Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp om flytning til udlandet..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Heey.. 

Vi er 2 personer der længe har snakket om at vi gerne vil flytte til Australien.. 

Men er det nemt at finde jobs der?? 

Og hvor mange penge til man have til rådlighed når man gerne vil flytte.. ?

Møbler osv bliver hjemme i Dk, så ingen grund til at anskaffe et flyttefirma eller lign. 

Plzz hjælp os . :D 

Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Prøv at se om der ikke findes en Facebookgruppe for danskere i Australien. Det vil sikkert være nemmere at få nogle svar det :-)

Mvh Sarah

Tilmeldt 26. Jan 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg aldrig tænkt på.. :) Tak for det.. 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers er der denne blog, der kan være interessant http://blog.workingin.com/

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nogle ting der nok skal tjekkes op på er:

  • Hvad kræves der af visum/opholdstilladelse/arbejdstilladelse
  • Hvilke krav er der til forsikringer (eks. sundhedsforsikringer)
  • Skal i have Social Security Number
  • Hvordan er jobmarkedet lokalt hvor I vil flytte til
  • Er uddannelserne fra Danmark kompatible/tilsvarende med Australske
  • Hvad er leveomkostningerne i området i vil flytte til
  • Hvad skal der tjenes for at overleve før skat kontra lønniveauet

Det er efterhånden nogle år siden jeg flyttede til USA, men dengang havde jeg ca. 50.000 kr. kontant med, og de blev meget hurtigt brugt. Jeg skulle betale alt forud, da jeg ingen kreditværdighed havde, eks. skulle vand, varme, el etc. betales forud for 3 månder, og det var vist 6 månedr med forsikring. Jeg skulle også betale ekstra depositum på lejlighed og lign. Nogle ting krævede at jeg kunne fremvise en ansættelseskontrakt.

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er naturligvis afhængig af din uddannelse / erfaring, men det er nemt nok at finde arbejde i Australien. En uddannelse fra Danmark er trods alt noget værd, specielt der nede.

Alt efter hvor du vil bo, kan det være rasende dyrt. Hvis du ser priser på lejligheder i Sydney, vil du først tænke, det var da ikke så slemt som jeg havde frygtet, 1500$ for en lille lejlighed. Så finder du ud af, at husleje opgives i pris Pr. uge.

I første omgang kan du jo tage på besøg og se om du kan finde noget arbejde, det er lettere når man er der.og man kan se området. Som dansker kan du bare søge om visum online, så får du et år af gangen hvor du kan rejse ind og ud som du har lyst. Mener det er max 90 dage pr ophold, men ingen papirer er nødvendige.

Du vil blive glad for det, det er et fint land, men dog anderledes end DK. Bottleshops får mig altid til at tænke på det Svenske systembolag og mange restauranter har ikke øl eller vin, men man må tage sit eget med. Der er mange forbud og regler, men folk er generelt meget flinke og imødekommende.

Tilmeldt 26. Jan 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en butiks uddannelse.. men ja, vi skal der ned og se om vi kan finde noget arbejde, og lige opleve det hele..

Men jeg Takker mange gange for dette.. :)

 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyt til Carsten!

Økonomi mæssigt så havde jeg et lign scenarie blot ved at flytte til London for 3 år siden. Og det var indenfor EU.

Husk når man så kommer frem og finder en måde at få et visum på, så skal du også til at tænke på arbejdstilladelse!!

Du skal være sindssygt godt forberedt hjemmefra. Australien er noget med at man ansøger om det hele online før man tager afsted. Så det kræver god forberedelse FØR flybilletten lige bookes da det kan tage måneder.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)