Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kommerciel brug af billede

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en ide til et produkt, hvor der skal bruges et billede af en kendt person. Derfor har jeg kontaktet et billedbureau for at få de rigtige rettigheder til at bruge billedet i kommercielt henseende. Bureauet har bl.a. oplyst, at jeg skal komme med et bud på en pris, som jeg vil give for brugen af billedet. Men hvordan bør jeg regne mig frem til en pris, og hvad kan jeg forvente at de vil spille ud med?

Jeg er noget kun blank på det her felt, så alle råd og bud er meget velkomne :)

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der kan hjælpe med ovenstående, eller har en ide til, hvem jeg kan spørge til råds.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver nødt til at gøre op med dig selv, hvor vigtigt er det foto i forhold til din idé til produkt ?

Hvis idéen ikke kan gennemføres uden fotoet, ja - så er du jo næsten nødt til at betale det som de forlanger.

Men det er jo altid meget godt i en forhandling at starte med et meget lavt bud, og evt. forklare at du ikke har så mange penge osv. osv.

Held og lykke med det

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden brug af billedet er der intet produkt :)

Problemet er jo, at jeg ikke ved om jeg skal betale 10 eller 100.000.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

okay, uden at kende til de nærmere omstændigheder omkring billedet, så virker det meget usikkert at baserer hele en idé pga, af et foto,

Men anyway - så prøv at tilbyde dem 1.000 kr. og se hvad de siger - så er I jo ligesom igang med forhandlingerne

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)