Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fagforening JA eller Nej?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Reersø
Tilmeldt 16. Jul 12
Indlæg ialt: 86
Fra  EnergiKøb ApS Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er medejer af et firma hvor jeg ejer 1/3 og er direktør.

Jeg er ansat i virksomheden på fuld tid, på en kontrakt hvor funktionærloven er gældende.

Mit spørgsmål er om det overhovedet kan svare sig at forblive i en fagforening. Kan jeg bruge det til noget hvis jeg bliver opsagt af de 2 andre ejere, eller hvis virksomheden lukker ect. ect?

Håber der er nogen der har nogle erfaringer med lignende situationer.

Mvh Martin

EnergiKøb hjælper private og erhverv med at håndtere og administrere energibespareser samt udbetaling af det efterfølgende energitilskud.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke A-Kasse du mener ?

Det er jo dem der udbetaler dagpenge hvis du skulle blive ledig.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Lundqvist:
Mit spørgsmål er om det overhovedet kan svare sig at forblive i en fagforening. Kan jeg bruge det til noget hvis jeg bliver opsagt af de 2 andre ejere, eller hvis virksomheden lukker ect. ect?

Ja det er spild af tid og penge. De går 3 år tilbage i dine indtægter og har du ikke tjent hvad en fuldtidsansat kan tjene i den tid får du ingen ting. De forventer at du går på dagpenge når det går godt. Se det er kun logik for dem der arbejder i en fagforening.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

skal dog med - at ja de går 3 år tilbage (eller mere - selskabsejer 5 år i alle fald). Det er så ikke et krav at man har overskud det sidste år overhovedet - så man kan godt ha nytte af a kasse - hvis man har nogle rimelige normale år, og så slutter med 1 eller lidt mere end det - dårlige

Eksempel  for selskabsejer - og sikker lidt samme princip for personlig virksomhed

år 2011 Løn 260.000 resultat 0

år 2012 Løn 260.000 resultat 0

år 2013 løn 0 resultat 0 eller minus

år 2014 løn 0 resultat 0 eller minus

år 2015 løn 0 resultat 0 eller minus

Her har vi jo en ret typisk situation - med 3 dårlige år som tvinger en til at lukke, men de TO BEDSTE af SENESTE 5 år er til dagpenge - og så kan man lukke i i 2016 og får fulde dagpenge.  Det er med andre ord i mange fald muligt at få dagpenge, netop fordi man taber penge, bare man inden for de 5 år kan vise, at der er mindst 2 år der var dagpengeberettigende. Mange misforstår den. Erklæringen om løn og resultat de 5 år skal være revisor attesteret for selskaber

Det er korrekt at det ikke betaler sig hvis man stifter - melder sig ind - og aldrig kommer til at tjene penge og så vil have dagpenge - det ville systemet ikke due til, så kunne alle jo får dagpenge ved at have CVR i 2 år - det ville være sindsig billig måde at købe dagpenge på, men laver man noget der løber rundt, og SÅ går det pludseligt ned af bakke - så er der altså dagpenge rent faktisk

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
så man kan godt ha nytte af a kasse - hvis man har nogle rimelige normale år, og så slutter med 1 eller lidt mere end det - dårlige

Hvor ser du de regler henne ?. Nu har jeg jo personligt ejet firma, men vil da undre mig meget vis reglerne er så meget anderledes. Havde været medlem i en fagforening i 15 år og måtte desværre lukke ned under krisen. Men fik så at vide at gennemsnittet for de 3 sidste år var for lavt til at jeg kunne få dagpenge. Så det går helt klart ud på at lukke mens det går godt.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:

Cookie - John Hannover:
så man kan godt ha nytte af a kasse - hvis man har nogle rimelige normale år, og så slutter med 1 eller lidt mere end det - dårlige

Hvor ser du de regler henne ?. Nu har jeg jo personligt ejet firma, men vil da undre mig meget vis reglerne er så meget anderledes. Havde været medlem i en fagforening i 15 år og måtte desværre lukke ned under krisen. Men fik så at vide at gennemsnittet for de 3 sidste år var for lavt til at jeg kunne få dagpenge. Så det går helt klart ud på at lukke mens det går godt.

§ 4 - men du kan også få det ved at skrive til f.eks. ASE og - ja princippet er det samme for enkeltmands - man må godt lukke efter et elendigt år (eller flere mener jeg) bare man er i stand til at vise resultat som viser dagpenge niveau (ca 260.000) i tidligere år - det er ikke sidste år der tæller der, ellers var det helt meningsløst https://www.retsinformation.dk/pdfPrint.aspx?id=136484 

Det er en klar misforståelse at man skal lukke mens man har overskud - man skal bare kunne vise man havde det - i princip 2 bedste af 5 sidste år. Snit af 3 sidste kan være nødvendigt hvis man ikke har 5 år at gå på, men jeg mener så faktisk ikke at lukkeåret skal tælle med overhovedet - men længe siden jeg har set på det for personlig virksomhed - men principperne er ens - man kan sagtens lukke efter et elendigt år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)