Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor snyd og bryder aftle

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 25. Nov 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Rich. Ebbesen ApS Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

I bund og grund handler det vel om god revisor etik

Jeg har brugt en revisor igennem de sidste 12 måneder, og hertil skal det nævnes at jeg har haft en god dialog og egentlig et godt samarbejde med ham -og på trods af det kom der så noget i vejen.

Jeg har igennem de sidste 7 måneder aftalt at jeg skulle betale et fast månedligt beløb, størrelsen er vel i bund og grund ligegyldig. Men jeg driver et lille nystartet firma og har 2 mænd ansat så vi er i alt 3.

Jeg købte aktiver ud af et andet firma, og der var lidt rod i bogholderiet mv. - så der skulle laves lidt oprydning. 

men jeg har som sagt, løbende betalt faktura med teksten:

"Acontohonorar for regnskabsmæssig assistance med den månedlige
bogføring samt genopretning af overtaget bogholderi" og "Acontohonorar for assistance med overtagelse af virksomhed,
herunder udarbejdelse af budget og forhandlinger / drøftelser med sælger og bank, udbedes venligst"

Hertil en enkelt stor regning med teksten "Acontohonorar for regnskabsmæssig assistance med den månedlige
bogføring samt genopretning af overtaget bogholderi" med forfald i 7 september 2015.

Revisoren blev med at sende aconto opkrævningerne, men da vi havde aftalt en aconto opkrævning frem til sommer, stoppede jeg betalingerne i august. betalte den sidste store regning. Herefter skrev jeg flere mail, og forsøgte at få en dialog men dette lykkedes ikke. 

Tillige fandt jeg ud af min "rådgiver" revisor har tildelt sig selv refusionspligt uden min accept, og i mit nye virke havde jeg nok ikke læst helt på lektien, men jeg kunne heller ikke tro han vil snyde mig, men jeg betalte naivt for 2 x årsregnskaber i mine nystiftede selskaber (holding og drift)
Har jo lært mig, at det var bestem ikke et krav, og man kunne have sparet den omkostning, da man kan vente op til 18 måneder med første opgørelse, men altså noget som han tillod sig, for han sagde jeg skulle - sikke en rådgivning.

Jeg stoppede derfor samarbejdet med en skriftelig mail, og mente nok jeg måske skyldte deres bogholder for de sidste 10 timers arbejde, men forventede ikke ikke det jeg har fået ind af døren. En hilsen på 180 000 kr som han mener jeg skylder ham, trods de 50 000 kr. han allerede har fået!


Er det mig der er glat på den, eller hvad gør man, jeg har og virksomheden kan ikke klare den belastning nu - vi er nystartet! - han har månedligt lavet balance til banken, samt hjulpet med et "godt" budget overfor bank og løbende opdateret det - hvor er ansvaret

Hjælp!

Tilmeldt 25. Nov 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Rich. Ebbesen ApS Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

skal lige huske at sige, at jeg har selv betalt og faktureret alt - så det er kun den bogføring med, at sætte i mapper, der skulle ordnes

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke en sag du er kommet ud i.

Det er svært for os udefra kommende at give dig 100% retningslinjer da vi ikke kan se alle mails og kontrakter.

1. Det at du sender en mail med din opsigelse af kontrakt er ikke bindende, før du kan dokumentere at han har godkendt det. Du kan ikke engang se om han har modtaget det.

2. Hvis du har haft en kontrakt med en udløbsdato frem til sommer(jeg går ud fra en mere specifik dato forfindes), så har han ikke krav på flere penge efter udløbet af omtalte kontrakt.

3. En aftale er først gyldig når den kan dokumenteres, hvis noget af det her er sket mundtligt og du ikke kan dokumentere det, så kan han sende dig faktura på hvad som helst.

