Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal man udfylde udførselsangivelse ved eksport?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

I følge SKAT's hjemmeside skal man altid udfylde en udførselsangivelse når man eksporterer til et land ude for EU. Men nu har jeg fundet op til flere ældre indlæg her på Amino hvor der nævnes det kun er hvis ordren/faktura-værdien overstiger 7500 kroner (3000 til Grønland). Er der nogen som kan bekræfte dette? Eller er det 7500 kroner pr. år der er tale om?

Jeg sælger kun til private kunder og kan ikke forestille mig at få ordrer på over 7500 kr.

Jeg er registreret som eksportør men når jeg forsøger at bruge e-Export beder den om login og adgangskode (ikke mit NEM-LogIn). Det mindes jeg aldrig jeg har modtaget, hvor anskaffer man sig et login?

På forhånd mange tak :)

Mvh

Jakob

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ved eksport under 7.500 DKK er der ikke noget krav om at der skal laves en udførselsangivelse.  Hvordan sender du dine pakker til udlandet?

Glem alt om e-Eksport.

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller pr. forsendelse er det vel.

Tak for svaret!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps pr. forsendelse.   Du skal udfører pakken korrekt, dvs at du skal bruge Post Danmarks special label til eksport,  den skal udfyldes med varekode for de vare du sender samt værdi af godset, ligeledes skal der vedhæftes en faktura kopi på pakken. 

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay.

Jeg handler kun med brugte varer. Har det nogen betydning?

Kan man få Post Danmarks eksportlabel online? Hvilken varekode skal jeg skrive på? Det jeg benytter på mit varelager?

Fakturakopi i sådan her f.eks.? http://protected.de/de/diverses/dokumententaschen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Brugte vare har ingen betydning, det eneste der har betydning for toldsatsen er oprindelseslandet.

Tvivler den fås online, da der er tale om en gennemslagslabel som giver 3 kopier.  Varekoden må du finde i toldtrariffen.

Fakura kopi i plastlomme eller konvolut hvor du skriver;  Att. Customs

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen :)

Jeg har søgt lidt videre. Jeg kan se Post Danmark har guides til de forskellige lande.

Nu skal jeg f.eks. sende til Canada og jeg kan se at eftersom værdien er under 300 SDR (ca 2500 DKK) så skal der faktura på og en grøn toldetiket J19, er det ikke den lille sticker man kan få udleveret på posthuset? Den husker jeg ikke som gennemslagslabel. Hvis værdien er højere er det Tolddeklaration K77 (det må så være den du omtaler?) der skal på, det bliver nok ikke relevant for mig da jeg stort set aldrig har ordrer på mere end 1000 DKK som skal ud af EU.

Kan man gå ind på hvilket som helst posthus og spørge efter J19 og K77?

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i øvrigt for brev forsendelser. Kan se at når det er som pakkepost så skal der "Internationalt adressekort" på, hvad det så end er :) Men jeg vil gerne bruge breve da det er betydeligt billigere end pakkepost, det vil mine kunder også hellere og tage risikoen uden track n trace og forsikring.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 3 (23 indlæg)