Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan opsætter jeg cookies, og hvad kan jeg bruge det til?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er kommet til at tænke på, hvad man enlig kan bruge cookies til, samt hvordan man sætter det op.

Nogle der kan fortælle mig hvordan jeg sætter det op, og hvad det gør?

Mvh.

Christina

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina,
Coockie´s lægger små koder på besøgenes enheder, og kan anvendes til rigtigt mange ting,
den kan f.eks. se hvor du kom fra, hvilket website du besøger, meget meget mere.
og som regel kan man sætte cookies op til at vare flere dage, eller måneder, men typisk 
sætter man det til 30 dage, hvorefter den først bliver lagt på besøgenes enhed igen ved næste besøg.

Coockies laver ingen indgreb i den pc, blot den lægger script´s - hvilket du til enhvertid selv kan 
fjerne inden du lukker din enhed ned - men der er ingen grund til det, coockies er ikke skadelig.

Iøvrigt er det sådan at såfremt du har en hjemmeside og bor indenfor EU, så er det lovpligtigt at 
have en meddelelse, som fortæller brugerne at der er installeret coockies på hjemmesiden.

Hvis du kører din hjemmeside i WordPress, kan du få et meget fedt plugin, som netop overholder
det omkring af loven med at du skal oplyse, at du lægger en Coockies på besøgenes PC osv.
Cookie Notice allows you to elegantly inform users that your site uses cookies and to comply with the EU cookie law regulations.

Prøv at søg på cookies  Version 1.2.34 | Af dFactory såfremt du kører WordPress.

Rigtig god weekend,

Mvh. Per

Christina.nielsen:

Hej Amino

Jeg er kommet til at tænke på, hvad man enlig kan bruge cookies til, samt hvordan man sætter det op.

Nogle der kan fortælle mig hvordan jeg sætter det op, og hvad det gør?

Mvh.

Christina

Tilmeldt 9. Jan 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 02:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina

Cookies bruges bl.a. hvis du har Google Analytics, eller en anden form for analytics på din side til at indsamle data omkring de bruger der nu besøger. Ved f.eks. Google Analytics, er det noget der sker "automatisk" når du indsætter den snippet du får fra dem. Hvis ud ikke har google analytics eller andet kan du læse lidt mere om det her: https://support.google.com/analytics/answer/1008015?hl=da

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, mange tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)