Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Foden indenfor i mediebranchen, hvordan?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Jul 13
Indlæg ialt: 13
Fra  Audiosign GROUP ivs Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg kommer her i håb om at få et glimt af jeres visdom.

Jeg og en kompagnon har et Lyddesigner og musik firma, som er vores lille hjertebarn.
Desværre vil baby ikke rigtigt vokse.

Vores kunder udtrykker sig altid med stor tilfredshed, og kommer altid igen,
men det med at få foden indenfor hos nye samarbejdspartnere, det er gevaldigt op af bakke.

Jeg er den af os der agere account manager, og det er derfor mig der opsøger nye relationer.

Jeg får altid et af to svar.

1. Vi har allerede vores behov dækket/behovet ikke tilstedeværene. (nej tak)
2. Vi skriver jer på listen over mulige leverandører. (ja tak, men i høre aldrig fra os)

Jeg har forsøgt mig med at samle op på gamle leads a la svar 2, men mødes med
"vi ringer selvfølgelig til jer når der er noget" , og derfra syntes jeg ikke jeg
kan tillade mig at blive ved.

Siden jeg ser at en del af vores konkurenter tilsyneladene ikke har problemer med
at udvide deres netværk af kunder, så må jeg jo erkende at jeg gør noget forkert,
eller at der er noget jeg ikke gør som jeg burde...hvad er det?


For at sige lidt om firmaet internt:
www.audiosign.dk (vi får snart ny side)

Vi producerer musik, lyddesign og Speak/voice-overs til de fleste medier og platforme.

Vores umildbare målgruppe er videoproducenter og marketingsbureauer, som vi kan
agere underleverandør for.
Vi har også et par kunder der ikke ligefrem rammer den kategori, men som vi
producerer speak for til forskellige formål.

Derudover er jeg ved at lære mig selv at klippe video (senere colorgrading), så vi kan
tilbyde en komplet Audio/Visuals edit pakke.


Her er en lille blandet showcase af ting vi har lavet.

Jeg håber i har et godt tip eller 30.
Mvh. Kian og Audiosign

Jensens Bøfhus

- Movie Mondays - TV - https://www.youtube.com/watch?v=sFWsN6GXmyk&feature=share
Vi har komponeret og produceret musikken, og så stod desuden for Mix.

GoDream

- Kro ophold - Tv og Biograf -


Vi har komponeret og indspillet musikken.

Mentor IT

- Vi elsker skyer - Web reklame -


Som i nok hurtigt finder ud af har vi ikke komponeret musikken,
men vi har indspillet og produceret den fra bunden.
Vi har stået for hele lydsiden inklusiv mix.

Vialtis

- Tolls and tunnels - Web reklame -


Vi stod for musik og lyddesign, inklusiv mix.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad spørger du om når du ringer til dem, spørger du direkte om de vil købe? Jeg ville prøve at invitere mig selv på en kop kaffe hos den potentielle kunde for at præsentere produktet, at rushe et salg igennem går sjældent godt prøv at skabe et forhold til kunden inden, giv dig god tid. 

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kian :)

Har I eget lyd Studio ? kan være at jeg måske har noget til Jer.

Mvh. Ronnie Ballob World. 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Jul 13
Indlæg ialt: 13
Fra  Audiosign GROUP ivs Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob

Det er faktisk standard indhold i mine henvendelser, og det har da også virket.
Problemet er bare at de folk jeg henvender mig til ofte har meget travlt, og hellere vil have en kort præsentation på mail.

Det jeg normalt siger i telefonen / på mail er

- Jeg fandt jer *Her*

- Vi leverer *det her* som jeg har en idé om har relevans for jer fordi i arbejder med *det der*

- Jeg forslår vi får en kop kaffe, så vi kan se om der er nogle åbninger for et samarbejde.

- Jeg sender lige en lille showcase af ting vi har lavet, så i ved hvad vi kan.

- (hvis på mail) hvis i har for travlt og jeg ikke høre fra jer, ringer jeg jer op i næste uge.

Selvfølgelig sætter jeg mig ind i virksomheden jeg henvender mig til, før jeg tager kontakt, in case at der 

er et klart match jeg kan pointere from the get go, men i korte generiske træk er det de punkter der jeg SKAL dække.

Ronnie, har lagt dig en besked :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Jul 13
Indlæg ialt: 13
Fra  Audiosign GROUP ivs Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der noget jeg glemmer at få med? eller er det bare branchen der er hård?

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ringe og præsentere mig meget kort: jeg hedder xxx kommer fra xxx vi laver xxx, jeg er lige i område, hvis du giver kaffe kan jeg være ved dig om 10 minutter.

- Jeg fandt jer *Her* - det betyder du ikke kender kunden i forvejen, ikke godt

- Vi leverer *det her* som jeg har en idé om har relevans for jer fordi i arbejder med *det der - Du har en IDE om at han har behov for jeres produkt? nej du er sikker, men gem det til du sidder foran ham

- Jeg forslår vi får en kop kaffe, så vi kan se om der er nogle åbninger for et samarbejde - Her giver du ham 2 muligheder for at sige nej tak, først spørger du om han giver kaffe og så om der er nogle åbninger

- (hvis på mail) hvis i har for travlt og jeg ikke høre fra jer, ringer jeg jer op i næste uge. Ikke hvis for så har han for travlt, bare sig at du ringer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Jul 13
Indlæg ialt: 13
Fra  Audiosign GROUP ivs Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var jo sådan set nogle rigtig gode råd Jacob. Der var mange perspektiver jeg havde overset. 

Det siger jeg tak for! 

Andre generelle råd der lige kan blive lagt oveni?

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Gem priser til senere sørg for at skabe en god stemning ved mødet, spørg ind til virksomheden evt. nævn hvis du kender en konkret case som de har arbejdet på. 

Derefter skal du til behovafdækning - sørg for at få afdækket hvad han har behov for og ikke hvad du vil sælge, når det er på plads kan du evt. begynde på behovskabelse - "så kan vi jo også levere xxx sammen med det her produkt"

Sørg for at have noget fedt materiale du kan fremvise, gerne både både på tryk og digitalt

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kian

Jeg tror det ville kunne gavne jer meget at henvise til jeres referencer, som noget af det første. I har jo en enorm styrke i at have et stærkt brand som Jensens Bøfhus i jeres portefølje.

Hvad med om du tager en ringe-runde til restauranter og præsenterer dig på denne måde:

"Goddag, jeg er ude og lede efter en god restaurant, der gerne vil bruge videomarkedsføring ligesom Jensens Bøfhus har fået lavet - Og så kom jeg lige til at tænke på jer."

Så tror jeg umiddelbart, at man hurtigt kan komme i en god dialog med kunden, hvor du kan fortælle om budskabet i filmen fra Jensens Bøfhus og hvordan de har brugt den i deres markedsføring. Bare sørg for at have et par nye eksempler på, hvordan man som en lille lokal restaurant kan bruge videomarkedsføring, så de kan føle sig inspireret efter dit opkald.

Og så kan du jo slutte af med at spørge efter en kop kaffe i næste uge ;-)
 

De bedste hilsner
Kathrine Svendsen
Danhost ApS

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet fast hos et stort pladeselskab igennem flere år, og det er i sandhed en branche, som har armene tæt inde på kroppen. Samarbejdspartnere er faste og nye af slagsen, kommer ikke altid nemt igennem.

Speaks har vi fx fast leverandør af, men faktisk har vi netop sat studie op, så vi kan klare det inhouse. Mediebranchen kører meget denne "du skal kende nogle, der kender nogle"-model. Det handler meget om kontakter. 

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)