Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er vejen frem til kunderne?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hammel
Tilmeldt 4. Dec 15
Indlæg ialt: 73
Fra  Højmark Design Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har her i den seneste tid tilbudt folk gratis logoer. Firmaer og personer har hurtigt taget imod mit tilbud og de 10 gratis pladser var hurtigt fyldt op. Formålet med dette var faktisk at få et netværk og omdømme som forhåbentligvis kunne sikre lidt kunder. Efter forløbet kan jeg konkludere at det virker lidt. Jeg har haft et par henvendelse på logoer og sådan, men efter de har sendt beskeden og jeg har svaret, har de ikke svaret tilbage. Sådan har jeg nu oplevet det med 3 potenteile kunder og det irritere mig lidt. Jeg har prøvet at virke så engageret og positiv i mine beskeder som overhovedet muligt. Hvad går jeg forkert? Mine priser skulle ikke være et problem da de ligger ret lavt.

Hvad gjorde I for at tiltrække opmærksomhed og kunder til i starten af jeres forløb?

Hvad er vejen frem til kunderne?

Kristian E. Olsen
Højmark Design

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Kristian E. Olsen:

Hej Amino

Jeg har her i den seneste tid tilbudt folk gratis logoer. Firmaer og personer har hurtigt taget imod mit tilbud og de 10 gratis pladser var hurtigt fyldt op. Formålet med dette var faktisk at få et netværk og omdømme som forhåbentligvis kunne sikre lidt kunder. Efter forløbet kan jeg konkludere at det virker lidt. Jeg har haft et par henvendelse på logoer og sådan, men efter de har sendt beskeden og jeg har svaret, har de ikke svaret tilbage. Sådan har jeg nu oplevet det med 3 potenteile kunder og det irritere mig lidt. Jeg har prøvet at virke så engageret og positiv i mine beskeder som overhovedet muligt. Hvad går jeg forkert? Mine priser skulle ikke være et problem da de ligger ret lavt.

Hvad gjorde I for at tiltrække opmærksomhed og kunder til i starten af jeres forløb?

Hvad er vejen frem til kunderne?

Kristian E. Olsen
Højmark Design
www.hojmarkdesign.dk

Hej Kristian,

Jeg tror ikke der er nogle "rigtig" vej til at skaffe kunder, selv døjer vi med at mange oprette sig men få køber. Der kan være mange grunde og du skal bare passe på ikke at spilde for meget tid på folk som måske en dag, en gang, i nærmeste eller kortere fremtid gerne vil købt dit produkt. Men det handler om at skabe et navn om dig selv, du vil jo nok hellere ikke selv købe ting fra steder som du aldrig havde hørt om uden af kunne finde noget information omkring stedet?

Det er svært i starten og jeg kan ikke love dig at det bliver lettere, men prøv med god kundeservice, følg personligt op på leadsne og tag den med ro i telefonen. Det er intet værre end en stresset ejer/sælger.

Held og lykke :D

Fra Hammel
Tilmeldt 4. Dec 15
Indlæg ialt: 73
Fra  Højmark Design Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Tobias!

Ja nu må jeg se hvad jeg gør :)

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Når de sender dig en besked Ring dem op i stedet for at skrive et svar på deres besked, personlig kontakt konverterer langt bedre!!!

Tilmeldt 23. Jul 15
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav evt. en Facebook side, hvis du ikke allerede har det. Man får faktisk meget ud af Facebook. Ellers kunne begynde at også målrette efter unge. Det er selvfølgelig dit eget valg, men youtuber og blogger evt.
Udmiddelbart kan jeg dog ikke lige komme på noget ellers.

Held og lykke med projektet :)

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hejsa Kristian

Det er rart at se at en så ung fyr som dig starter som selvstændig, respekt for det !

Men når det så er sagt, så tror jeg at du har alderen lidt mod dig, ihvertfald hos kunder som mig.

I din alder er skolen jo selvfølgelig prioritet 1 (eller det burde det ihvertfald være), og det gør at jeg aldrig ville benytte dig som under leverandør - jeg arbejder kun sammen med folk der er 100 % dedikeret til det de laver, og når du skal til eksamen er det jo nok vigtigere for dig end det du evt skulle lave for mig. 

Men nu er der jo andre potentielle kunder end mig, jeg ville nok prøve at fokuserer lidt på dit lokal område hvis jeg var dig, og måske se om du kunne finde nogle andre unge iværksættere der skulle have lavet noget, her er i lidt i samme båd, og mange unge vil måske hellere arbejde sammen med en som dig end med en halvgammel "stodder" som mig Wink

Held og lykke med det

//Morten

Fra København
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 29
Fra  RED consulting Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen :-)

Det tager tid at finde rytmen i salg, og ja den slags sker for selv de allermest rutinerede sælgere. Altså at kunden ikke vender tilbage eller mister interessen. Folk kan have tralvt i privaten og på arbejde, og hvis det du leverer ikke har høj prioritet så kommer du bag køen. Du kan selvfølgelig altid følge op og høre om i skal aftale nærmere i forhold til next step, men undgå at virke desparat og undgå at presse på. Skriv en kort mail og hør om i skal aftale et tlf.møde eller en aktivitet i den nærmeste fremtid hvor i kan følge op. Som jeg skrev til dig på et tidspunkt tror jeg at du har bedre muligheder hvis du laver startpakker, altså logo, visitkort, website og brevpapir design. En samlet pakke er mere appellerende end en enkeltstående logo opgave. En pakke vil også knytte dig mere til kunden og relationen kan udvikle sig derfra. Bare klø på og lad være med at give op.

Mvh

Reduan  

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)