Pas rigtigt godt på med hvem du lejer af og også i visse tilfælde hvor du lejer. Der er MANGE der udelukkende er ude efter at snyde dig og ikke alle områder er lige attraktive at bo i. En god idé er, at bruge det danske netværk som jeg kraftigt vil anbefale dig til under alle omstændigheder at tage fat i, før du rejser derud. De har prøvet alt det du ikke ønsker at prøve og giver gerne deres erfaringer videre til dig. 

Inden du rejser, så sørg for at have penge på kontoen til svære tider, for de vil komme. Have styr på vaccinationer og vær klar over hvad det er du vil med at rejse derud. Dog vil du opleve, at du vil have det meget nemmere med at bo og leve derude end andre "farangs", fordi du har Thailandsk statsborgerskab. Du vil være forskånet for utrolig mange problemer ene og alene af den grund. Thailand er et fantastisk land at holde ferie i. Men at bo, leve, arbejde og eventuelt være iværksætter derude, er noget komplet andet. Og hold stædigt fast i din beslutning om, at lære sproget. Det er nøglen til det hele og du vil aldrig få Thai'ernes fulde respekt, hvis ikke du lære sproget. Jeg kender danskere og andre udlændinge der har boet i Thailand i 5, 10, 20 år og som aldrig har lært andet end at sige hej og tak. Det er ikke iorden.

Håber ikke jeg har taget modet fra dig. Du skal selvfølgelig rejse til Thailand, for det kan blive dit livs eventyr.

Sig til hvis du vil vide mere.

Pøj pøj.

Dbh. Johnny


Tilmeldt 30. Jan 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny
Tusind tak for hurtigt svar! Du har bestemt ikke skræmt mig.
Jeg har besluttet mig for, at starte med at være i Thailand i 4 måneder, for lige at se tingene an. Derudover lykkedes det mig allerede at finde noget arbejde.
Walens sprogskole lyder interessant, og jeg vil helt klart undersøge set nærmere!
Endnu engang tusind tak for svar!

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ccp1:
Hej Johnny
Tusind tak for hurtigt svar! Du har bestemt ikke skræmt mig.
Jeg har besluttet mig for, at starte med at være i Thailand i 4 måneder, for lige at se tingene an. Derudover lykkedes det mig allerede at finde noget arbejde.
Walens sprogskole lyder interessant, og jeg vil helt klart undersøge set nærmere!
Endnu engang tusind tak for svar!

Glad for at jeg kunne hjælpe...Big Smile

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)