Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! SEO-en på vores shop er 'broken' — nede med 80%'s visninger

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag kære Aminoer

Her er en udfordring til dem som er virkeligt skrappe til SEO. (Jeg er selv average noobie.)

(Inden jeg beskriver problemet, tillader jeg mig at komme med en lille disclaimer.) :)

-----   // DISCLAIMER // ---------

- Vi kører shoppen på 'lovlig' Google algorytme vis — altså ikke noget ghosting eller deslignende ikke helt stuerene SEO metoder. 

- Vi har haft en professionel SEO virksomhed til at gennemgå vores shop for 'fejl' eller manglende optimering og de har sendt en tjekliste tilbage over de generelle og mindre generelle og lidt mere nørdede ting der skal være i orden og alt er på plads. Altså; generel SEO-optimering har vi styr på og har skrevet søge venlige tekster og vi har skrevet mange, lange og udførlige med de 'rigtige' ord.

- Google har sendt os en tjekliste over ting vi gør 'forkert' og den er vi selvfølgelig i gang med at tygge os igennem og rette til, men så vidt vi kan vurdere, er der ikke noget alarmerende her. (Det er måske en fejlvurdering og vi synes ikke vi er så arrogante at vi ikke vil tage det seriøst, så — som sagt; vi arbejder os igennem det. Der ER noget duplicate content nogle få steder har vi fundet ud af og det skal der selvfølgelig ikke være, så det er vi også i gang med at få luset ud i.)

- Jeg håber ikke jeg lyder arrogant når jeg siger det her, men jeg er simpelthen nødt til at holde navnet på shoppen fortrolig. Jeg ved godt, det ikke gør det nemmere at lokalisere problemet, men jeg håber i vil læse videre alligevel.

---- // DISCLAIMER SLUT // -----

Ok. Her kommer så situationen:

Vi har en shop der har kørt glimrende igennem lang tid; mange besøg, stor organisk trafik, god konverteringsrate etc.. For ikke så lang tid siden besluttede vi os for at redesigne den og vi regner med, at det er her der er gået ét eller andet galt i den proces, men vi ved det simpelthen ikke. 

I hvert fald er shoppen nede med 80% organisk trafik i forhold til samme periode sidste år og det er sket mere eller mindre 'over night'. Det er gået ret stærkt med at trafikken er forsvundet. 
I processen med designet, er der nogle steder blevet rykket rundt på lokationen af nogle af teksterne, men vi har — så vidt som det er muligt, bevaret vores H1'ere, H2'ere, de samme overskrifts-beskrivelser af produkterne og de samme brødtekst-beskrivelser.

- Vores shop er en Magento shop, hvor vi har lavet nogle 'special' tilpassede moduler.

Og det er egentlig dét vi ved. Vi er ret mystificerede over hvad der er sket. 

Så; mit spørgsmål er, udover generelle SEO-regler, hvor selvfølgelig en del af dét, er et langt sejt træk af content-data, er der så ÉT eller andet åbenlyst / ikke åbenlyst / not-known-by-public / read-between-the-lines / agtigt vi har overset eller glemt??
Er der én eller anden "knap" i Analytics, Magento, index-filen, template-filen, whatever.....som man skal huske at trykke på, når man laver redesign?

Kan man 'komme til' — når man redesigner en shop, at lave 'tabs', 'knapper', faneblade, opsætning, omrokering at få mixet rundt på en forkert måde, så tingene i forhold til søgemaskinen bliver 'broken.' Altså; når man ellers er forsigtig og sørger for at bibeholde tekster, overskrifter etc., kan man så alligevel komme til at gøre ét eller andet uhensigtsmæssigt i forhold til Googles algorytme? 

Er der nogen der har prøvet noget lignende, som vil være villig til at dele ud af deres erfaringer?

Hvis du har noget viden, som du ikke vil dele med hele verden, men gerne med en enkelt person, så er du mere end velkommen til at skrive en PM.

På forhånd tak for jeres hjælp :)

// Brokop

http://brokop.com/

Fra Danmark
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 79
Fra  SearchMind Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brokop, 

Jeg vil meget gerne kigge nærmere på din løsning, og se om vi kan finde frem til fejlen. Har før hjulpet virksomheder som har været i lignende situationer. Det er svært at sige hvad der lige præcist er sket med din løsning, og hvis det er muligt vil jeg gerne se siden. Hvert problem er desværre unikt ;) 

Hvis det er ok, må du gerne sende mig en mail på hans(a) searchmind.dk eller smide en pm. Så kan jeg ved lejlighed lige kigge på din side og se om det er noget som jeg kan hjælpe dig med. 

