Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udsendelse af mails fra webshop

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Denmark
Tilmeldt 31. Oct 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Sportsway Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har et spørgsmål vedr. udsending af automails fra en Magento webshop.

Tidligere har jeg haft en Magento-shop, og ikke mange måneder efter åbning røg ALT vi udsendte af automails i kundernes spam-mapper, og vi blev bombarderet med supportmails og dårlige Trustpilot-anmeldelser om, at man ikke modtog en ordrebekræftelse osv. De lagde dog bare i deres spam-mapper.

Dengang udsendte vi bare direkte fra Magento fra vores webhotel. Efterfølgende prøvede vi at sende ud via. SMTP.dk, men vores mails røg stadig i spam.

Hvordan kan vi undgå dette? Udsende fra Magento fra en decideret mailserver? Eller er der nogle services til det, har f.eks. hørt om Sendgrid.com, er dog ikke klar over om det er 100% det?

Hvordan undgår de store webshops, som sender 4000 automails ud om dagen, at deres mails ryger i kundernes spam-mapper?

Mvh.

Kenneth

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis alle mails ryger en spammappen så tyder det på at IP adressen er registreret som spamafsender og på den måde bliver alle mails markeret. Så det første jeg nok vil gøre er at undersøge dette hvis jeres Magento skal sende ud.

Derudover så tror jeg ikke at der er bestemte ting man skal gøre for at undgå det. Hvis der var så vil spammerne hurtigt bruge disse for at undgå at ryge i filtrene.

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Hedegaard:

Hej Amino,

Jeg har et spørgsmål vedr. udsending af automails fra en Magento webshop.

Tidligere har jeg haft en Magento-shop, og ikke mange måneder efter åbning røg ALT vi udsendte af automails i kundernes spam-mapper, og vi blev bombarderet med supportmails og dårlige Trustpilot-anmeldelser om, at man ikke modtog en ordrebekræftelse osv. De lagde dog bare i deres spam-mapper.

Dengang udsendte vi bare direkte fra Magento fra vores webhotel. Efterfølgende prøvede vi at sende ud via. SMTP.dk, men vores mails røg stadig i spam.

Hvordan kan vi undgå dette? Udsende fra Magento fra en decideret mailserver? Eller er der nogle services til det, har f.eks. hørt om Sendgrid.com, er dog ikke klar over om det er 100% det?

Hvordan undgår de store webshops, som sender 4000 automails ud om dagen, at deres mails ryger i kundernes spam-mapper?

Mvh.

Kenneth

Hvis man vil opnå en rimelig leveringssikkerhed, sørger man for at den tekniske del er i orden.

Dvs. SPF, DKIM, DMARC records er på plads og valideret. (Det samme for ipv4/6 A/PTR for udgående smtp)

Verificér at der er korrespondance mellem return-path/mail-from headerne og at det er en valid emailadresse.

Du sørger naturligvis også for at sikre din udgående server ikke er blacklistet osv.

Dernæst giver det mening at omskrive lidt på magentos default transactional emails da de lugter en smule spammy. (men teknikken skal spille først.)

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Denmark
Tilmeldt 31. Oct 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Sportsway Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Powerhosting:

Hvis man vil opnå en rimelig leveringssikkerhed, sørger man for at den tekniske del er i orden.

Dvs. SPF, DKIM, DMARC records er på plads og valideret. (Det samme for ipv4/6 A/PTR for udgående smtp)

Verificér at der er korrespondance mellem return-path/mail-from headerne og at det er en valid emailadresse.

Du sørger naturligvis også for at sikre din udgående server ikke er blacklistet osv.

Dernæst giver det mening at omskrive lidt på magentos default transactional emails da de lugter en smule spammy. (men teknikken skal spille først.)

God vind med shoppen!

Hej,

Tusind tak for et godt svar! Må jeg hellere sende videre til min programmør, det er russisk for mig ;-)

Har dog lige et ekstra spørgsmål så.. Vi starter op på samme domæne som sidst, dog helt sikkert med en anden host end sidst! Kan det blive et problem med det samme domæne igen? Domænet har ikke været i brug i over ét år, men det kan vel stadig være blacklistet? Er dog ikke sikker på det var blacklistet sidst, men hvad kan vi gøre for at tjekke det / "cleane" domænet, så det er klar påny til at sende mails ud?

Mvh.

Kenneth

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Hedegaard:
Har dog lige et ekstra spørgsmål så.. Vi starter op på samme domæne som sidst, dog helt sikkert med en anden host end sidst! Kan det blive et problem med det samme domæne igen? Domænet har ikke været i brug i over ét år, men det kan vel stadig være blacklistet? Er dog ikke sikker på det var blacklistet sidst, men hvad kan vi gøre for at tjekke det / "cleane" domænet, så det er klar påny til at sende mails ud?

Det er ganske usansynligt at repuation binder sig til dit domænenavn. Medmindre du har brugt det til phishing og lign.

Der findes 100vis af RBL´er og den slags, så det er i praksis umuligt for dig at tjekke.

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Hedegaard:
Må jeg hellere sende videre til min programmør, det er russisk for mig ;-)

Det er oftest noget din hosting udbyder hjælper dig med at sætte op.

DMARC/DKIM skal signes af mailserveren som sender mail's ud for din shop.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug mandrilapp til at sende jeres mails. De sørger for at deres IP adresser er på whitelist hos de forskellige mailudbydere. Du skal sætte dit domæne op med SPF og DKIM før du kan sende via dem. Du kommer ikke til at ende i spam.

Det er folkene bag mail chimp hos driver det. Du kan tracke hver enkel mail om den bliver læst eller klikket på. Plus de første 12.000 mails er gratis hos dem. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

SeverinSvendsen:
Brug mandrilapp til at sende jeres mails. De sørger for at deres IP adresser er på whitelist hos de forskellige mailudbydere

Hej

Er så ikke lige vores erfaring, bedste løsning, fra shop eller for den sags skyld helt "almindelige mails", er

SPF, DKIM

SPF er nemt, DKIM er ikke helt så nemt medmindre man har en udbyder der har et system der tilbyder implementering af DKIM rimeligt let, dels skal mail der sendes via "normal" smtp signeres, og ligeledes også mails der f.eks sendes via php's indbyggede mail kommando. Man skal derudover sørge for at man ikke deler IP nummer med for mange andre der ligeledes sender e-mails ud. Der skal ikke mange kunder til der sender spam ud via ens IP til at ens IP nummer er blokeret. Kender man det IP nummer som ens mail kommer fra, dette er ikke nødvendigvis det samme som ens webservers IP, kan man slå op hvor mange andre man deler IP nummer med (dækker kun .DK domæner), her:

https://www.webhosting.dk/webcheck.php

Mvh WebHosting A/S

 

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

WebHosting Support:
DKIM er ikke helt så nemt medmindre man har en udbyder der har et system...
 

Det er heltvis meget nemt på mandrilapp.com, og så er man også udover problemstillingen med "deler ip" som du godt beskriver. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig bare pisk din webudbyder for det.. Det har ikke som sådan noget med programmering at gøre :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)