Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook konkurrence

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg der er en del regler omkring facebook konkurrencer.

Men jeg har ikke kunne finde nogen steder, om hvor vidt det er ok at lave en konkurrence om at dele en hjemmesidefacebook, og ved at dele den vil man deltage i konkurrencen om et gavekort...

Jeg havde tænkt at man skulle bruge et bestemt hashtag for at tracke det...

Men vil dette være ok?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du må ikke opfordre bevidst Yes til at de skal dele, eller at det er en betingelse for at deltage.
Jvf. Markedsføringsloven, ikke kun Facebook´s politikker.

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Heller ikke hvis det foregår på en hjemmeside, som ikke er facebook?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg tolker det, vil du køre en kampagne på facebook, som skal henlede dem til din hjemmeside, og hvor du vil bede dem der deltager at lave hashtag sammen eller dele med til en ven / familie osv. Hvordan du vil gribe det an skal jeg ikke blande mig i, men læs markedsføringsloven, jeg synes personligt også det er noget "pladder" og lidt overgearet i forhold til den virkelige verden, men det er jo ligegyldigt i forhold til loven.

Det bedste du kan gøre er uopfordret at få din kampagne delt - håber du fik fat i den Yes

også selvom det er til din hjemmeside, gør det med snilde, få dine potentielle (kunder) til at interagere med dig,
få dem til at besvare, klikke eller på anden måde lave handlingen du ønsker skal ske. 

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tanken er dele flyers ud med en henvisning til hjemmesiden, og hvor de kan deltage i en konkurrence om bla. et weekendophold.

Og når de har udfyldt den, kommer de til en bekræftelses side med teksten "del denne side på din facebook profil, skriv #LivsstilsProfil i kommentar feltet, og være med i konkurrencen om et gavekort på 1000 kr."

Ville dette være noget man må?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

jeg skal lige være sikker på at jeg forstår dette rigtigt.

1. Du uddeler flyers, (hvor gør du det, og hvem spørger du om lov ? )som hvor de de kan tilmelde sig på din hjemmeside

for at deltage i et weekendophold.

2. for at bekræfte (nyhedsbrev tror jeg eller  ? ) skal de like din FB, side

3. For at være med i yderligere et gavekort pålydende Kr. 1000,- skal de dele din FB side, som de netop har liket,

Er dette korrekt opfattet  ???

Mvh. Per 

wellness_guiden:

Tanken er dele flyers ud med en henvisning til hjemmesiden, og hvor de kan deltage i en konkurrence om bla. et weekendophold.

Og når de har udfyldt den, kommer de til en bekræftelses side med teksten "del denne side på din facebook profil, skriv #LivsstilsProfil i kommentar feltet, og være med i konkurrencen om et gavekort på 1000 kr."

Ville dette være noget man må?

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man så gøre dette i stedet for?

Deler du på din facebook profil, og er der en af dem du kender, som går ind på LivsstilsProfil.dk og udfylder markedsanalysen, deltager de ligeledes i lodtrækningen om de mange præmier - og samtidigt hjælper du os yderligere.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

der er en del ting som jeg gerne vil have belyst inden jeg kan svare dig på
dit/dine spørgsmål, jeg vil godt prøve om jeg kan hjælpe dig med dine udfordringer,
har lige været inde og kigge på din landingside, og her er nogle ting, som jeg synes vi bør drøfte.
Skriv en pm til mig, med dit telefonnummer, så kontakter jeg dig Mandag, eller ring til mig på 31 16 39 30 
Opkaldet er gratis for dig.

Mvh. Per

wellness_guiden:

Må man så gøre dette i stedet for?

Deler du på din facebook profil, og er der en af dem du kender, som går ind på LivsstilsProfil.dk og udfylder markedsanalysen, deltager de ligeledes i lodtrækningen om de mange præmier - og samtidigt hjælper du os yderligere.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

wellness_guiden:

Må man så gøre dette i stedet for?

Deler du på din facebook profil, og er der en af dem du kender, som går ind på LivsstilsProfil.dk og udfylder markedsanalysen, deltager de ligeledes i lodtrækningen om de mange præmier - og samtidigt hjælper du os yderligere.

Nej det må du ikke.

Du må jvf. markedsføringslovens paragraf 6 afsnit 3, stk. 3.5 hverken kræve eller opfordrer nogen til at dele dit digitale content, som her vil blive opfattet som andet uopfordret markedsføringsmateriale.

Her opfordrer du til at nogen skal dele og indirekte opfordrer til Tag, som både Facebook og markedsføringsloven forbyder.

Udgangspunktet er hele tiden den danske markedsføringslov, og aldrig hvad Facebook siger.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Dice 'n Drinks Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kommer jeg lige med et tillægsspørgsmål (bare af interesse)

Hvem håndhæver dette ? 

Man ser det jo konstant og hele tiden på div. facebook sider ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)