Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Callcenter i det Spanske! men hvordan?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens!

jeg har i en lang lang periode været topsælger i det callcenter jeg tidl sad i.

har tidl. erfaring med at stifte virksomhed men her kommer jeg ud i helt nyt farevand.

Drømmen er at starte et callcenter i spanien, hvor alt mit fokus og energi ville ligge. 

har altid været en barndomsdrøm at flytte til det skønne land. 

ved der skal være styr på en hulens masse ting, men her har jeg lige et par spørgsmål til en begyndelse.

-hvilken virksomhedsform skal det registreres i, Da jeg til en start godt kunne tænke mig at oprette et dansk firma

(kan derefter oprette et spansk når callcentret er kommet igang og der er lidt ro på tingene)

- ved som sagt div. kunder har deres forskellige styresystemer osv, har et par kunder under forhandling.

men hvilket ip-telefoni løsninger kan i anbefale som er billigst?

- hvordan med medarbejderkontrakter osv. fungere det på helt normalvis, eller kommer det helt an på virksomhedsformen i forhold til udlandet?

- hvilket bogførings system er mest optimalt i forhold til telemarketing, er der nogle systemer der kan kobles op så det kører automatisk nu hvor det er salg hvor alt bliver registreret digitalt?

- hvor får man evt. kontakt til advokater, der kan udarbejde en kontrakt til de ansatte?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Når din evne til selv at søge informationer og dit basis "kendskabs niveau" er så lavt - tvivler jeg på at du vil få succes som selvstændig med et call center.

Jeg tror du skal flytte til landet og få dig et godt job i et call center i en periode og så søge/suge de nødvendige informationer der fra.

Men - kan kun give dig ret mht Spanien - det er et meget venligt i møde kommende land med en anden kultur end den danske. Men med sikkerhed en livsstil man kan vænne sig til.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Per! 

tak for svaret.

har en stor viden omkring faget. og det at drive virksomhed.

men når det kommer til lovgivning i udlandet og skatteregler ved dansk udenlandsk firma, så mangler jeg et par gode tips & tricks til hvordan det skal gøres.

har regnskabsprogram, men det kan ikke kobles direkte op til siden der registrere dette.

medarbejderkontrakter, skal jeg sådan set bare høre om deres skattepligtihed ville være i Danmark eller Spanien, hvis firmaet drives herfra. 

ang. ip-løsninger benytter jeg mig af fonet, men tænker der må være noget billigere på markedet hvis nogen sku have kendskab til dette. 

leads har jeg også helt styr på at ligge ind så det er intet problem. 

god lørdag :-)

Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper.

Dine medarbejdere vil jo bo i Spanien, så de skal have en spansk medarbejderkontakt, betale spansk skat og du skal også betale til Seguridad Social for dem.

Så hvorvidt du kan/bør gøre dette med en dansk virksomhed, er jeg meget i tvivl om. 

Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til en af følgende to, der har styr på de dansk/spanske virksomhedsregler:

http://www.gron-andersen.es/
-
 http://www.zafolaw.com/da/personer/lars-hovmand-mikkelsen

Held og lykke med projektet.

Mvh. Sarah

Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sarah! 

ved der er et par callcentre der kører med danske kontrakter dernede.

men tusind tak for svaret! 

jeg vil tage kontakt til dem

god søndag til dig!

mvh. Kasper

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Der er slet ingen tvivl om hvordan du skal ansætte folk dernede, du skal naturligvis gøre som alle de andre dernede, du skal ansætte dem som det man kalder Autonomo, det vil sige at de som sådan er selvstændige og du udbetaler løn til deres "firma" dermed hænger du ikke på opsigelser og alle den slags ting, det er den mest brugte måde at ansætte på dernede.

Du er velkommen til at smide en PM til mig, jeg har boet dernede i 8 år og har arbejdet indenfor faget en del år dernede, jeg hjælper gerne med evt. spørgsmål du kunne have.

//Kim

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper :)

Hvorfor lige Spanien, om man må spørge? Foruden din barndomsdrøm, altså ;) Der er mange andre lande hvor det vil give mere mening, som jeg ser det.

Jeg bor og arbejder selv i Thailand lige og ved at der er mange skandinaviske virksomheder der har succes med at enten at udlicitere deres kundeservice/call center her til eller rent enkelt har flyttet hele produktionen hertil. Lønnen er også noget lavere her, hvilket kan være med til at holde dine opstartsomkostninger forholdsvist lave. Skat starter på 5% her, så der er ogå lidt at trække på der. IP-telefoni er ligeledes en god måde at holde omkostningerne nede - overvej andre løsninger såsom Line (som er et kæmpe hit i Thailand), der giver mulighed for gratis opkald, chat og smser.

Held og lykke med det hele! 

/Mark

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark

Mark:
Hvorfor lige Spanien, om man må spørge?

Det tror jeg godt jeg kan svare på Smile mon ikke det har noget med at det er indenfor EU og den fri bevægelige arbejdskraft, altså det er super nemt at hyre Danskere til at arbejde i Spanien, da der ingen problemer er med arbejdstilladelser og den slags ting, bare mit gæt.

//Kim

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov. Jeg må nok hellere lige tilføje at Thailand er meget protektionistisk overfor dets arbejdsmarked. Du må fx. ikke tage et job som en Thai vil kunne varetage. Og for hver vesterlændinge du ansætter, skal der ansættes 4 thailændere. I know, det er gal-mathias. Dem jeg kender til, vælger istedet ansætte deres medarbejdere som 'freelancere' og undgår derved arbejdstilladelse og hele burekratiet - med den ulempe at de ansatte skal på 'visa-run' hver 3. måned. Men det er nu nok også lige til at overleve - så kan man vel få en ferie ud af det :D

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Thingschange:

Hov. Jeg må nok hellere lige tilføje at Thailand er meget protektionistisk overfor dets arbejdsmarked. Du må fx. ikke tage et job som en Thai vil kunne varetage. Og for hver vesterlændinge du ansætter, skal der ansættes 4 thailændere. I know, det er gal-mathias. Dem jeg kender til, vælger istedet ansætte deres medarbejdere som 'freelancere' og undgår derved arbejdstilladelse og hele burekratiet - med den ulempe at de ansatte skal på 'visa-run' hver 3. måned. Men det er nu nok også lige til at overleve - så kan man vel få en ferie ud af det :D

Det er da en glimrende regel, som jeg da gerne så indført her i DK.

Landets statsborgere/indbyggere først - og så de udefrakommende hvis der er behov.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)