Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smid medejer ud af ApS

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Trusted Partner:
Omend hvis der i jeres vedtægter intet fremgår for stemmeandele vedr. beslutning om vedtægtsændringer, kan du også på generalforsamlingen kræve vedtægterne ændret, således at hvis en anpartshaver ikke arbejder aktivt for selskabets fremme kan generalforsamlingen/bestyrelsen kræve anparterne tvangssolgt.

Vil den ikke fanges af § 107, stk. 1?

Trusted Partner:
Evt. kan partnerens andel nedkoges ved en kapitalforhøjelse i selskabet??? I stedet for at tilbyde partneren kr.t 15 eller mere, så indskyd dem i kapitalen i stedet, hvis du vil satse på selskabe

Vel ikke en reel mulighed da partneren vil have forholdvis tegningsret efter selskabslovens § 162. 

Fra 3000 Helsingør
Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Se... lidt positivt på det.

Du har lært værdien af aftaler - og det vil helt sikkert komme dig uvurderligt til nytte, hvis en invester skal drages ind i det. Ellers er du alligevel "sat ud" af firmaet efter et par år med udvandede ejerandele via kapitalindskud og forceret frasalg af flere aktiviteter, af den nye styrelse. Nogle investorer er ikke altid interesseret i firma potentiale, livsdrøm osv. - de vil bare se penge.

Nåja, nu kan du naturligvis betale til advokater, revisorer, mæglere osv. Men er pengene måske ikke bedre brugt til at betale partneren?

Men Du har endelig også muligheden til faktisk at få investor hjælp til at købe din partner ud ordentligt. Hvis partneren overhovedet har arbejdet en dag i firmaet, så er det ikke sikkert at vi som mennesker vil se det som retfærdigt når man...  efter at have følt at have arbejdet... kun får det man satte ind i starten.

Jeg har arbejdet hårdt selv. Mere end de fleste måske kan forestille sig. Og jeg ved at man bliver påvirket som person af det. Så et råd til dig ville være at tage et par dage fri - spis ordentligt - tænk over sagerne - og tal tingene igennem med mennesker uden af stille ultimative krav. Det låser bare alle parter.  Du må ikke føle dig presset - fordi så presser du ubevidst andre i samtalen.

Og sørg for at undersøge evt. fremtidigt investor rigtig godt.

Held og lykke - til jer alle i firmaet.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Vil den ikke fanges af § 107, stk. 1?

Det er alene et formuleringsspørgsmål! Og jeg medgiver at min formulering ikke var den bedste. En loyal deltagelse er nok en bedre formulering. 

Whiskey:
forholdvis tegningsret efter selskabslovens § 162. 

Jeg ser det som usandsynligt at en doven partner vil medtegne. Men muligheden ligger naturligvis. 

 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:

Whiskey:
forholdvis tegningsret efter selskabslovens § 162. 

Jeg ser det som usandsynligt at en doven partner vil medtegne. Men muligheden ligger naturligvis. 

Fortegningsretten kan vel afviges efter stk. 2, på en beslutning truffet af GF med 2/3 flertal (§106, flertal som vedtægtsændringer)

 

Så uanset hvor doven partneren er, kan GF vel tromle ham uanset?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Fortegningsretten kan vel afviges efter stk. 2, på en beslutning truffet af GF med 2/3 flertal

Jo, til fordel for en 3. part....

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Jesper_nl:
Fortegningsretten kan vel afviges efter stk. 2, på en beslutning truffet af GF med 2/3 flertal

Jo, til fordel for en 3. part....

Måske også for godt til at være sandt.

 

Så må man jo håbe partneren ikke ønsker at tegne sin forholdsmæssige ret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror advokaten til at hjælpe med generalforsamlingen og krav om at den dovne skal kunne købes ud- og fortegningsret og jeg skal gi dig, sammen med den pris som jo så skal sættes på at han SKAL tvangssælge - tidsforbrug - evt retssag - koster vildt meget mere end at forhøje tilbuddet på 15.000 til for den sags skyld det dobbelt or whatever

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så sagen afsluttet.

Jeg inviterede ham til møde i fredags og fortalte ham at jeg ville fortsætte uden ham her fra. Hvilket han ikke var glad for at høre og forklarede at han lavede meget andet end at ringe ud.

Han var til møder med potentiale kunder og brugte meget tid på at finde samarbejdspartnere osv...

Han nægter at skrive under og tager hjem for at tænke over tingene, da han forlod mødet havde jeg fjernet hans adgang til vores CRM system, hans firma telefon og mail.

Søndag modtager jeg så en besked fra ham at han gerne vil mødes med mig og skrive under om mandagen, hvilket jeg selvfølgelig godtager.

Vi mødes så om mandagen hvor han forklarede at han har starter 2 nye virksomheder som nu skal overgå det jeg er ved at lave og pis og papir hvor elsker han at lyve.

Han vil gerne sælge til de 15.000kr men han vil have dem i kontanter, hvilket jeg afslår. Men da han står fast bede jeg ham give mig lidt tid til at skaffe pengene og jeg fik så over flere gange hævet beløbet dagen efter(tirsdag) og giver ham besked.

Tirsdag klokken 18:00 kommer han så og skriver under jeg har fået min jurist(søster) til at rette i kontrakten så der står at han har modtaget pengene ved underskrift bla bla...

Så sagen fik en lykkelig slutning for mit vedkommende og uanset hvad han har sagt, så vil jeg ikke tro på det.

Nu sidder jeg så her med hans underskrift på overdragelsen, men ren lavpraktisk hvad gør jeg så mht at få ændret dette på virk.dk? Hvis der sidder en der ude med viden må du gerne skrive en PB til mig.

Til alle som læser dette og overvejer at starte virksomhed så LAV EN EJER AFTALE OG FÅ SKREVET NOGLE VEDTÆGTER! Det her har taget for meget af min tid og det kunne have været meget dyrt.

Tak for alle jeres indlæg, jeg er glad for at have fået hjælp fra jer! :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have ændret i ejerregisteret så det fremgår at du nu ejer 100 %.

Med mindre han selv er fratrådt som formand for bestyrelsen så skal du have afholdt generalforsamling og få valgt ny formand for bestyrelsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Du skal have ændret i ejerregisteret så det fremgår at du nu ejer 100 %.

Med mindre han selv er fratrådt som formand for bestyrelsen så skal du have afholdt generalforsamling og få valgt ny formand for bestyrelsen.

+ i selskabet egen ejerbog som ikke er er erstattet af det offentlige register - og vel også muligt bare at afholde GF og vedtage at nedlægge bestyrelsen med mindre det strider mod noget i vedtægter - og så IKKE vælge en ny formand - Det er ikke sikkert det giver mening at ha en bestyrelse når du er alene i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)