Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De hoster min side uden jeg må styre den!!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Nov 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle..

Jeg har et lidt specielt spørgsmål, da jeg har et domæne, som andre tidligere har ejet. . Det er noteret i DK-host også, men den tidl. ejer sidder på hostingen hos et hostingfirma, som vist nok ikke er placeret i DK!!!

Der har vi så problemet.. De vil ikke udlevere adgangskoder til mig, hverken hostingfirmaet eller den tidligere ejer, er det lovligt!! Jeg kan jo ikke bruge domænet og de kan forlænge hostingen for at irritere mig!!!

Hjælp-.------ Tak.

Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 74
Fra  KXT Development Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Så vidt jeg kan se, så har du opkøbt deres domæne, men har ikke købt deres hjemmeside. De er derfor i deres fylde ret til ikke at udlevere deres materiale til dig.

Du kan sagtens benytte dig af det domæne du har købt, ved at få domænet til at pege på en anden anden IP adresse, dette kan du gøre igennem DK-hostmaster.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Hvis du står som ejer af domænet på DK-Hostmaster kan du altid flytte dit domæne til en anden host. Dette gøres ved at sende en anmodning om en redelegering fra en ny host. 

Jeg kan ikke kommenterer dit forhold til den tidligere ejer desværre. Hvis du har en skriftlig aftale hvor du får overdraget alle rettigheder mm, så lyder det selvfølgelig som om han vedkommende er på kant med loven. 

Vær opmærksom på at hvis du laver en redelegering, som jeg forslår herover, så vil indholdet forsvinde fra din nuværende hjemmeside. Dette gør at du skal have lagt filerne op på dit nye webhotel

Du er velkommen til at smide mig en uforpligtende e-mail i denne forbindelse, såfremt du måtte have behov for at høre ind til mulighederne for teknisk assistance. Jeg kan fanges pr. mail simon@erhvervshjemmesider.dk

Held og lykke med at få tingene i orden - Hav en god weekend :-) 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

At du har overtaget registreringen af et domæne, giver dig på ingen måde ret til indholdet på det webhotel, domænet tidligere har været peget hen.

Du er derimod i din fulde ret til at etablere din egen hjemmeside på et andet webhotel, og så pege domænet over på den.

Ved etableringen af en ny hjemmeside på et andet webhotel, får du ofte muligheden for at starte en redelegering af domænet, så det peger derhen, hvor du ønsker det.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Har du købt domænet, eller domæne + hjemmeside, se det er spørgsmålet her ?

//Morten

Tilmeldt 26. Nov 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Morten og I andre

og mange tak for hjælpen pt.

Det er sådan fat, at jeg ejer domænet og står som ejer hos DK-host - heldigvis! Hostingfirmaet nægter at udlevere adg.kode til mig, da den tidligere ejer af domænet åbenbart har noget hosting, der ikke er udløbet. Jeg har prøvat at kontakte dem, både tidl ejere og hosteren, men uden positiv respons.

Sad

Så måske kan jeg høre et andet hostingfirma, om jeg kan oprette noget hosting hos dem og så lave et nyt site eller lave en redirect fr adomænet til en anden side jeg ejer??

DBH

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

jensenutd:
Så måske kan jeg høre et andet hostingfirma, om jeg kan oprette noget hosting hos dem og så lave et nyt site eller lave en redirect fr adomænet til en anden side jeg ejer??

Hej

Som en anden skriver, ejer du domænet og har fuld adgang til at rette stamdata hos dk-hostmaster, er alt du skal gøre at oprette et webhotel hos en anden udbyder, derefter flytter du domænet hos dk-hostmaster og har i princippet intet med det gamle udbyder at gøre, du mister selvfølgelig de data der ligger på webhotellet, så du skal derfor starte forfra.

Mvh WebHosting A/S

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

jensenutd:

Så måske kan jeg høre et andet hostingfirma, om jeg kan oprette noget hosting hos dem og så lave et nyt site 

Dette vil du som nævnt altid kunne gøre :-) Domænet bestemmer du selv over. 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lad os nu lige adskille pære og bananer.
Du ejer et domæne det har du naturligvis fuld råderet over via dk hostmaster.
Der domæne peger mod en host. Denne hosting konto er betalt af ham du købte domænet af og er naturligvis ikke din men hans. Og derfor kan hosting firmaet naturligvis ikke give dig login til dette.

Hvis du mener du har købt både domænet og hostingen så må du ha fat i sælger for at få login udlevere. Det er ikke hosting firmaets job.

Tilmeldt 26. Nov 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, så længe jeg ikke opretter hostingen hos det firma, som den tidl ejer anvender - er det vel muligt??

de er jo ikke til at hugge eller stikke i.

DK_Host har jeg info og log-in til heldigvis ! Ved dog ikke, hvordan jeg ændrer i info ang  hosting

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)