Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direktørs indflydelse på selvskabs kreditværdighed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer
Jeg er pt igang med at stifte den klassiske Holding og drift.

Jeg er selv ejer og direktør i Holding.
Jeg er ikke kreditværdig grundet en mindre heldig oplevelse med et personligt ejet firma for 3 år tilbage.

Mit spørgsmål er så om det har indflydelse på selvskabernes kredit om jeg som person har dårlig kreditværdighed? I mine øjne er der en klar adskillelse og virksomheden burde vurderes ud fra regnskaber og ikke personen i direktørstolens personlige økonomi.

Hvad siger i?

Med venlig hilsen

Morten Larsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du med kreditværdig tænker bank, så har direktøren meget stor betydning - f.-eks. vil en dir som står i RKI formentlig blive nægtet konto til et selskab - uanset det er ejeren eller direktøren. Det er formentlig ud fra alm. tillid eller ikke tillid, for selv i et ApS vil banker altid kræve ejer/direktør giver selvskyldnerkaution og den kan jo være værdiløs i det tilfælde, og så er der måske kun en 1 krone i kapital i selskabet. Ikke underligt, at en selvskyldnerkaution derfor skal ha en vis værdi.

Banken er ikke uden risiko selv uden lån for erhvervskonti som forklaret lidt her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/05/hvorfor-er-erhvervskonto-ofte-dyrere.html 

Tænk også over omkostninger ved hvert selskab - drift og holding - begge skal have lovpligt arbejdsskadeforsikring for ejer/direktør uanset løn eller omsætning + begge risikere omk til bank + regnskabshjælp ved sambeskatning osv -

Alt sammen noget der jo givet kan være fint nok og "små penge"  hvis man skal bruge det - men det er omkostninger man bare ikke må overse http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html 

Du bør derfor inden du bare stifter som ejer og direktør - sikre dig en bank vil være med - det er lovkrav med erhvervskonto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Jeg sad for få år siden i en lille virksomhed som gik konkurs, der startede hovedselskabet bare et nyt datterselskab og ansatte mig igen.

Men det var en ny direktør på papirene, da jeg spurgte ind til det fik jeg samme forklaring som John her giver dig. Min da værende direktør fortalte mig at han skulle stille 300.000kr som sikkerhed i x antal år, da han lige var gået konkurs.

Så det har en betydning, men vil det ikke være lettere at tage kontakt til fx: banken for finde ud af det før du starter? Det er ikke sjovt at blive mødt med mere modgang end nødvendigt...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)