Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Foden indenfor i mediebranchen, hvordan?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Jul 13
Indlæg ialt: 13
Fra  Audiosign GROUP ivs Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

-----------Hej Kathrine. 
Ikke fordi det ikke er gode råd, men nu er det jo som skrevet ikke video vi sælger,

Så det er ikke os der bør gå ind og tage den dialog med kunden. 
Det bliver lidt akavet med en henvendelse der hedder "hej, skal i tilfældigvis have lavet musik og lyddesign, på en video vi ikke aner om i har planlagt?" 

Og jeg skal ikke til at agere sælger på vegne af vores samarbejdspartnere. Jeg har absolut ingen idé hvilke variable de behandler i deres kundesamtaler.

Vi skal ind hos de firmaer der ligger et led længere inde i processen: Kunde (Jensens) <-> Vores kunder (Mediebereau) <-> Os

---------------Mikael

Det var også min opfattelse, men det rart at få bekræftet at der ER sådan det forgår, fra en med et par års erfaring på feltet.

(I virkeligheden er det faktisk ret frustrerende.)

Hvis det hele handler om kontakter, så er det vel noget med at komme ud til nogle flere netværksmøder,

eller hvordan gjorde i?

Lige en hurtig tak for jeres tid til jer alle!

Fra København
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 29
Fra  RED consulting Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kian,

Først og fremmest vil jeg lige bekræfte din egen antagelse om, at det er en svær branche i operer i. Min erfaring med en lignende kunde (grading/post production) er, at det er en netværksdrevet branche. Da i arbejder med lydsiden, er det vigtigt at i prioriterer at finde potentielle samarbejdspartnere som ejer kunderelationen. I skal ikke kontakte slutkunder, og i stedet fokusere på bureauer der arbejder med coorporate film og reklamevideoer. De er længere oppe i fødekæden og kan levere opgaver til jer. Med den type virksomheder skal indgangsvinklen være mere partner orienteret. Altså i skal lægge vægt på den værdi i leverer til dem, eksempelvis kompromisløst fokus på at levere til tiden, god konceptforståelse, fleksibilitet, kreativitet og ikke mindst pris (yderst konkurrencepræget branche). Når i henvender jer er det vigtigt at i ikke har salgsbrillerne på, men nærmere matcher virksomheden i øjenhøjde. De har en business og i har en business og vil gerne udforske samarbejdsmuligheder. Gå efter et møde hvor i kan afdække om der er et godt match og sørg for at skabe en god kemi, og undgå at virke for sultne. Det handler i høj grad om at signalere professionalisme og leveringsdygtighed. Undgå fancy powerpoints og fokuser mere på kemi og signalværdi. Efter mødet skal de tænke "det var nogle fede typer og de virker dygtige...de kan levere kvalitet til tiden og virker fleksible....måske skulle vi prøve dem af".

1) Lav et skarpt "pitch" med udgangspunkt i ovenstående (partner orienteret)

2) Lav en emneliste som primært består af mediebureauer, coorporate video firmaer og post/produktionsvirksomheder. (brug jeres netværk og tænk i 2./3. grad)

3) Ring dem op sigt efter et møde eller inviter dem ud til jer. 

4) Bevar optimismen og bliv ved! Nulstil efter en evt. afvisning og tag den næste på listen.

Jeg håber at i kan bruge mine råd. Happy hunting :-)

Mvh

Reduan - RED consulting

       

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Jul 13
Indlæg ialt: 13
Fra  Audiosign GROUP ivs Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Reduan
Tak for dit virkelig brugbare input.

Meget af det har jeg som sagt haft på fornemmelsen allerede fra start af, men det er igen rart at få at vide, at det faktisk er sådan det forholder sig.

Vi forsøger også meget med partner vinklen, og at få samtaler i "øjnhøjde". Det er bare kun blevet opnået de gange vi har haft en 

fælles kontakt (ven/bekendt) der kunne facilitere den første kontakt. De kunder har vi så stadigvæk.

 

Jeg er rigtig glad for at få bekræftet at jeg skal gå efter den gode kemi, for jeg har mange gange været i tvivl om det kunne

virke for uprofessionelt og uformelt.

Det du siger med at lægge vægt på værdi-tilførsel frem for produktet alene gav mig en øjn-åbner, og jeg 

sidder nærmest og føler mig lidt dum over at have lænet mig op af produktet alene.

Alt i alt tror jeg faktisk at jeg gjorde det rigtigt i starten (sådan som du skriver det Reduan) men gav op fordi det ikke så ud til at virke.

Jeg skulle ikke være skiftet over til standard opsøgende salg, så jeg tror jeg skal fokusere på punkt 4 og prøve igen :) 

Tak for det!

Fra København
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 29
Fra  RED consulting Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Så lidt. Det glæder mig at du kunne bruge min råd - og ja, bliv endelig ved :-) 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)