Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed: 2 ejere på 17 og 19 år. Hvad gør vi?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Min gode ven og jeg har startet en virksomhed for et par dage siden. Det der bekymrer mig er at vi blev nødt til at starte en enkeltmandsvirksomhed, da jeg er 17 og han er 19. Hvordan kan sikre at jeg får 50% af alt overskuddet og er det muligt at ændre virksomheden fra en enkeltmands til et interessentskab når jeg fylder 18?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

nej - der skal så stiftes nyt CVR som I/S og du kan ikke sikre dig dine 50% på andet vis end evt via ansættelse og en lønaftale (og husk så lovpligtig arbejdsskade osv for dig som ansat)

I kunne også lade ham på 19 stifte selskab - et IVS f.eks.- og straks sælge dig 50% af anparterne, for du må godt eje anparter og han kan så forsætte som ene dirktør

Her skal I have udarbejdet en god ejeraftale og I skal have to lovpligtige arbejdsskade da begge ejere SKAL være omfattet i selskaber, uanset løn og omsætning - en omk på 2-4000 kr per år + evt omk til erhvervskonto bank

Læs evt min E-bog IVS om IVS selskaber som gennemgår stiftelse - lidt om ejeraftaler, skat, moms og en masse andre regler/forpligtelser som link, så er I orienteret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

rashid.b:
Hvordan kan sikre at jeg får 50% af alt overskuddet

Hvis ikke du stoler på din makker så lad være med at starte virksomhed med ham ...

Du har cirka samme garani for at du får 50% af overskudet som han har for at du dækker 50% af underskudet..

Tilmeldt 26. Jan 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg stoler selvfølgelig på ham, ellers ville jeg ikke starte en virksomhed med ham :)

Tilmeldt 26. Jan 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen og tak for det gode svar. Vi er ved at starte et IVS, dog ved vi ikke hvordan vi overdrager de 50% af anparterne? Sker det efter man har oprettet virksomheden eller?

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

rashid.b:
Hvordan kan sikre at jeg får 50% af alt overskuddet

Hvis ikke du stoler på din makker så lad være med at starte virksomhed med ham ...

Du har cirka samme garani for at du får 50% af overskudet som han har for at du dækker 50% af underskudet..

Uanset hvor gode venner man er, så vil jeg mene at man ALTID skal få skrevet tingene ned på papir.

Som 17- og 19 årig, så har i en udfordring, for man skal være 18 år gammel for at starte en virksomhed.

Det i kan gøre er at den 19 årige og den 17 åriges mor/far stifter virksomheden, når den 17 årig så fylder 18 år overdrager forældren bare ejerdelen.

Nu ved jeg ikke hvad i skal lave, men har i kigget på at starte et selskab? Det er lidt lettere at overdrage og ikke mindst sælge hvis det skulle komme på tale en dag.

HUSK AT LAVE EN EJERAFTALE! :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)