Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er små virksomheder uattraktive for revisorer? Ja min er! Det her er mine oplevelser - Men hvad er dine ?

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 27. Aug 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin og tak for input og ikke mindst Dinero

Nu var tråden egentlig om små virksomheder, men WTH. 

Jeg tror du egentlig rammer den anden side af den udfordring jeg er løbet ind i. Nemlig at man som "almindelig" bruger kan det hele selv hvis man har tiden. Ikke mindst hvis man køber pro og bruger jeres dygtige supportere. De er alene alle pengene værd når man er bogføringsmongol!

Og vedr. listen og Agera. 

Jeg kender listen. Har brugt listen. Har kontaktet adskillige indtil 50 km fra min base og enten svarer de ikke indenfor rimelig tid (samme uge), eller når jeg har været hos dem og faktisk har sagt ja til at bruge dem, så stiger svar tiderne til flere uger, man kan ikke træffe dem på tlf osv. Så jeg har søgt videre. 

Nu har jeg entreret med en lokal der helt indrømmer at han ikke kender Dinero, han ville gerne have tid til at sætte sig ind i det, men han forventer først at det sker når han går på pension. Til gengæld vil han lave min bogføring og mine rapporter og min skat osv for en pris der er til at forstå og han har allerede vist sig at svare indenfor kort tid hvis jeg har noget at spørge om.

Så nu fører jeg selv alt det  i Dinero jeg selv vil og skal have styr på som varelager, priser, rabatter, tilbud, fakturaer osv.  Og han laver alt bogføring og regnskab og skat i Economic og får alle bilag osv. 

Fint med mig. Jeg kan fokusere på hovedopgaven. Og jeg kan bruge Dinero til det jeg vil.

Til sidst en forklaring på hvorfor JEG valgte Dinero. 

Jeg  downloadede fire eller fem regnskabsprogrammer (de har allesammen en gratis periode) og så gav jeg dem alle sammen 20 minutter.

Efter at have prøvet Economic, Winfinans, C5 lite, og en jeg ikke lige kan huske navnet på og så Dinero var sagen helt klar. I Dinero havde jeg oprettet mit firma, lavet mit første regnskabsår, oprettet flere varer i programmet og stykket mit første tilbud sammen. 

I de fleste andre var jeg ikke færdig med at oprette mit firma og første regnskabsår. 

Dinero - Derfor :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KN Varme:

eg  downloadede fire eller fem regnskabsprogrammer (de har allesammen en gratis periode) og så gav jeg dem alle sammen 20 minutter.

Efter at have prøvet Economic, Winfinans, C5 lite, og en jeg ikke lige kan huske navnet på og så Dinero var sagen helt klar. I Dinero havde jeg oprettet mit firma, lavet mit første regnskabsår, oprettet flere varer i programmet og stykket mit første tilbud sammen. 

I de fleste andre var jeg ikke færdig med at oprette mit firma og første regnskabsår. 

nå ja 20 min var måske ikke så meget - men jeg synes du gør 100% ret i at teste nogen mod hinanden. Jeg ville måske nok bruge mere end 20 min på hver, men fred med det - metoden er ret - Det er tosset ikke at teste hvad man selv synes bedst passer ind, når de jo alle, helt rimeligt har en gratis prøveperiode

Jeg ville nok supplere de 20 min med at gøre videre med de to der virkede bedst og bogføre sideløbende i 14 dage - men det er rent smag og behag, og du virker jo berettiget fint tilfreds med valget og lod dem jo konkurrere - may the best win - så - perfekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en stor udfordring vi har.
Mange bogholdere er lige så glade for Dinero, som fabriksarbejderen er for robotten der lige har taget hans job.
Der er et kæmpe skift igang og Dinero er førende inden for det skift.
Derfor kan vi ikke forvente at alle fagfolk elsker os.
Men igen, vi kan se at de fleste fornuftige aktører har forstået at vi ikke går væk og at de, hvis de omfavner os, kan få en del forretning ud af at bruge os.
Og så må de med tiden dygtiggøre sig, så de kan lave mere rådgivning, for bogføring forsvinder snart.

Dbh Martin

Tilmeldt 27. Aug 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Cookie: 20 minutter virker måske nok som meget lidt. Men sandheden er at jeg sad fast i/havde svært ved at gøre noget som helst i flere af de programmer. Og det er ikke fordi jeg ikke vidste hvad jeg skulle eller hvad formålet er. Jeg er ganske vist selvudråbt bogføringsmongol, men jeg forstår så ganske udmærket hvad behovet er. 

