Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan f...fjerner jeg min windows 10 version

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 4
Fra  kisura.dk Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Til info: Hvis I ikke ændre noget efter installation af Win10 vil jeres PC sende information om alt hvad i foretager jer, til Microsoft.

Sider I besøger, søgninger I foretager, hvilke programmer I bruger osv. Der er cirka 10 flueben at fjerne for at forhindre dette.

Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 4
Fra  kisura.dk Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Trørød
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bkonig:
Ja da, det er jo Microsofts nye politik, først sælger vi dig et produkt... Et par år efter kræver vi så en licens aftale for samme produkt, som du engang har købt og betalt. Jvnf officepakken.

Det er en almindelig misforståelse, at man køber software. Det gør man ikke. Det du betaler for, uanset om det er operativsystem eller applikationer, er en brugsret, der tydeligt fremgår af det vi alle godkender uden at læse det, når vi installerer noget. Sådan har det altid været og det har været en ret god forretning, som har gjort nogle få mennesker meget, meget rige.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er da ikke uenige om at software er en brugsret, uenigheden må være at det kun er en brugsret til den specifikke PC. Det jeg er utilfreds med er, at jeg ikke kan flytte min brugsret fra min gamle PC til den nye. Office 2010 er fint til mit behov.

Fra Trørød
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger jo af de betingelser du godkender ved installationen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

bkonig:

Vi er da ikke uenige om at software er en brugsret, uenigheden må være at det kun er en brugsret til den specifikke PC. Det jeg er utilfreds med er, at jeg ikke kan flytte min brugsret fra min gamle PC til den nye. Office 2010 er fint til mit behov.

Jeg fik uden besvær OK ved at skrive til Microsoft - og beskrive at den gamle computer var gået ned - så fik jeg en ny aktivering af dem til den ny computer uden vrøvl. Desværre husker jeg ikke mail adressen men jeg tror det er helt standard at man må flytte hvis en maskine går i "udu"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har en fuld retail version af Office/Windows må du flytte den til en anden PC, men hvis du har en OEM (Original Equipment Manufacturer) version må du ikke.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John

Jeg vil lede efter den mailadresse. Selvom jeg er ved at vænne mig til Linux

Min gamle PC er fra 2003, men funker stadig (også med msoffice).

MVH

Bo

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg endte i en af mine maskiner der ikke kunne køre ordentlig med win 10 (noget med dobbelt skærmdriver) at installere Linux mint - og jeg er faktisk ganske så imponeret - selv om det kun var for sjov

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Trørød
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis man er træt af de kommercielle softwareleverandører, er open source / fri software et godt valg. Både som styresystem som Linux og brugerprogrammer, hvor LibreOffice er en glimrende kontorpakke. Desværre lærer børnene allerede i skolen at det kun er Windows eller Apple, der duer.

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)