Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler / erfaringer vedr. import af batterier

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
hvad så hvis de har kopiere fra en andens godkendelse?

Mon ikke der så er en eller anden uoverensstemmelse mellem rapporten og batteriet?

Men så har du trods alt gjort noget for at checke, istedet for blot at ignorere en mulighed.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

bkonig:
Mon ikke der så er en eller anden uoverensstemmelse mellem rapporten og batteriet?

Tro ikke nødvendigvis at kinesere er så dumme til at snyde hvis de virkeligt vil.  Men jeg tvivler på at en lægmand får noget ud af at læse sådan en godkendelses rapport.

 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Tro ikke nødvendigvis at kinesere er så dumme til at snyde hvis de virkeligt vil.  Men jeg tvivler på at en lægmand får noget ud af at læse sådan en godkendelses rapport.

Ravn, med fare for at lyde racistisk, Kinesiske virksomheder snyder ikke særligt gennemtænkt.

Jeg håber sandelig ikke lægmænd får den tanke at checke CE rapporter, så sætter man da røven i tæskehøjde, undskyld mit franske.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Bkonig

du har ret mange kinesere snyder ikke specielt gennemtænkt, men åbenbart nok til at snyde en del importører. Prøv at se dem omtalte DR kontakten fra i går.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er ikke så sort hvid. Kinesere er hverken generelt værre eller bedre end andre der sidder langt fra sælger - og ja der er masser af falske CE mærker og certifikater (faktisk vil en del af dem forklare, at det betyder China Export)

Det er jo importøren som står med ansvaret så jeg synes der er god fornuft i at kræve dokumentation for hvor certifikatet er udarbejde mm og evt faktisk selv kontrollere. Man står altså med ansvaret, hvis en eller anden elektrisk smart sag, lige skader et barn (eller værre dræber) Man kan gå tilbage til leverandøren og sige, at han er ansvarlig, men det er en meget tvivlsom affære

Regn med, at der både er klart stor kopirisiko fra Kina og at kan man kopiere ting og bygge ting, så kan man endnu lettere mærke ting  og sende certifikater desværre.

Der er fe.ks også masser af replikaure - og igen - det er svært at efterlave et Breitling, men det er MEGET let at efterlave et Breitling certifikat med alt. Mere for at gøre klart, at certifikater er det nemmeste i verden at snyde med.

Uanset hvad, så er ansvaret importørens og klart noget man skal tage alvorligt fra Asien generelt, uden at det har spor med racisme at gøre (jeg har rejst mindst 50 gange i Kina/Inden/Bangladesh - inden for modebranding, så jeg kender til både super gode folk - og snydere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Tobias:
Jeg importere sidste år nogle af de der små segways/swegways/hoverboards

 

Så håber jeg virkelig du så kontakten på DR her til aften. Skakkels alle de naive importører der nu virkeligt får "økonomiske" problemer.

http://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant/livsfarligt-legetoej-solgt-i-danmark

Bare rolig Ravn, jeg så det godt og grinede hele vejen gennem de 30 minutter :)

Mit produkt kostede 6000kr inkl moms og har gennemgået flere test i Danmark. Jeg har ikke hørt noget negativt fra de kunder, men stoppede da det blev ulovligt at kørt på vejen :(

Dem som sælger til henholdsvis 1500, 2500, 3500kr virker alle som nogle billige kopier, hvor virksomheden ikke har testet produktet i Danmark.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)