Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jobsamtale - men har ingen referencer - what to do

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg skal til en jobsamtale, hvor jeg ved, at de vil spørge ind til referencer.

Min udfordring er bare, at jeg ikke har nogen efter 8 år i samme virksomhed.

For jeg har haft min nuværende chef i 4 år. Han ville sige noget godt om mig, men ham tænker jeg ikke, jeg skal be om reference fra.

Chefen før ham er gået på pension, og chefen før det, som også var glad for mig, er en af mine kolleger i afdelingen nu, Og den næste igen ville også kunne snakke godt om mig, men ham kan jeg hverken finde på facebook, linkedin eller via google.

Og generelt har der ingen medarbejderudskiftning været i mine afdelinger de sidste 5-6 år. Så ingen andre muligheder for at finde folk, der har arbejdet decideret tæt sammen med mig.

What to do i sådan en situation? Vil ansættelses-udvalget bare se mistroisk på en og droppe det, fordi man så tænker, at jeg ikke kan finde nogen, som vil snakke godt om mig overhovedet?

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jo tror at de fleste ihvertfald i den private sektor vil respekterer at du ikke kan kontakte din nuværende arbejdsgiver, det giver rigtigt god mening - og ihvertfald i denne sektor er det absolut dårlig stil at ringe til den nuværende arbejdsgiver og spørger efter referencer - det kan jo potentielt få dig fyret.

I den offentlige sektor (og der har jeg ikke så megen erfaring) mener jeg at det er meget mere normalt at man ringer til nuværende arbejdsgiver, og her vil de nok have vanskeligere ved at forstå hvorfor dette er en dårlig idé - så her skal du nok sikre dig at du gør dem klart at det er en meget dårlig idé, og ja der vil du sikkert blive mødt med en del mistro - men så er det jeg tænker, hvad med eksterne samarbejdspartnere, måske har du nogle der der vil tale pænt om dig, og så kan du jo ringe og foreligge firmaet din situation.

//Morten

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)