Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukke IVS med gæld?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 18. Jun 15
Indlæg ialt: 14
Fra  FLYKOMPENSATION.NU Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Efter 2 års drift har jeg vurderet at mit IVS ikke fremadrettet kommer til at tjene tilstrækkeligt og vil derfor gerne lukke det, jeg har gæld til andre på cc.20.000 kr. som jeg ikke kan betale så hvad gør jeg? jeg kan forstå at man kun kan lukke et solvent firma, så jeg skal vel indgive konkursbegæring, men så skal jeg have en kurator, og hvordan fungerer det i praksis? og hvor lang tid tager det? synes umiddelbart at det er noget bøvl, når gælden kun er på 20.000 kr.. og hvordan afregnes kurator når der ingen midler er i selskabet?

Tilmeldt 18. Jun 15
Indlæg ialt: 14
Fra  FLYKOMPENSATION.NU Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker at det nemmeste er ikke at indsende årsregnskab hvorefter at selskabet automatisk bliver tvangsopløst? 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs lidt om dine muligheder her - der står det meget godt forklaret:

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/lukkeSelskab.html

www.dinformue.dk

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg undres over spørgsmålet i forhold til dit brugernavn????

Det koster ca. 30.000 at konkursbegære.

Hvad med at tage dig sammen og få dine kreditorer betalt?

20.000 er jo ingen penge!

Det lyder mest af alt som om, at du blot forsøger at løbe fra regningen.

Jeg skal i øvrigt gøre opmærksom på, at i forbindelse med oprettelsen af iværksætterselskaber blev selskabsloven ændret, således at ledelsen kan stilles personligt til ansvar for et manglende kapitalberedskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville overveje tvangslukning ved at afmelde dig som direktør - og det er med i det link du tidl fik til min blog - men jeg har det som Trusted Partner - Man kan stifte for 1 kr- og så bliver det surt og så må kreditorer der var dumme nok til at stole på en hænge på den - for småpenge som 20.000 kr - Jeg ville være fristet til at skyde det ind selv og få det af vejen - men  - tvangslukning er skabt til at understøtte folk der ikke vil sætte kapital bag deres planer.

IVS bliver ikke styrket - med alle de ulykker jeg ser fra dem løbende - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jun 15
Indlæg ialt: 14
Fra  FLYKOMPENSATION.NU Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tak for alle svar - jeg tror jeg betaler gælden da jeg ikke synes det ser så pænt ud med "tvangsopløst" under søgning på mit navn på cvr.dk, - ikke godt for CV'et og så er det jo rigtig nok, at det moralsk er bedst at betale.. og bedst for sleve IVS formen, "frihed under ansvar" :) 

Fra Glostrup
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 108
Fra  EC Service ApS Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John, 

Er du ikke sød og uddybe denne: "IVS bliver ikke styrket - med alle de ulykker jeg ser fra dem løbende"? :) 

- Erdal

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

både her og i flere facebook fora - og i PB samme sted - får jeg løbende foruroligende mange helt ny 1 til 200 kr IVS som skriver, at de nu, ofte efter mindre end et år, ser det ikke løber rundt - så de lukker nu med gæld på - ofte små penge som netop 20.000 kr. 

Det er foruroligende, hvis IVS, som i forvejen havde mange skeptikere, skal vise sig at ha mange der allerede ved et underskud på 20t anser tvangslukning som den naturlige udvej. Der er et utroligt overtal af disse som netop er IVS stiftet med meget små kapitaler - og det vil givet bare være med til yderligere skepsis, fra banker og leverandører, til formen.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Glostrup
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 108
Fra  EC Service ApS Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John, 

Jeg forstår! :) Tak fordi at du tog dig tiden til at skrive retur... 

- Jeg fornemmer lidt på dig, at du mener at der er folk detude som decideret kalkulerer med det her? Dvs. opretter et ivs, og hvis det så ikke går så godt, så lukker de ned igen, uden at hæfte personligt...? Og at der er folk derude som bevidst bruger ivs'er til at snyde med? 

- Erdal

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Erdal:

Kære John, 

Jeg forstår! :) Tak fordi at du tog dig tiden til at skrive retur... 

- Jeg fornemmer lidt på dig, at du mener at der er folk detude som decideret kalkulerer med det her? Dvs. opretter et ivs, og hvis det så ikke går så godt, så lukker de ned igen, uden at hæfte personligt...? Og at der er folk derude som bevidst bruger ivs'er til at snyde med? 

- Erdal

nej det tror jeg faktisk ikke. Jeg tror bare, at mange mener det er så tudelet at stifte - og bliver opfordret - hver gang en tanke opstår - stift IVS - det koster 670 kr og I skal kun bruge 1 krone. 
Det sætte formentlig mange projekter i gang i selskabsform, uden at de er gennemtænkte, og da folks risiko ofte kun er 1 krone - så tages ting for let

Jeg ser f.eks mange hvor 3 går sammen og IVS med en kapital på 3 kroner - og så lukning inden for et år. Mange skriver også i facebook og PB på min facebook side https://www.facebook.com/startupadvise/ (pb for at have det privat) at de ikke kan finde knappen til at lukke i virk.dk

De får en grim overraskelse når de hører det kan tage 8 mdr at lukke - og mange af dem, har som ikke tabt de store penge, det kan være netop disse typiske 10 - 20.000 kr der er nok til at de bare afmelder direktør og tvangslukker.

Mine samtaler fører også til en del af disse, som allerede kan have 2-5 tvangslukkede IVS bag sig, og der er for meget på den korte tid formen har eksisteret

Det er nok ikke planlagt sådan - som svindel  (selv om jeg bestemt har et par gentagne eksempler jeg klart mistænker).

Det er givet normalt sådan, at de mener den går og de har en god ide osv - og så når den ikke lige går op i første omgang, så er det let at afmelde direktøren og blive tvanslukket - og den ene krone lever man fint videre uden.

En anden oplevelse jeg ofte har, er folk der skriver fordi de vil af med en deltager i IVS. Igen sker det i mine øjne oftere end i ApS - og igen måske fordi mange forledes til at tro det er så pokkers let det hele - og ejeraftaler og andet er der ingen der råder dem til - de får bare gang i et IVS og opdager så, at den ene ikke arbejder for det. 

Det er fint med selskab med lavt kapitalkrav, men ærgerligt, hvis det fører til en for nonchalant holdning til det at stifte og drive et selskab - thats my point

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)