Det var egentlig min plan at gøre flere forsøg med den der hedder winfinans da det var den jeg kom næst længst i, men det har en nærmest baglæns tilgang til flere ting (i hvertfald ifht hvordan tingene skal være oppe i mit hovede) vedrørende lager og derfor blev den skilt fra.

Og så er supporten fra Dinero bare virkelig god. De er søde, hjælpsomme og hvis man spørger om noget de ikke ved siger de det! (Vigtigt i min verden) og finder nogen der ved det i teamet.

@ Martin: Jeg tror du har delvist ret i at bogføring som det har været gjort hidtil er på vej ud. Men regnearket forsvinder aldrig. Og har man først indrettet sit regnskab i et regnearksagtigt setup er det ikke mange former der kan konkurrere med det i forhold til hastighed.

Men så længe skattelovgivningen er så snørklet som den er og forvalterne af den optræder så lemfældigt vil der altid være et behov for revisorer.

Personligt vil jeg have revision på mit regnskab for at sikre mig bedst muligt i forhold til at leve op til gældende lovgivning, sikre mig at alle skattemæssige fordele kan udnyttes bedst muligt og fordi min mistro til skattevæsenet er så monumental!

Har i nogensinde tænkt over hvad et væsen er? Det er noget fra eventyr der er i stand til at gøre forunderlige ting. Være flere steder på samme tid eller skifte form og farver, trylle med besværgelser og lignende. Hvorfor kaldes det så skattevæsenet? Fordi det er en af de få udøvende myndigheder der handler ligeså arbitrært som i eventyrene.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

KN Varme:
@ Martin: Jeg tror du har delvist ret i at bogføring som det har været gjort hidtil er på vej ud. Men regnearket forsvinder aldrig. Og har man først indrettet sit regnskab i et regnearksagtigt setup er det ikke mange former der kan konkurrere med det i forhold til hastighed.


Hvis man er 100 m mester i regnskab, er der ingen tvivl om at man kan lave tingene meget hurtigt i et regneark.
Men ved man ikke hvad man må trække moms fra (Man må gerne trække moms fra blomster man har købt og stillet i mødelokalet, men ikke hvis man giver dem til en ansat) og hvis man ved hvilken konto i kontoplanen man skal bruge og 100 andre ting, så er Dinero ret sikkert et bedre valg. Og snart tror jeg selv folk med regneark giver sig, for vi er næsten klar med en udvidelse der kan gøre det meste automatisk.

Dbh Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
Men ved man ikke hvad man må trække moms fra (Man må gerne trække moms fra blomster man har købt og stillet i mødelokalet, men ikke hvis man giver dem til en ansat) og hvis man ved hvilken konto i kontoplanen man skal bruge og 100 andre ting
ja og endnu mere - hvis det er en der arbejder hjemmefra den almindelige bolig som ejer i selskab eller virksomhed - så duer det heller ikke at trække moms og pris for til blomster fra til de lokaler man også bruger til familien - men på kontoret er det altid ok

Du har helt ret i, at Dineros mission skal være at automatisere - og udfordringen ligger så måske i det med - "gamle" bogholdere kan være bange for at automatiseringen vælger "galt"  og de ikke ser det på samme måde som når de bogfører som altid - Det tror jeg er udfordringen, også selv om dinero ikke som udgangspunkt vælger "galt"

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes Ja meget præcist beskrevet.

Så her for lidt siden på "Godmorgen Danmark". De forskellige generationers styrker og svagheder på det "rummelige" arbejdsmarked.

Der er virkelig udfordringer i "plejer" begrebet, de kulturelle forskelle der efterhånden er "der ude".

WinkDet er nok også udfordringer Dinero bør arbejde med ???

Det er som regel bedre og være på "hjemmebane" end "udebane"Wink

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Vores strategi er at "eje" slutbrugerne og gøre det så godt, at de tvinger fagfolkene til fadet.
Og så er det vores opgaver at lave et værktøj der professionelle også kan lide, men der vil jeg mene vi er nu.

De bedste hilsner

Martin

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
Vores strategi er at "eje" slutbrugerne og gøre det så godt, at de tvinger fagfolkene til fadet.

Wink Sikkert en god strategi

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Thorborg:
Vores strategi er at "eje" slutbrugerne og gøre det så godt, at de tvinger fagfolkene til fadet.
Og så er det vores opgaver at lave et værktøj der professionelle også kan lide, men der vil jeg mene vi er nu.
og den ser jo også ud til at fungere - og sådan er det jo altid - man skal vælge en strategi og så forfølge den

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)