Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forudbetaling af punktafgift

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt Nytår alle sammen ! :)

Jeg går i overvejelsesfasen omkring at importere spiritus. Jeg har fundet en masse regler med hensyn til hvad punktafgiften ligger på osv. 

Den ene ting jeg ikke kan få endeligt svar på er selve betalingen af den.

Sådan som jeg kan læse mig til det, så skal jeg registrere mig hvilket kræver et depositum på 200.000 kr. Punktafgiften skal så afregnes d. 15. i måneden efter i forhold til det man har solgt.
Jeg har dog også læst lidt omkring at man måske kan forudbetale afgiften og slippe for at lægge et depositum på 200.000 kr. Det kan jeg desværre ikke få bekræftet på skats hjemmeside og der står ikke 100 % klart hvordan og hvorledes det foregår.

jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig : )



// Thyregod

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Thyregod:
jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig : )

Spiritusafgiftsloven § 18, stk. 2. 

Du skal forhåndsanmelde og indbetale punktafgift ved SKAT Erhverv Tast selv under menuen punktafgifter.

Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak :)

Men umiddelbart, så slipper jeg ikke for at lægge et depositum på 200.000 eller ? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Thyregod:
Men umiddelbart, så slipper jeg ikke for at lægge et depositum på 200.000 eller ? :)

Det kommer an på dit forretningskoncept. Du kan undlade at lade dig registrere ( og dermed skulle stille sikkerhed på 200.000 kr) hvis du køber ind i EU og sælger til detail (spiritusafgiftslovens  7, stk. 3).

Du har ligeledes mulighed for lejlighedsvis registrering, hvis du kun køber ind "lejlighedsvist". Da som nævnt i første svar - også mulighed for at forudbetale punktafgift  uden at skulle stille sikkerhed på 200.000. Her vil du skulle skrive præcist hvad du har købt og SKAT sender så en opgørelse over afgiftens størrelse, som skal være indbetalt inden varen kommer ind i landet.

Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Arg, jeg fik ikke lige læst det rigtigt.

Mange tak for svaret !

Det er helt klart det jeg vil gøre :)

Godt nytår !

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)