4. Du beskriver ikke om revisoren laver det hele, eller kun revisionen.

Jeg betaler 5.500kr om året for årsregnskab inkl. momsregnskab, så betaler jeg 10kr per billag de skal rode med. Jeg har intet med noget at gøre, de laver det hele! Jeg sender dem billag hver 3 mdr, så laver de moms regnskab og hver år laver de årsregnskab, jeg betaler dette med en faktura hvert år.

Min løsning er MEGET billig, en af faktorene er at virksomheden ikke er statsautoriseret. Hvis de var det, så starter priserne på 40.000kr og går ellers hurtigt op.

Jeg vil anbefale dig at starte med at ringe til din revisor og få styr på tingene, for hvis det her skal gennem det danske retssystem(som virker af LORT!), så bliver det dyrt for dig og du risikere stadig at skulle betale de 180.000kr plus sags- og advokat omkostninger.

Så prøv at indgå i en direkte dialog med ham/hende/dem, men få læst alle jeres kontrakter igennem og tjek at du ikke har overset noget.

Held og lykke :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder jo umiddelbart dyrt - Start med at bede om en timeopgørelse der dokumentere kravene begge to - det har du krav på hvis vi taler en autoriseret revisor helt enkelt. 

Ud fra den må du tage snakken om hvorvidt det virker i skoven eller ikke, men først 50.000 og så pludseligt en slut regning på 180.000 LYDER da umiddelbart dyrt - men det er svært at sige, for han har måske næsten været fast bogholder også - En timeopgørelse bør bringe dig nærmere

Jeg ved ikke om jeg forstår -"han har tildelt sig refusionspligt" - men han kan ikke uden din viden ha indført revisorpligt (som jeg tror der skal stå) i selskaberne - det vil have fremgået ved stiftelsen af dem med garanti (men du kan måske ha overset det hvis det er samme revisor der har stået for stiftelsen) Du virker til at have et holding med samme stiftelsesdato - som er stiftet uden revisorpligt af dig - mens drift er stiftet af holding og har revisor

De 18 mdr kunne du som jeg lige ser det- have haft med en stiftelse i 7 mdr 14 - kunne første år have været sat til 31/12-2015 - men der kan have været andre grunde - eller dårlig rådgivning - ikke til at sige. Du virker til at have et holding med samme stiftelsesdato - som er stiftet uden revisorpligt

Dialog på fuld kraft først - så evt ankenævn i revisor forening, som revisor ikke er bundet af, men som dog kan give ham en vis tanke + jo evt anvendes hvis du skal i retten til slut.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Er det en registreret eller stats autoriseret revisor du har brugt?  Bed revisoren om at fremsende et timeregnskab for arbejdet der er udført.  Du har altid mulighed for at klage over en reviser ved at indbringe sagen for Revisornævnet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

@Ravn, honorarsager ligger ikke inden for Revisornævnets kompetence at behandle.

Der er intet ankenævn som kan behandle sager om honorar. En tvist om honorar kan prøves ved domstolene.

Man kan anmode om en udtalelse hos revisorforeningens responsumudvalg og få en vejlederne udtalelse. Den er hverken revisor eller evt domstol bundet til at skulle følge.

Som når man sender sin bil på værksted er det vigtigt at man laver en aftale med sin revisor om hvad der skal laves og ikke mindst hvad det koster.

Stiftelse af virksomheder, revision af virksomheder, misligholdt bogholderi, hjælp til regnskab, budgetter mv...... Det løber hurtigt op i timer og pris...

Tilmeldt 25. Nov 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Rich. Ebbesen ApS Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak alle for jeres svar

Jeg har en mundtlig aftale med ham, dog i fleres påhør herunder mine medarbejdere, og banken. men jeg ved flere lejligheder udbedt mig om en forklaring og status.

Som i skriver så er det revisorpligt jeg mente. Dette har "han" givet sig selv, det var min advokat som oprettede dem for mig, og altså 7 måned senere vælger revisor at ændre det til revisorpligt, begge selskaber har været oprettet uden revisorpligt! bekræftet af min advokat.

