Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En undrende investor...

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

spr:
Som investor skal man vel så stikke næsen i sporet efter den gode investering, spørge ind til de manglende oplysninger, og ikke kun sidde selvfed tilbage og forvente at det hele bliver serveret. Risikoen er i hvert fald at andre kommer først til mølle.

Ok, det er jeg så slet enig med dig i.

Hvis man kommer og vil have en anden mands penge, så skal man som minimum komme forberedt - hvis man ikke magter det når man skal møde sine potentielle investorer, kan man så det når man skal ud og tale med de potentielle kunder os.

Men når det så er sagt så har jeg da forståelse at der er mange der er helt grønne i det her game, og som slet ikke ved eller har nogle forudsætninger for at vide hvordan man griber sådan en proces an - og mange har en helt urealistisk forestilling om hvad deres idé er værd, hvis det ikke er en verden man bevæger sig i så er det selvfølgelig svært at navigere.

Men man kan så som udgangspunkt altid prøve at sætte sig ind i tingene inden man kontakter en investor, eller for den sags skyld en udvikler som man gerne vil have til at arbejde gratis på ens projekt, der er masse af guldkorn at hente på nettet, og man kan også få rådgivning hos det lokale erhvervsråd mange steder - så det er jo bare at google "Hvordan finder jeg en investor" - sværere er det ikke

//Morten

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Først og fremmest et helt kanon indlæg. Du burde overveje at placere en blog om emnet, og hvordan du ser et forløb skal være.

Dernæst er jeg også hamrende enig i at det handler om forberedelse. Desværre tror jeg du er rendt ind i en flok måske lidt yngre og en kende useriøse iværksættere. Iværksætteri er desværre blevet et modefænomen blandt de unge, hvor de har registreret et IVS eller en enkeltmandsvirksomhed, de har en halv ide til noget med en app, og så vil de ikke råbe op om deres store fantastiske idé- der må man nok være lidt grov og sortere bønder fra konger.. 

Held og lykke fremover, og som sagt, rigtig godt indlæg.

Fra København
Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret i at det er et super indlæg, men syntes da din ide om en blog om emnet er fantastisk. Hvis du har overskuddet og erfaringen til at lave en god blog om emnet tror jeg der vil være mange taknemmelige sjæle derude :)

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Uldal at det her er en god debat og at det at blive/være iværksætter er en dille.

Jeg er selv meget ung og jeg har aldrig og vil aldrig omtale mig selv som iværksætter, da jeg efterhånden har hørt mange sige at de vil være iværksættere, uden af have en ide, koncept eller forretnings plan.

Det virker meget useriøst, men igen mange tror jo også at det er den her onsdag at de vinder i lotto... Så hvorfor ikke starte en virksomhed til 1kr og håbe på det bedste.

For mit vedkommende har jeg nu arbejdet på min virksomhed i 2 år og fuld tid i snart 1 år, jeg har solgt bil og motorcykel, investeret alle mine penge jeg har haft sparet op de sidste år. Jeg mener at man skal give alt hvad man har og ikke et gram mindre, hvordan vil folk forvente at en investor vil investere penge i en virksomhed som handle mere om at kalde sig iværksætter end at være det?

Jeg håber da at min fremtidige investor vil være enig med mig :)

Fra Birkerød
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 127
Fra  Biztrader.dk gratis virksomhedsbørs Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtigt gode indlæg.

Mange iværksættere er ikke vandt til at have kontakt til en professionel investor i den anden ende, og det ikke at forbedrede sig

godt fra iværksætters side kan ofte lukke døren før den er forsøgt åbnet.

Inspiration til værksætter om hvordan man bør agerer når man henvender sig for at vække interessen er en guide en god indgangsvinkel til, og egentligt bare så simpelt som den stikords form du har præsenteret en god indgangsvinkel til at sætte tankesættet igang.

Biztrader.dk opret gratis salgs annoncer inden for køb og salg af virksomheder. Gratis online virksomhedsbørs.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Glenn Nielsen:

Rigtigt gode indlæg.

Mange iværksættere er ikke vandt til at have kontakt til en professionel investor i den anden ende, og det ikke at forbedrede sig

godt fra iværksætters side kan ofte lukke døren før den er forsøgt åbnet.

Inspiration til værksætter om hvordan man bør agerer når man henvender sig for at vække interessen er en guide en god indgangsvinkel til, og egentligt bare så simpelt som den stikords form du har præsenteret en god indgangsvinkel til at sætte tankesættet igang.

Det finde en investor ser jeg lidt som en jobansøgning, hvis jeg skal prøve at se det fra de omtalte useriøses øjne...

For dem handler det bare om at de skal have en med nogle penge/kompetencer og da de selv ved alt og bare synes at det er den bedste ide i verden, føler de ikke det store behov for at beskrive ideen.

Vi skal jo huske på at virksomheder som søger penge før de har et produkt og oftes ikke har været igang særlig længe, ved jo ikke noget om at drive en virksomhed. Fx når de skal ansætte deres første medarbejder, hvad kigger en total uerfaren så på kontra en som har gjort det før og måske mange gange.

Folk skal lære hvordan sådan en sag skal takles, mens dem som ikke har noget at bygge en forretning på burde åbne deres øjne...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)