Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smid medejer ud af ApS

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Har intet at bidrage med i den slags sager, men vil bare sige tillykke med at det lykkedes at få det fulde ejerskab.

Det lyder til at du brænder for din virksomhed og ofrer rigtig meget, og så er det træls at skulle tænke på en masse uløste uenigheder.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaminski:

Har intet at bidrage med i den slags sager, men vil bare sige tillykke med at det lykkedes at få det fulde ejerskab.

Det lyder til at du brænder for din virksomhed og ofrer rigtig meget, og så er det træls at skulle tænke på en masse uløste uenigheder.

Tak, jeg er arbejder mere end godt er og jeg kræver ikke mere af andre end at de prøver.

Jeg fik ikke lagt de tal jeg fremviste for ham ud, da han er "telesælger", så vil man vel forvente at vedkommende ringer ca 2/3 af en dag og bruger resten af tiden mellem opkaldene til at skrive ned og tjekke op osv...

Mandag-Torsdag:

17 opkald, taletid total: 53 min og 51 sek.

Fredag:

Loggede ind i vores CRM system klokken 11:42:03

Første opkald klokken: 14:26:10

Sidste opkald: 14:53:37

5 opkald hvor han havde 2 dialoger af ialt 12 min og 36 sek.

Personlige uoverensstemmelser vil der altid være, men hvis folk ikke arbejder så fortjener de i mine øjne, ikke en bid af kagen.

Jeg håber på at den fremtidige investor er enig og der vil blive råd til at ansætte 1-2 inden for 1 år, så vi kan få udviklet mere på produkterne. Så måske også en lille smugle løn hvis der bliver overskud, jeg kunne godt bruge en tur i biografen... He he :)

Tilmeldt 16. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Tobias , reglerne er ikke lige til, og ikke altid logisk som vi ser det , problemet med et Aps og et ejerskab er at der skal ligge en firma plan / fordeling på hvem der ejer antal % i Aps , når det så er sagt fastsættes Aps til en kur 100 eksempel : er der smidt 100,000,- kr ind fra start , så ejer du andele for 70,000,- og din partner ejer andele for 30,000,- sådan som jeg læser det.

det største problem er så bare at nu vil du have ham ud , og firmaet skal i den forbindelse så opgøres , det er kun en revisor der kan det da det er et Aps og der er nogle vedtægter forbundet med et Aps ejerskab.

hvis i nu omsætter for 1.mill om året , ja så er fordelingsnøglen jo ligetil ,du får 700,000,- og din partner gør krav på 300,000,- så prøver du at smide ham ud med de 15000,- som han smed ind fra start , vi du få en retssag på nakken.

at melde sin egen virksomhed konkurs koster det dig 30,000,- men at du bliver meldt konkurs fra en debitor / advokat eller din partner , koster dig ikke noget.

jeg ville rådfører mig med en advokat da jeg ikke kender jeres vedtægter.

held og lykke med sagen.

 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

TK-SHOPPING:

det største problem er så bare at nu vil du have ham ud , og firmaet skal i den forbindelse så opgøres , det er kun en revisor der kan det da det er et Aps og der er nogle vedtægter forbundet med et Aps ejerskab.

hvis i nu omsætter for 1.mill om året , ja så er fordelingsnøglen jo ligetil ,du får 700,000,- og din partner gør krav på 300,000,- så prøver du at smide ham ud med de 15000,- som han smed ind fra start , vi du få en retssag på nakken.

Sikke en gang rod, jeg håber trådstarter nøjes med at læse tidligere råd og vejledninger.

Først og fremmest, der er som udgangspunkt intet der skal gøres op når man ønsker at handle anparter i et ApS. Og et krav om revisordeltagelse? Hvor kommer det fra?

Derudover hvor skulle grundlaget for en retssag komme fra hvis det lykkedes at købe anparterne ud til samme værdi som den oprindelige kostpris. Det er jo hvis de handles et spørgsmål om aftalens indhold, ligeledes de andre forslag om udvanding af ejerandel m.m. er jo heller ikke ulovlige (indenfor selskabslovens regler i hvert fald)

TK-SHOPPING:

at melde sin egen virksomhed konkurs koster det dig 30,000,- men at du bliver meldt konkurs fra en debitor / advokat eller din partner , koster dig ikke noget.

Måske har du ret, men i så fald er det mere en tilfældighed. Det kunne ligeså vel være modsat eller for den sags skyld noget helt tredje. Det kommer jo helt og holden an på en lang række faktorer, såsom hvem er kreditorerne, hvordan er hæftelsesforholdene, hvilke dispositioner kan omstødes efter konkursloven, osv. 

En ting er sikkert dit råd eller udsagn kan ikke anvendes som rettesnor, personligt ville jeg decideret råde til at man ikke tror det gælder som et udgangspunkt. Konkurs eller tvangsopløsning er individuelt hver gang, baseret på de faktiske omstændigheder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Måske har du ret, men i så fald er det mere en tilfældighed

De 30.000 kr der henvises til er de penge som skifteretten typisk beder om som garanti for indlede en konkurssag. Men ja en endelig pris (beløb) er det ikke -dog  penge der skal op af lommen.

Og Tobias fik så heldigvis en fornuftig udgang på sit problem.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Whiskey:

Jesper_nl:
Måske har du ret, men i så fald er det mere en tilfældighed

De 30.000 kr der henvises til er de penge som skifteretten typisk beder om som garanti for indlede en konkurssag. Men ja en endelig pris (beløb) er det ikke -dog  penge der skal op af lommen.

Og Tobias fik så heldigvis en fornuftig udgang på sit problem.

Ja underskriften kom i hus til den originale værdisætteles(50.000kr), jeg fik besked fra advokat i går om at de kan ordne alle papirene for 3.000kr + moms.

Så bliver vedtægterne ordnet i fremtiden når der kommer nogle andre til, så længe jeg køre det selv er der ingen grund til at bruge tid på vedtægter :)

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)