Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion af nyt produkt

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg håber på lidt hjælp her.

Jeg har fået en, synes jeg selv, genial idé til et produkt, som ikke umiddelbart findes på markedet - funktionen gør, men ikke designet.

Mit spørgsmål er, om der er nogen, som har kendskab til produktion af prototyper. Produktet er uden teknik og skal laves i træ eller andet lign. materiale.

Håber på svar!

Venlig hilsen

Eva

Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 106
Fra  entremobel.dk Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Eva

Hvilken type produkt er der tale om? nu nævner du den kan laves i træ, så er lidt interesseret i hvad størrelse dit produkt er? Altså om det er et møbel eller måske noget brugskunst i mindre størrelse, eller hvad kategori er vi inde under? :)

Og hvilke værktøjer tror du vil være nødvendige for at producere det? Er der nogle komplekse udskæringer, runde former, eller bare lige kanter? 

Hvis du uddyber disse punkter lidt, tror jeg du har større chance for at finde nogen der kan hjælpe dig :)

Hvis der er tale om et møbel, er jeg i kontakt med nogen der laver deres egne møbler fra bunden, der måske kunne være en mulighed (men hvis det er noget simpelt træarbejde, kan det være de er villige til at se på det :)

Fra Odense
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick

Tak for dit svar.

Det er faktisk mere i nipsafdelingen/brugskunst, bestående af flere dele, som skal sættes sammen, så der skal en dygtig håndværker til.

Men jeg tænker måske, at det skal tegnes først, inden der kan laves en prototype i træ, det kunne også være andet materiale end træ.

Venlig hilsen

Eva

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv da at fremstille en prototype i træ, måske finder du ud af at der skal foretages nogle ændringer for at opnå den ønskede effekt. Det er trods alt billigere og lettere sålænge det kun er dig selv.

Når du så har prototypen, kan du overveje om et andet materiale ville være bedre egnet.

Fra Odense
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BKonig

Tak for input!

Så du ville droppe tegningerne? Nu kan jeg ikke selv arbejde i træ, også fordi der skal laves nogle detaljer, som kræver det rette værktøj.

Ja undskyld, men jeg tør ikke uddybe min idé for meget...

Venlig hilsen

Eva

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Med de begrænsede oplysninger du har givet, havde jeg en forventning om at det var et produkt, der kunne laves hjemme i værkstedet/garagen eller hvor du nu laver den slags.

Kan du evt. lave prototypen i et andet materiale.. ler, plast ? Det giver også dig selv en mulighed for at rette på produktet, inden du starter omkostningerne.

Hvis ikke du selv kan lave produktet, så må du jo starte med en tegning, ellers er det jo meget svært at forklare den der skal udføre opgaven, hvad du ønsker.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

evt kan du arbejde i skum for at finde rigtig størrelse og sådan - evt en skitsetegning, som du så kan få tegnet i 3D - evt kan jeg tegne den ind i et 3D program og 3D printe en skuemodel du kan forholde dig bedre til i plast :)

skriv endelig på pb - vh produktionsteknolog Thomas Clausen

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Odense
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bkonig

Den er simpelthen for svær til at jeg selv kan bikse den sammen.

Men ideen er så god, at jeg nok skal have den beskyttet, og der skal jeg så finde ud af, om jeg kan designbeskytte den inden jeg involverer andre dvs. tegnere, håndværkere m.m.

Så jeg har fundet ud af, at det nok er et andet sted, jeg i virkeligheden skal starte - så der ikke er andre, der løber med min idé :)

Men tusind tak for input!

Vh Eva

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Eva

Såfremt du ikke selv kan lave en tegning, så få hjælp af en god ven eller lav en NDA med en professionel, så din gode ide ikke strander på at du ikke kan formidle den.

Du er nød til at have en tegning eller en anden beskrivelse for at kunne få en designbeskyttelse.

Du skal ikke frygte at hjælper stjæler ideen, der er langt fra en tegning til et markedsført produkt, og de fleste af os teknikere, har intet begreb om hvordan vi får produktet ud på hylderne.

Fra Odense
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bkonig

Det var en super hjælp, den har jeg gemt. Det giver god mening, så jeg kan komme i gang.

Man kan jo aldrig vide, hvem man løber ind :)

Tusind tak!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)