Løbende har han jo kigget på budgettet (kvartals budget) og ellers har der været lavet bogføring af en udsendt bogholder - som valgte at lave om på vores system til deres system.
Bogholderen fra dette firma - har været i huset i gennemsnit 10-12 timer pr måned. Dette har hun fået betaling for, på en enkelt stor regning samt aconto beløb. Hendes job bestod i at bogfører de betalinger, ind og ud, som der havde været hver 10 dag. vi har ca. 40-50 betalinger om måneden, hvilket vi selv står for, så hendes job består i, at sætte det i rigtig mappe.

Hun skal tjekke og udligne fra banken (jeg henter selv bank-fil og udligner dem i vores system), på de posteringer som er gået galt vores system kan være forkert brugt
Desværre så er deres bogholders arbejde ( og med revisorens balance) særdeles mangelfuld og fejlagtig!

Jeg har udbedt mig,en specifikation af de anvendte timer, og på hvilken baggrund fakturaer er udarbejdet. Hvilket jeg også har rykket efter men endnu ikke modtaget!
Jeg vil gerne i dialog, men tilsyneladende vil Revisoren ikke dette - jeg om nogen vil gerne have en løsning!

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

tsvart:
Dette har "han" givet sig selv, det var min advokat som oprettede dem for mig, og altså 7 måned senere vælger revisor at ændre det til revisorpligt, begge selskaber har været oprettet uden revisorpligt! bekræftet af min advokat.

Lyder meget mærkeligt - ikke mindst da dette er en generalforsamlingsbeslutning, hvor han jo ikke stemmeret har. Det er alene aktionærene som træffer denne beslutning. Hvis han har indberettet noget forkert og måske endda lave noget som du ikke har har bedt ham om - så gør indsigelse. Få evt. hjælp af din advokat. Et par timers arbejde for ham kan måske spare dig et endnu større beløb i den sidste ende.....

Der er ikke anden løsning end som ved alle andre tvister om regninger. Enten forhandle en løsning eller gøre en indsigelse og vente på at han hiver dig i retten. Der er ikke nogen magisk løsning på dette. 


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er givet, at han ikke må indføre revisorpligt selv, og jeg kan heller ikke lige se hvordan han kunne. Det er givet underligt, at din advokat skriver de er stiftet uden, og du mener revisor selv har indført det. Det kræver mig bekendt en generalforsamlingsbeslutning, som ikke kan laves uden anpartshaverne - og den skal uploades til selskabsstyrelsen samtidigt med at selskabets nye revisor noteres på navn 

Den gamle revisor (som du nu slås med) står som indtrådt 9/1-2015 - hvilke du skal kunne finde i generalforsamlingsprotokol. Selskabet er stiftet 7/7-2014 uden revisorpligt ja. Han er fratrådt til fordel for din nye 9/12-2015

Han kan således kun have afsluttet et årsregnskab - nemlig 2014 (står som lille/ingen aktivitet) og så ha stået for overtagelse af de aktiviteter i nu driver + regnskab/bankkontakt osv frem til fratræden

Jeg har MEGET svært ved at tro, at en revisor skulle anvende evt revisor adgang til virk.dk - til at indsætte sig selv - det ville være strafbart og inkludere falsk generalforsamling - det er svært at tro

Skulle han ha gjort det - og skulle du kunne vise, at han uden din viden har afholdt generalforsamling, så har du givet en sag. Det kan du jo selv forske lidt i eller din nye revisor kan nok hjælpe med det.

Du kan jo skrive til ham, at du ved du har krav på en timeredegørelse, og dersom du ikke kan få det, må du gå til anke/klagenævnet i revisorforeningen - for uden en sådan, kommer du ikke videre.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Nov 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Rich. Ebbesen ApS Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Det er præcis det han har gjort.

Min advokat har bekræftet den 19 januar 2015 der har pågældende revisor ændret selskabet via erhvervsstyrrelsen/virk

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)