Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sensor og teknikken bag

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi er en gruppe gymnasie elever, der har fundet en ide til et produkt. Dette produkt skal sikre børn mod højresvingsulykker. En del af vores ide er at der skal sidde en sensor på venstre side af et cykelstyr der kan opfange når der er en lastbil/bus i nærheden. Rent teknisk skal sensoren slå ud, når der er noget der er 60 cm eller tættere på sensoren og noget der er 2 meter eller højere fra sensoren.  Yderligere skal denne sensor så få en simpel computerskærm til at blinke rødt. Denne skærm skal være monteret på cykelskærmen og skal helst ikke være forbundet med selve sensoren (man skal kunne afmontere den let). Dette er blot en del af vores produkt og den skal kunne yderlige ting, men det er det tekniske ved dette vi har problemer ved. 

Vi vil høre om i hvor høj grad dette er muligt, og i så fald en estimeret pris om hvad det vil koste at få lavet sådan en sensor. 

- Hvis nogle ved hvor man ellers kan henvende sig, eller kender nogen der kan lave sådan en sensor vil det også være en stor hjælp

Mvh. Mads , Christian, Sarah og Emilie 

Tilmeldt 24. Nov 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en kanon god ide at goere noget ved dette problem!

Jeg var selv paa handelsskolen i gang med noget lignende. Men vidste i godt, hvor meget der i forvejen goeres for at undgaa ulykker?

Der er alt for mange ulykker, men der er RIGTIG mange, der forsoeger at goere noget ved det. Mange af dem har mange penge.

Herunder finder i en artikel der beskriver det lidt.

http://ing.dk/artikel/markant-faerre-hoejresvingsulykker-174664

Men som det ogsaa fremgaar af artiklen, saa mangler der stadig en teknologisk loesning, som loeser problemet helt.

Jeg haaber i er dem, der loeser det, og jeg tror ogsaa i goer klogt i at fokusere paa teknologi omkring cyklisten, da lastbilerne stort set ikke kan proppes med flere forebyggende ting.

Da jeg var i gang med problemet, var jeg medlem af en facebookgruppe, som hedder 'ChauffoerSladder'. De er mere end villige til at hjaelpe! Og der kan i faa en masse feedback paa jeres ide.

For at svare paa spoergsmaalet, saa tror jeg det er dyrt, rigtig dyrt. I skal ogsaa vaere ret sikre paa, at lige netop jeres produkt vil slaa alle andre, ellers er det penge ud af vinduet. I kan maaske alliere jer med nogle, der har styr paa det tekniske og har pengene til det, og i saa bidrager med ideen.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan løses vha. En RFID sensor som der også sidder i jeres iPhones/android smart phone så skal der også bare sættes en RFID på lastbilen. Ellers kunne i lave en kamera sensor på styret også finde en algoritme som kan analysere billeder af omgivelserne så siger algoritmen eks. Hmm det der er bare en almindelig bil hvis det er, og det der er en lastbil også aktiverer den så skærmen

Tilmeldt 9. Aug 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en rigtig god iden med en kamera sensor og en algoritme!! 
Ved du hvor man kan finde nogle der kan løse dette problem? 

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Med arduino og en række moduler er det forholdsvis at lave en prototype. I er velkommen til at skrive en privat besked til mig, så kan vi tale lidt om de muligheder der er.

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)