Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd søges ifm. Google Merchant Center

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ved at "lege" med en .txt-fil, men kom jo lige i tanke om de altid venlige og vidende mennesker, der altid er flinke til at yde hjælp her på dette fremragende forum.

Så hvis du erfaring med Google Merchant og har et par minutter til overs ville jeg være rigtig taknemlig for, at vide, hvordan DU ville oprette og hvilke informationer du vil indføre i .txt-filen.

Det kunne f.eks. være denne vare:

http://mundfrisk.dk/home/14-precision-clean-sensitive-oral-b-kompatibel-pk-4-stk.html

På forhånd tak for al hjælp.

dbh.

Brian

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

bulldesign.dk:
Du prøver at lave et shoppingfeed til produkterne som du kan sætte på Google Shopping, korrekt?

Korrekt, men havde nu bare tænkt at lave en manuel .txt-fil i excel, da det ikke er ret mange varer det drejer sig om - og slet ikke alle.

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

bulldesign.dk:
Du prøver at lave et shoppingfeed til produkterne som du kan sætte på Google Shopping, korrekt?

Korrekt, men havde nu bare tænkt at lave en manuel .txt-fil i excel, da det ikke er ret mange varer det drejer sig om - og slet ikke alle.

Uanset hvor mange produkter det drejer sig om ville det være klogest at bruge feedet - hvad så når du ændre prisen på produktet? Så skal du ind og uploade filen på Google Shopping igen.

I hvert fald - Google har skrevet en manual til feedoprettelse i et regneark, håber det kan bruges :)

https://support.google.com/merchants/answer/160588?hl=da

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

bulldesign.dk:
Uanset hvor mange produkter det drejer sig om ville det være klogest at bruge feedet - hvad så når du ændre prisen på produktet?

Er jeg sikker på, at du har ret i, men har desværre ikke adgang, da det jeg har en hosted shopløsning. Men nu ikke det store problem, da det er få varenumre - max. 50 - som ikke ændrer priser.

bulldesign.dk:

I hvert fald - Google har skrevet en manual til feedoprettelse i et regneark, håber det kan bruges :)

https://support.google.com/merchants/answer/160588?hl=da

Netop denne side, at jeg var inde på, men ville alligevel gerne have mere eksakt råd til at få startet og udfyldt et skema, hvis jeg nu skulle have overset noget eller opfattet det forkert.

Så håbede, at der var en venlig sjæl med erfaring, der kunne vise mig det med en enkelt vare

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Oaky, det var irreterende med de begrænsninger - lidt ærgerligt Danhost tager Prestashop som gidsel og endda begrænser moduler for kunderne.

Jeg har desværre ikke prøvet Google Shopping feedet manuelt, og det tror jeg også de færreste har gjort - håber dog der er en der kan hjælpe dig. Du burde dog være kørende med det link jeg linkede til, og som du selv har kigget på.

Husk blot, at der skal være to eller flere (hvis jeg husker rigtigt) "identifiers" - f.eks. produkt ID og referencenummer. Derudover er det vigtigt du definere dit produkt i Google's varekategorier (se her: https://support.google.com/merchants/answer/1705911)

Jeg ville dog kontakte Danhost og spare mig selv for at oprette 50 linjer :)

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Andre, der skulle have råd / meninger / erfaringer vedr. Google Merchant Center?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)