Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første import

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 4. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

I næste uge skal jeg lave min første bestilling ved min leverandør og så skal jeg registrere forsendelsen, men hvor gør man det henne? er der andet vigtigt at huske? 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vigtigt at du er importregistreret hvis det er uden for EU :)

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 4. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er importregistreret :) 

Tilmeldt 18. Aug 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad produkt er der tale om? og hvor kommer det fra?

Går ud fra at du mener du skal fortolde godset når du skriver "registrere" ?

/Niels

Tilmeldt 4. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lige præcis det jeg mener :) 

Jeg har fundet Toldtariffen, det er hår jeg skal importere fra Kina. 

6703

 

Menneskehår, der er sorteret med rodenderne i samme retning, bleget eller bearbejdet på anden måde; uld og andre dyrehår eller andre tekstilmaterialer, bearbejdet til fremstilling af parykker og lign:

Tilmeldt 18. Aug 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal dermed udfyldes en toldangivelse, det kan du med fordel gøre i skat's toldsystem for import.

Hvis du ikke har fået login til toldsystemet, kan samme ansøges om, via dette link:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=56120&&chk=207960#38;vId=0

Alternativt, kan du få et speditørfirma til at hjælpe med dette, men det skal de selvfølgelig have betaling for...

/Niels

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Zads13:
Der skal dermed udfyldes en toldangivelse, det kan du med fordel gøre i skat's toldsystem for import.

Det er nu ikke rigtigt hvad du skrev, der er absolut ingen grund til selv at angive i toldsystemet.

Normalt vil speditøren forestå selve indfortoldningen, så du skal intet foretage dig. bliver pakken leveret via post danmark vil du blive opkrævet et gebyr for indfortoldning på ca. 160 kr.  

 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 18. Aug 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det kommet med post danmark, så ja - så kan de gøre det.

Hvis det f.eks kommer i container, og han selv booker containeren, har jeg efterhånden set mange tilfælde hvor rederierne booker containeren til skibet, men told må sælger/køber selv stå for.

Så det afhænger af hvordan det bliver transporteret, og hvilke parter der er involveret.

/Niels

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Zads

Normalt kommer folks pakker men enten pakkeposten eller et kurerfirma, er der tale om kurerfirma så er indfortoldningen inkl. i prisen.  Får man stykgods med skib vil det normalt altid være en speditør involveret, så denne forestår også indfortoldningen mod et mindre gebyr.

Toldsystemet er kun til professionelle bruger, da det er meget ulogisk og tungt at bruge. Udover det kræver systemet en del oplysninger om forsendelsen som man normalt ikke har adgang til. 

Tilmeldt 18. Aug 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvad størrelsesforhold det drejer sig om, gik bare ud fra det var et større omfang.

Dog vil jeg sige, at som tidligere nævnt er rederierne i større omfang, begyndt at kontakte kunderne selv, for at sælge fragten direkte.

Dette betyder som sagt, at kunderne booker ved rederierne, og enten selv må stå for fortoldningen, eller for tredje part til det, da rederierne ikke vil.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)