Det behandles selvfølgelig fortroligt. 

mvh

Hans 

Ønsker du større synlighed online? Invester i Søgeoptimering her!!

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du, at dette er sket nærmest 'over night'. Kan du give en nærmere dato for dette? Det kan jo hænge sammen med en af de større Google updates (Panda, Penguin, Mobile, Quality, RankBrain osv).

Har du checket jeres linkprofil for evt. dårlige spam links? Der findes desværre nogle typer, som ikke skyr nogen midler og gerne sender en Black Hat spam kampagne mod en konkurrent.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg vil anbefale jer at i tager kontakt til et professionelt bureau der har styr på sagerne i stedet for. Jeg ved Thomas Rosenstand har løst mange af sådan nogle sager. Og særligt når du siger i har tabt godt 80 % af jeres trafik, så kan det helt klart betale sig fra at få professionel hjælp!

Held og lykke med det.

De bedste hilsner
Kathrine Svendsen,
Danhost ApS

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Danhost ApS:

Jeg vil anbefale jer at i tager kontakt til et professionelt bureau der har styr på sagerne i stedet for. Jeg ved Thomas Rosenstand har løst mange af sådan nogle sager. Og særligt når du siger i har tabt godt 80 % af jeres trafik, så kan det helt klart betale sig fra at få professionel hjælp!

Held og lykke med det.

De bedste hilsner
Kathrine Svendsen,
Danhost ApS

Yes

Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En klassiker findes i robots.txt når der er blevet ændret noget...

prøv lige at checke jeres http://hjemmeside.dk/robots.txt

Hvis der er en kommando der hedder:

disallow: /

så er det  problemet :-)

men kan jo være en million andre ting også...

Partner - KH-Online.dk

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans
Mange tak for dit tilbud.

Jeg sørger for at personen der kan give grønt lys for det, ser dit tilbud.

// Brokop

http://brokop.com/

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Laust

Tak for DET svar. Det gav os noget konkret at arbejde med...

// Brokop

http://brokop.com/

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen og undskyld denne spam.

Vi har fundet i Google analytics, et menupunkt der hedder 'Blocked ressources'

Subheadlinen til dét punkt er 'Rendering without certain resources can impair the indexing of your web pages"
Og her kan vi se, at vi har 256 sider med 'blocked ressources' !!! Det lyder umiddelbart voldsomt.

Kan det have relation til 'robots.txt' og 'Disallow kommandoen?'

Jeg tjekkede og vi har 12 linier med 'Disallow' kommandoer.

// Brokop

http://brokop.com/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det er helt normalt at robots.txt indeholder diverse disallow commands. Det er f.eks. ikke relevant for Google at indeksere Magentos backend og lignende, så det er sorteret fra.

Du skriver at I har re-designet jeres website. Hvad indebærer det? Hvis I f.eks. har lavet om på URL-strukturen, så kan Google ikke længere finde siderne, da de URL's har fået et nyt navn. Hvis I ikke har tilknyttet Google Webmaster Tools, så skal I gøre det med det samme. Webmaster Tools er netop værktøjet til at se problemer på siden i forhold til Google og indeksering. Igennem Webmaster Tools, kan I også se om I er offer for et angreb af links af lav kvalitet. En ikke helt ukendt taktik er at købe blackhat links og pege det mod sin konkurrent. Hvis det er tilfældet, vil I kunne se det og via Webmaster Tools også fjerne de henvisninger.

Hvis I har koblet SSL på (https://) kan det også give problemer, da alle URL's som tidligere nævnt så vil have en ny adresse pga. s'et i https.

Et andet bud kunne være, at du eller en udvikler ved en fejl har indsat <meta name="robots" content="noindex,nofollow"> i <head>, som man normalt bruger i forbindelse med et udviklingsdomæne der ikke er klar til at gå live.

Dette var blot nogle hurtige gæt, det er jo svært at sige helt konkret, hvad der er problemet I jeres tilfælde.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)