Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefalinger til ny platform

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg går med overvejelser om at få lavet ny platform/site til min rejseportal RejseTanker.dk og i den forbindelse har jeg brug for at få så mange anbefalinger som muligt (gode som dårlige), inden jeg tager en endelig beslutning.

Sitet skal selvfølgelig kunne alt det det kan i dag med forum, blogs, anmeldelser, destinationer m.m. - men med langt flere og forbedret funktioner (nogle af de eksisterende funktioner spille ikke optimalt i dag).

Udviklingsmæssigt skal der være mulighed for alverdens tiltag. 

Jeg har kæmpet meget med loadtime - her kan bla. nævnes at jeg i dag bruger MijoSEF til meta, som bestemt ikke er fremmende for loadtime, men også en masse andre "sammenkoblinger" er skyld i den dårlige loadtime. Alt dette skal der nu ryddes op i og overskueliggøres - ja Joomla har sine begrænsninger :)

Da jeg på ingen måde kan/ved noget om kodning, er det vigtigt at sitet bliver bygget på en platform, hvor jeg selv vil være i stand til at drive portalen i det daglige uden at skulle vide noget om kodning.

Jeg ved godt at det kræver en del mere detaljer, hvis I skal komme med tilbud - men lige nu er det kun anbefalinger til en platform, som kan få RejseTanker.dk til at spille bigtime jeg er på udkig efter. Dog ville det være super fint, hvis I kunne sige noget om hvad I tror sådan en opgave kunne ligge på prismæssigt ;-)

Glæder mig meget til at høre jeres anbefalinger :)

Hilsener fra

Charlotte

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte

Dejligt med et beskrivende indlæg - som du dog selv er inde på vil en uddybelse af "(nogle af de eksisterende funktioner spille ikke optimalt i dag) " gør det lidt lettere at kunne anbefale et CMS udfra dine behov. 

Når det er sagt vil jeg slå et slag for en WordPress løsning. WordPress indeholder henholdsvis blogfunktion (kan benyttes til nyheder/artikler mm.), samt en brugerfunktion, som kan kobles på et forum med forskellige plugins. WordPress er et kæmpe univers, hvor tusindvis af udviklere verden over konstant udvikler plugins som gør livet sjovere for WordPress brugere. Mulighederne er mange! 

WordPress er super brugervenligt, så du kan uden tvivl selv drive din portal mindst lige så brugervenligt som du hidtil har oplevet i Joomla

Jeg har svært ved at give en pris på opgaven, da jeg intet indblik har i dine ønskede forbedringer, samt alt det tekniske bagvedliggende. Samtidig spiller det en stor faktor hvorvidt dit indhold lader sig overflyttet på en enkelt måde. 

Et hurtigt ESTIMAT, hvis jeg skal komme med et, vil være på omkring 8.000 - 10.000 kr. ex. moms

Du er meget velkommen til at smide mig en mail på simon@erhvervshjemmesider.dk for mere information :-) 

Hav en rigtig god dag. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktisk er der ikke én bestemt platform der kan bruges idet du vil kunne bruge samtlige open source CMS der findes på markedet. Du skal i første omgang finde nogle du kan arbejde sammen med da det er en process der vil tage tid og det vil koste penge - beløbet vil jeg ikke komme ind på, men i min verden er 10.000 slet ikke nok.

Det du skal gøre er at lave en liste over alle de ting du SKAL have med og dem du MEGET GERNE vil have med. Så skal du kontakte en freelancer/et bureau der sammen med dig kan lave en ordentligt kravspecifikation på det. Med den KAN du få en pris, men det er ikke sikkert. Men du bør helt sikkert have en på sidelinien der kan rådgive dig og det skal IKKE være dem der skal lave det for dig. Det vil give for mange interessekonflikter.

Hvis du ikke mener at du vil betale ekstra for at have en på sidelinien så forvent at du vil betale mere for opgaven end du egentligt havde planlagt.

Mht. platform så kan Wordpress, Joomla, Umbraco osv. bruges. Det er kun programmørens evener der sætter begrænsningen.

Dem der herinde anbefaler den platform de arbejder med kan du prøve at spørge dem hvorfor de ikke anbefaler andre platforme :D

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Charlotte

Uden at kende detaljerne ville jeg tro, at du ville kunne lave en rigtig god løsning her både med Joomla som du har nu, eller Wordpress osv. Teknologien er som ofte ikke begrænsningen, og går med en af de større løsninger, så vil du også nemt kunne finde plugins, temaer, og konsulenter der kan hjælpe.

Når det kommer til loadtime, så er det generelt et problem når man anvender Plugins, nogle påvirker næsten ikke andre meget, og et stort antal af plugins, eller et par få dårlige, kan sagtens trække performance ud af f.eks en Wordpress løsning, så her ville jeg ikke skyde så meget på lige netop Joomla, tværtimod tror jeg faktisk at jeg ville anbefale dig at blive på denne platform.

Du kender Joomla nu, det betyder at din "learningcurve" vil være væsentlig mindre (ikke at de andre er sværer, det er de ikke), det kan så godt være at din nuværende portal har nogle tekniske problemer, det kan også være at det giver mening for dig at starte forfra, det kan jeg ikke sige på baggrund af de detaljer jeg har her, men grundlæggende tror jeg mere at dine problemer skyldes nogle uheldige valg i Joomla, end det skyldes selve platformen - men en anden partner kunne du sikkert nok få en portal der spiller Bigtime i Joomla også.

Men uanset om du vælger at forsætte med Joomla, eller måske at skifte til f.eks Wordpress så vær opmærksom på at du får hvad du betaler for.

Det er efter min erfaring langt det billigste at få startet rigtigt, og med det rigtige team, det kan godt være prisen er lidt højere end de helt billige, men du kan ligeså godt starte med dem, i stedet for at vente til du har brændt halvdelen af budgettet af på nogle der alligevel ikke kunne løse opgaven.

Anyway, så held og lykke med projektet

//Morten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)