Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aldersbegrænsning på webshop

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 8. Oct 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer,

jeg er ved at etablere en webshop hvor jeg vil sælge whiskey og rom - og derfor kun vil sælge til folk over 18 år.

Ved i hvordan man kan sikre det? I Tyskland kan man bruge informationer fra EC-kortet, men jeg kan forstå at det ikke er muligt med Dankort?

Kan man evt. spørge efter CPR-nummeret hvis man ikke gemmer det på serveren? 

På forhånd tak for hjælpen!

Christina 

Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 380
Fra  Opsvinget.dk Skrevet kl. 03:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Har set flere sider der sælger varer man skal være mindst 18 år for at må købe og når man går ind på deres sider mødes man af en pop up med det samme hvor man skal trykke om man er 18 år eller yngre. Trykker man under 18 år får man en meddelelse om man er ikke gammel nok. Tjek fx Carlsberg website hvor du kan se den løsning.

Find din elevplads på Opsvinget.dk - Her er alle elevpladser samlet et sted.

Fra Køge
Tilmeldt 8. Oct 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, men hvem under 18 er ærlig nok for at trykke at man ikke er fyldt 18 endnu? :-( 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant spørgsmål OP kommer med her.

Har selv undret mig over hvordan webshops holder øje med folks alder.

Er der aldersgrænser for hvornår man kan få udstedt f.eks. dankort?

Hvis der er, og den ligger på 18, må det vel være en let sag kun at modtage kortbetaling hvor man er sikker på at aldergrænsen er 18 år.

Fra Køge
Tilmeldt 8. Oct 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Fru Hartmann.

Jeg har også lige læst mig frem til at man ikke kan få et Dankort før man er fyldt 18 år. Så det må blive sådan jeg gør det. 

Tak for hjælpen!

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke til reglerne for Dankort. Jeg synes jeg kan huske at nogle af mine jævnaldrene rendte rundt med et Dankort, da de var 16, fordi deres forældre havde hæftet sig for overtræk - om det har været et personligt udstedt dankort, eller et i forældrenes navn, ved jeg ikke, men det er ikke en ubetinget sikkerhed - dette var også i de glade 0ere, før finanskrisen.

Desuden, at mister du mange kunder hvis du ikke tager andre betalingsformer end dankort, der er også mange over 18 der ikke har et kreditkort, men kun et debetkort - for ikke at tale om, at der nok også skal være nogen der vælger dig fra, hvis du ikke har mobilepay/swipp.

Jeg kender ikke reglerne, men når man har trykket, at man er 18, så er man jo 18. Husk at sørg for, at folk indtaster deres fødselsdato - der er nok mange der er ærlige.

Mvh.

Fra Køge
Tilmeldt 8. Oct 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men står der ikke at unge kan få visa og mastercard? 

Hvis jeg så kun tillader betaling med Dankort ville det vel løse problemet?

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Som sagt, så vil du tabe mange kunder på det. Og der er også unge mennesker der bare får dankortet, uden at blive spurgt til hvad de skal købe.

Fra Køge
Tilmeldt 8. Oct 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, dit indlæg kom mens jeg skrev det andet. :-) 

Jeg er også bange for at tabe mange kunder, hvis betalingen ikke er nemt... Det er jo derfor jeg skrev herinde for at høre om der var nogen der havde samme problem og fandt på en smart løsning.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)