Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er arbejdsskadeforsikring lovpligtig uden ansatte?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et ApS, som jeg ejer 100 %. Der er dog ikke ret meget aktivitet i det.
Havde den opfattelse at arbejdsskadeforsikring var lovpligtig, men under møde med en revisor fortalte jeg, at at der ingen ansatte var og kun mig som direktør. Da mente han ikke arbejdsskadeforsikring var nødvendig.

Er det korrekt ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skift revisor Big Smile - for han er jo ikke rigtigt informeret. Du har pligt  som ejer, uden løn og omsætning for den sags skyld at ha arbejdsskadeforsikring helt enkelt. Det er nu nok enten ikke en rigtig revisor (alle må kalde sig det) eller en der trænger til lidt update af viden.

Læs gerne http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html hvor der er link til loven og tilmed klare svar fra styrelsen omkring ejer og om holding og andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Super mange tak.

Han er i et stort revisionsselskab, så vil nu mene den er god nok :)

Tak for info - jeg drøfter det med ham.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

mabru:

Super mange tak.

Han er i et stort revisionsselskab, så vil nu mene den er god nok :)

Tak for info - jeg drøfter det med ham.

stik ham mit link  - det er stensikkert - krav uanset løn eller omsætning for aktiv ejer i IVS og ApS (direktør ofte) - ikke bare lidt muligt men stensikkert - og det bør han altså enten vide - eller undersøge inden han giver forkert svar. Bod er slem - hvis man opdages, og en dag - jeg tror snart-  kommer der auto check/indberetning. Sidste år kom pligt til forsikringsselskaber skulle give ASK besked om alle opsagte - så det er på vej.

Bod er SÅ vidt ved - det sparede beløb alle selskabets år x 2 - og ikke noget med kun x år tilbage

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at praksis er 5000 kr i bøde første gang og 10000 kr ved gentagelse. Der er ikke hjemmel til at beregne bøder uendeligt tilbage. Dels gælder den almindelige forældelsesregel i forhold til forsikringen. Bøderne behandles efter straffeloven, hvor størrelsen formentlig gør at de omfattes af 2 års forældelsesfrist.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Jeg mener at praksis er 5000 kr i bøde første gang og 10000 kr ved gentagelse. Der er ikke hjemmel til at beregne bøder uendeligt tilbage. Dels gælder den almindelige forældelsesregel i forhold til forsikringen. Bøderne behandles efter straffeloven, hvor størrelsen formentlig gør at de omfattes af 2 års forældelsesfrist.

jeg fik svaret tidl. fra styrelsen, at det var det som var sparet over årene (netop for at man ikke skulle ha fordel) men det er jo så ikke bod rent praktisk x 2 (som så er bod)

Jeg tør ikke spå om forældelse - men er sikker på de svarede, at ud over bod - så skulle man af med det man havde sparet - over årene. Det kan så godt være forkert svar - det skal jeg ikke turde sige - men lyder jo lidt korrekt, at hvis man ex sparer i 3 år, så er man allerede der hvor man har indtjent de 5000 og det giver jo ikke meget incitament. Det er jo så ikke bod som sådan hvis det er det man har sparet.


jeg hitter ikke her mailen, men har den nu et sted ved jeg - får se om jeg finder den ved lejlighed

Omvendt kan jeg også finde dine 5000 og 10.000 nævnt, så du kan sagtens ha ret (+ evt erstatning til ansatte, men det rammer jo ikke direktøren selv der kan undlade at anmelde -for manglende forsikring)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med et holdingselskab? Skal der også være en arbejdsskadeforsikring her?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel, ja - et holdingselskab er også et ApS eller as og dermed omfattet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Hv:

Hvad med et holdingselskab? Skal der også være en arbejdsskadeforsikring her?

 http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html to svar fra ASK jurist er med i mit link som copy paste og ja  desværre er det omfattet også - et holding er et helt almindeligt selskab, det er kun formålet der kan være anderledes

Det du kan, er at tale med forsikring om, at du jo er kontor og måske deltid kun, og så få en god pris

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)