Hej Sune, det er korrekt, men nu spørger trådstarter om man må, og ikke hvorvidt hvem der gør hvad, og hvorfor og hvordan. Mvh. Per |
Sune Kovshøj:Nu kommer jeg lige med et tillægsspørgsmål (bare af interesse)
Hvem håndhæver dette ?
Man ser det jo konstant og hele tiden på div. facebook sider ?
Hej Sune
Markedsføringsloven høre ind under forbrugerombudsmanden og man kan via forbrug.dk spam melde en virksomhed som forbryder sig mod denne lovgivning.
Jeg har gennem det sidste års tid, spam meldt alle de ulovlige konkurrencer der kommet på min tidslinje, ikke til forbrug.dk, men til Facebook direkte, med henvisning til den danske markedsføringslov. Jeg kan se en tydelig ændring af div. konkurrencer lige nu, hvor de fleste efterhånden har fattet, at man hverken kan kræve eller må opfordrer til nogen form for deling. Om det så skyldes at Facebook er begyndt at sende en venlig hilsen til div. sider grundet flere bruger efterhånden spam melder eller hvad det nu måtte skyldes ved jeg ikke, dog kan jeg tydelig mærke en ændring.
Her er så lige et par guldkorn til nogen der vil lave en forretning ud af dette.
Jeg har somme tider kontaktet virksomheder, på en yderst pæn og ordentlig måde og gjort dem opmærksom på deres "forbrydelse".
Det har meget ofte ført til en dialog med virksomhederne har spurgt om hjælp til det ene og andet med Facebook og annoncering.
Med en smule ordentlig kanvas, en ordentlig dialog og en hjælpsom måde at gå til virksomhederne på, så er der altså en smule forretning at hente her.
Grib den, hvis nogen har lyst.
Blot en lille sjov ting i den forbindelse, så har jeg af flere gange sendt mails til forbrug.dk med spørgsmål og ikke mindst udbedt forbrug.dk om en præcisering af hvad der menes med div. tekster i markedsføringsloven, og lad mig bare sige det sådan, de aner ikke selv hvad der står i lovteksten.
Hvordan kan vi som forbruger så overhovedet kunne forholde os til noget der er så difust.